Nl5 55

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Heb ik m'n set zo goed gespeeld?
      Ik check de flop omdat ik een cbet verwacht en veel bescherming heeft mijn hand niet nodig. Ik zit wel OOP dus de turn bet ik om de pot wat groter te maken. Ben bang dat hij anders behind checked.

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BU:
      $10.00
      SB:
      $2.43
      BB:
      $2.47
      UTG2:
      $5.50
      MP1:
      $1.43
      MP2 (Hero):
      $5.75
      MP3:
      $2.00
      CO:
      $12.50

Preflop: Hero is MP2 with 5, 5.
      2 folds, Hero calls $0.05, 2 folds, BU raises to $0.15, 2 folds, Hero calls $0.10.

Flop: ($0.37) 5, J, 4 (2 players)
      Hero checks, BU bets $0.25, Hero calls $0.25.

Turn: ($0.87) 6 (2 players)
      Hero bets $0.41, BU raises to $1.00, Hero raises to $3.00, BU folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.87.
  • 3 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Preflop : gewoon je hand openen, je komt anders heel vaak op een multiway flop terecht, met veel overkaarten en geen initiatief, geen grote pot, en als geen setje hit dan kun je je hand al opgeven. Daarom preflop raise : initiatief, pot opbouwen voor als je hit, je range vergroten ( als je altijd limp met PP's dan het natuurlijk zo te zien voor je tegenstanders of je pocketpairtje hebt of niet ) en je kan altijd nog als je je setje niet hit, de pot op pakken met een c-bet op de flop.

As played vind ik je donkbet op de turn een beetje raar, alleen als villian heel erg aggressief is, en je nooit gelooft zou dit misschien een optie kunnen zijn, maar dan zou ik nog steeds veel liever check/raisen.., elke hand waarmee hij enige draws heeft geturned of wat dan ook zal hij op de turn ook wel gaan c-betten, en als hij niks heeft dan fold hij ook wel op je donkbet...
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Preflop idd openen en niet limp/callen. Jouw limp call zul je ook wel niet balancen dus moet het wel vrij duidelijk zijn dat je een set speelt als je actie geeft op de F/T.

Over de hand. Ik zou de F ch/r of de T ch/r of zelfs de R ch/r. Ligt een beetje aan de reads die je hebt. Als hij veel 2nd barrelt of zelfs 3d barrelt kan je op de T/R pas actie teruggeven om zn range zo zo wijd mogelijk te houden. Als je geen reads hebt raise ik eigelijk altijd op de F omdat dit minder sterk overkomt op mij als een ch/r op de T (dat is gewoon zowat nooit een bluf, op de flop wel).

Ik zou iig niet voor ch/call donk T gaan omdat je mogelijk nog niet AI komt op de R als hij jou down callt en je zijn blufs eruit filtert. Of je moet specifieke reads hebben dat hij vaak jouw donk zal raisen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      als je plant om de turn te leaden kan je beter de flop al ch-raisen .
      ch-raisen zou ik hier doen tegen een villain die snel denkt dat je hem bluft , omdat het geen steek houdt om op zo een droog board met een set te ch-raisen .
      as played moet je de turn ch-raisen . ch-callen op de turn kan imo niet omdat villain zijn range nog wijd is door de preflop actie en je hem niet wil laten drawen :)

en idd , hoewel de charts zeggen pp te limpen , openraise die gewoon:)