KK en aas op de flop

• kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      villain speelde lag .
      goeie fold of mag ik hem hier geen credits geven ??

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $0.45+$0.05

Stacks:
      UTG (5,520)
      kokkie1975 (UTG+1) (5,660)
      MP (3,035)
      CO (3,776)
      BTN (2,110)
      SB (760)
      BB (1,460)

Blinds: 100/200 Ante 25

Pre-Flop: (475, 7 players) kokkie1975 is UTG+1 K:diamond: K:spade:
      1 fold, kokkie1975 raises to 800, MP calls 800, 4 folds

Flop: 3:club: Q:spade: A:heart: (2,075, 2 players)
      kokkie1975 checks, MP goes all-in 2,210, kokkie1975 folds

Final Pot: 4,285

MP wins 4,285 (net +1,250)

kokkie1975 lost 825
  • 4 antwoorden
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Ik denk dat je hier wrs tegen een range A7o-AJo, A2s-ATs, Q9o+ Q9s+ KQ zit als hij zo bet op de flop, tegen die range heb je 32% equity dus moet je folden. Maar als villain een echte fish is (wat zijn call preflop hem wrs maakt), gaat hij vaker all in met bluffs op zo'n droog board. Ik zou geneigd zijn hier te callen omdat de equity tegen zijn volledige range niet slecht is (1:2 wat dus een call wel bijna ok maakt) en zijn bet zeer bluffish lijkt. De reden waarom ik hier meestal fold is dat we nog steeds een meer dan ok stack hebben die we op de bubble beter kunnen gebruiken.

Hoe dan ook raise ik minder preflop, zelfs al steal ik nooit UTG, ik wil mijn AQ/AK niet raisen naar 4bb, dat speelt zo lastig als er een flop komt (je c-bet commit je dan zeker). En zelfs op deze limieten kan je nauwelijks raisen naar 4bb als je een monster hebt en anders naar 2.5 bb, deze reads zijn te gemakkelijk.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi kokkie,

Je preflop raise vind ik ook wat aan de hoge kant. Als je naar 3bb's raised kost het zelfs de grotere stacks 1/5 van hun chips om de flop te zien, dat is al veel te veel om te kunnen callen (tenzij het ze niet om winnen te doen is natuurlijk :f_biggrin: ).

Je check vindt ik sowieso goed. als villain vervolgens behind checked, dan kun je altijd nog de turn c/c spelen of de river pushen o.i.d. Er is niet echt rede om hier zelf te shoven.

Zoals Pakichu777 al uitlegt, is het verder wel wat ingewikkeld. Je weet niet of villain in staat is alles te bluffshoven, of alleen Ax en Qx. Ik denk echter dat de meeste fishes vooral op hun kaarten spelen, en hier dus niet zo gauw met slechter dan Qx zouden pushen. Ik vind je fold dan ook goed. NH
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Ik instacall hier eigenlijk, omdat ik hem hier weinig Ax zie shoven, maar kleinere bets zie maken en al de rest zie shoven
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Je hebt hier ongeveer 35% nodig, maar door de Bubblefactor altijd iets meer. Ik zie niet welke toernooivorm dit is, dus over de hoogte van de BF kan ik niets vertellen. Ver van de bubble kun je er een paar %% bijrekenen.

Als jij de flop checkt tegen een LAG heb je best kans dat hij zijn Q's en straightdraws(JT/KJ/KT) hier ook gaat pushen. Wellicht zelfs PP's lager dan de Q. Als dat het geval is, of eigenlijk, als jij hem inschat dat dat nog wel eens het geval kan zijn, Dan ga je het %%-gewijs makkelijk redden. Hierbij ben ik er wel vanuit gegaan dat hij zijn sterke handen (JJ-AA, AK, AQs) pre er al in had gegooid, dus die heb ik uit zijn range gefilterd, wat natuurlijk niet helemaal correct is, want dat gebeurt soms wel. Aan de andere kan heb ik complete airbluffs ook niet toegevoegd, wat ook wel eens voorkomt met een check tegen een LAG.

Al met al vrij moeilijke beslissing, maar gezien je read denk ik niet dat callen een (zwaar) verliesgevende optie is hier.