QQ in big 33

• vietlam
      vietlam
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 33 Tournament, 60/120 Blinds 15 Ante (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP3 (t3123)
      CO (t5068)
      Button (t2240)
      SB (t4730)
      BB (t3050)
      UTG (t10375)
      UTG+1 (t2856)
      Hero (MP1) (t5782)
      MP2 (t12434)

Hero's M: 18.36

Preflop: Hero is MP1 with Q, Q
      UTG bets t360, 1 fold, Hero calls t360, 4 folds, SB raises to t1080, 1 fold, UTG raises to t10360 (All-In),

No info on UTG, ik besloot hier om niet te 3betten omdat we 40bb+ deep zitten. En omdat utg hier 3betten best wel sterk lijkt, en als ie 4bet moet ik eigenlijk wel folden.

Uiteindelijk worden we ge3bet en utg shoved eroverheen waardoor het een clear fold is.

maar stel dat UTG fold, wat doen we dan met QQ hier.
  • 9 antwoorden
    • samni
      samni
      Bronze
      Ik denk als UTG foldt dat ik verder ga met de hand. Sb zal hier meer squeezen imo dan alleen KK+ en AK.

Langs de andere kant is een fold ook wel oké denk ik aangezien je altijd betere spots zal vinden later in het toernooi, en je met jouw stack niet echt desperate bent. Als je hier 4000 chips of minder hebt, fold ik echter nooit vs de sb squeeze.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door samni
      Ik denk als UTG foldt dat ik verder ga met de hand. Sb zal hier meer squeezen imo dan alleen KK+ en AK.

Langs de andere kant is een fold ook wel oké denk ik aangezien je altijd betere spots zal vinden later in het toernooi, en je met jouw stack niet echt desperate bent. Als je hier 4000 chips of minder hebt, fold ik echter nooit vs de sb squeeze.
      en wat bedoel je met verdergaan? shoven of call?
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Oorspronkelijk gepost door samni

en wat bedoel je met verdergaan? shoven of call?
      Daar was ik zelf nog niet helemaal uit :facepalm:

Tbh denk ik dat er voor beide opties wel iets te zeggen valt. Misschien heb ik het iets meer voor een call:

- je kan op de flop nog weg als er een A of een K hit.
      - langs de andere kant zal je vs KK of AA op een lage flop ook niet meer wegkunnen.

Idk :(
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      probleem is dat hij ook niet altijd die A of K gaat hitten als hij een bluff heeft maar toch gaat cbetten en dan fold je echt terrible. Daarom dat ik zou folden ofwel shoven pre. Mijn voorkeur gaat naar shoven omdat ik QQ toch niet kan folden:D tenzij hij echt een nit is. Als je pre called ligt er ook al veel geld in de pot in vgl met zijn stack.
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      probleem is dat hij ook niet altijd die A of K gaat hitten als hij een bluff heeft maar toch gaat cbetten en dan fold je echt terrible. Daarom dat ik zou folden ofwel shoven pre. Mijn voorkeur gaat naar shoven omdat ik QQ toch niet kan folden:D tenzij hij echt een nit is. Als je pre called ligt er ook al veel geld in de pot in vgl met zijn stack.
      True, met 40bb callen is best wel slecht met QQ eigenlijk :P Ben nog niet helemaal in vorm denk ik :P
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      lol gewoon callen is best wel slecht vind ik met ons stack.

Vooral als je zegt dat je gaat folden als er een K komt of een A.
      Dat wil dus zeggen dat je hem al op AK AA en KK zet zodat je op flop makkelijk kan folden . een excuse om te folden imo lol. En als je hem niet op die handen zet, dan heb je preflop beste hand en kun je het beter preflop erin krijgen.
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      lol gewoon callen is best wel slecht vind ik met ons stack.

Vooral als je zegt dat je gaat folden als er een K komt of een A.
      Dat wil dus zeggen dat je hem al op AK AA en KK zet zodat je op flop makkelijk kan folden . een excuse om te folden imo lol. En als je hem niet op die handen zet, dan heb je preflop beste hand en kun je het beter preflop erin krijgen.
      As I said, was nog niet helemaal in vorm :P

Dan ship ik pre tenzij het een nit is.
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Ik ship insta als UTG fold. Naja niet instantly, je wilt nog even timebanken natuurlijk voor hollywood's sake. Je weet wel dat QQ een van de sterkste handen is en zijn spot echt prima voor squeezen is. Hij zal inderdaad niet alleen QQ+ hier hebben, maar wsch nog wat AQ, JJ, TT, random bluffs etc.

Daarnaast vind ik het niet eens zo easy om te folden vs UTG zijn shove. Misschien dat ik die ook call, maar dan heb ik een beetje info van UTG nodig.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      dank u voor je reactie, daar zat ik dus op te wachten :)

ik foldde dus uiteraard op utg shove.

SB showt AK en UTG showt KK