K7 3bet monotone board turns 2P

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      No-Limit Hold'em, $0.25 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($32.54)
      BB ($25)
      UTG ($7.50)
      MP ($30.47)
      CO ($25.75)
      Hero (Button) ($54.51)

Preflop: Hero is Button with K, 7
      2 folds, CO bets $0.85, Hero raises $2.45, 2 folds, CO calls $1.60

Flop: ($5.25) 10, K, 4 (2 players)
      CO checks, Hero bets $2.87, CO calls $2.87

Turn: ($10.99) 7 (2 players)
      CO checks, Hero bets $6.32, CO raises $20.43 (All-In), Hero folds

Total pot: $23.63

Villain was nog wat unknown maar ziet er standaard TAG uit.

Ik cbet op flop voor value tegen QQ/JJ en draws.

Waarmee kan ie shoven op turn? Ik sluit sets uit aangezien die wel zouden raisen op flop, alsook A :heart: x FD. Elke andere combo draw had ook wss geraised op flop.

Daarom vind ik het raar dat ie de turn shovet, tenzij ie een flush heeft geflopt of mss toch QQ/JJ in een bluf verandert, AK zie ik hem hier niet hebben aangezien hij die wel zou 4betten. KQ kan misschien ook nog.

Had ik hier moeten callen? Thx
  • 11 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je snapt hopelijk wel dat je 3bet no sense maakt.

flop is eigenlijk een cbet als bluff, en als je niet hit dan check je de turn zoiezo behind lijkt me?
      turn is een spot die eigenlijk niet te beoordelen is.
      gezien dat jij hier met K7 off 3bet, ben ik benieuwd wat jou image aan tafel is?

villain kan hier heel easy A:hkx hebben en nog veel andere combos.

maar zonder wat jou image is kun je dit onmogelijk beoordelen. aangezien dit wel een redelijk nutsy turnplay is.
      vind de 2nd barrel ook niet heel erg ok.

denk dat je beter behind checkt en op de river bet, aangezien bijna geen enkele tag villain 2 straten hier oop callt met QQ of slechter.
    • ferray
      ferray
      Bronze
      3 bet is inderdaad niet standaard, maar als je een read hebt dat hij veel fold op 3 bets moet het wel kunnen zeker, het is alleszins niet voor value :)

Op de flop bet je echt wel te klein, op zo een drawy board mag het potsized zijn van mij. Dat maakt de turn ook veel makkelijker, want dan heb je nog een potsize bet over en kan je de turn jammen.

As played call ik de turn ook nog wel, je moet 14 leggen voor een pot van 50, dat leg ik niet meer weg met 2 paar.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Ik 3bet hier uiteraard als bluf :) heb nog niet echt een image van loose 3better en er zit heel wat in CO's range die hij moet wegleggen op een 3bet van BU.

@ marcel als ik geen 2pair maak op turn check ik idd behind voor pot control, ik zie idd QQ/JJ geen 2 straten callen. Ik bet echter uit op turn ter protectie en voor value uit vooral KQ, mss KJ en volgens mij toch af en toe AK. Waarom denk je dat hij easily AK kan hebben? Ik zie weinig TAG villains AK OOP callen op 3B of ben ik hier verkeerd?

@ ferray je hebt gelijk ik had wat groter kunnen betten, mss eerder iets van 3.25. Potsize vind ik persoonlijk wat spewy in een 3betpot aangezien die al wat groter is dan in een single raised pot en villains in zulke spots toch vaak zullen folden of raisen.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      de meeste tag villains zullen heel weinig callen op 3bets.
      veel wat ze openen zullen ze over het algemeen folden.
      denk dat kk+ in ieder geval zijn 4bet range is. QQ 4betten ze niet heel vaak net als AK en JJ. 1010 callt hij eventueel ook nog wel.

@ ferray, ik vind de flopbet helemaal niet veel te klein 3ish vind ik zat.
      hij 3bet als bluff, en als je elke keer zo groot gaat betten dan ga je veel $ verliezen.
      het board is mono, dit geeft al aan dat villain elke hand met geen waarschijnlijk al gaat folden en elke hand met een erin meestal toch wel callt, vooral gezien dat hij een aardig tighte range zal hebben.
      hij zal dus 95% gewoon fit or fold spelen. dus heb je met een kleinere bet hetzelfde bereikt, al helemaal omdat hero bij een miss op turn toch niet doorbarrelt.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      As played denk ik dat villain hier gewoon een flush heeft.
      CO kan vanaf daar best raisen met J9s of andere (lage) suited kaarten.
      Vervolgens een kleine 3-bet callen omdat villain graag een flop ziet, kan ik me ook nog wel in vinden.

De flop check/callen om zijn sterkte niet weg te geven.
      De turn check/all-in om hogere single :heart: niet te laten drawen.

In de praktijk call ik hier met 2 pair en ga ik broke. Knap van je dat je dit fold. :f_love:
    • ferray
      ferray
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

het board is mono, dit geeft al aan dat villain elke hand met geen waarschijnlijk al gaat folden en elke hand met een erin meestal toch wel callt,

Maar is dit niet de reden waarom we net wel groter willen betten. Om juist value te halen van zijn draws. De 3bet mag dan wel als bluff zijn, maar je hit wel toppair, dus bet je toch voor value en protectie en niet meer als bluff?

Stel dat je AA hebt, zonder harte, bet je dan ook zo klein op dit board?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      denk dat ik AA ook zo klein bet.

probleem alleen op de turn is dat je jezelf in de pot zuigt.
      ik zou AA hier op een non turn bijvoorbeeld best vaak behind checken, omdat ik tegen een range van handen zit die mij dan wel beat, of die best veel equity tegen mij hebben.

op de flop callen villains hier bijna nooit met alleen een 1pair hand zonder een shitload aan outs.

villain komt over als tag he.
      dan kunnen we villain toch geen hele zooi aan draws geven op dit board lijkt me.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      snapcall as played, 2pair in een 3bet pot waar AK en AA in zn range zitten.
      waarmee hij shovet boeit weinig, er zitten wss voldoende koningen in om te callen.

overigens ben ik totaal geen fan van je 3bet met een offsuit hand, maargoed whatever. t lijkt alsof je iets hebt van " hij opent te veel dus kan ik 3betten" maar doe t dan liever met een suited hand gezien die wel postflop playability hebben, en deze junk niet :P

voorderest:

gezien dat jij hier met K7 off 3bet, ben ik benieuwd wat jou image aan tafel is?

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      snapcall as played, 2pair in een 3bet pot waar AK en AA in zn range zitten.
      waarmee hij shovet boeit weinig, er zitten wss voldoende koningen in om te callen.

overigens ben ik totaal geen fan van je 3bet met een offsuit hand, maargoed whatever. t lijkt alsof je iets hebt van " hij opent te veel dus kan ik 3betten" maar doe t dan liever met een suited hand gezien die wel postflop playability hebben, en deze junk niet :P

voorderest:

Dan ga je er dus vanuit dat hij AA of AK niet protect op de flop? Wat meeste TAG villain toch normaal gezien doen of niet?

Voornaamste redenen dat ik 3bet
      - hij zal heel wat folden op BU 3bet vs CO
      - Heb tot zover niet echt een loose image en nog weinig ge3bet aan tafel
      - Probeer nog uit te zoeken hoe hij zelf reageert op 3bets
      - Heb K blocker en TP value tegen QQ/JJ

Voor alle duidelijkheid ik 3bet niet standaard K7o :) Doe het ook liever met K7s.

Still not ok?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      waarom maak je het zo moelijk voor jezelf. je moet niet 3betten om het 3betten.
      vaak zit er meer value in redelijk abc spelen.
      ik snap best dat er goede 3betspots zijn.
      maar k7 off is 1 van de slechste handen om dit te doen.

een 78 hand speelt veel makkelijker postflop. zo`n hand als k7 is toch wel een probleemhand als je toppair hit.
      villain heeft als je beide toppair hit altijd een betere kicker.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Ik ben helemaal akkoord hoor, maar als je een poosje helemaal niets krijgt en tight overkomt dacht ik dat het wel eens kon in deze situatie. Ik zie deze hand meer als een investering voor later. Maar goed ik begrijp best dat er betere handen zijn om dit mee te doen. Uiteindelijk als ik toch voor opteerde om met deze hand te spelen en dan nog uiteindelijk 2P fold is het zeker -EV..

De meeste handen die ik post zijn voor mezelf ook een "speciaal geval". In eerste instantie review ik m'n hands zelf met alle informatie die hier ook voorhanden is, maar als ik er echt geen raad mee weet post ik ze, zo hoef ik jullie tijd ook niet te verspillen met ABC situaties. Ik hoop gewoon dat jullie niet een beeld van me hebben dat ik een loose maniac ben die al z'n geld wegspewed :)