AJo (slordigheidsfoutje keihard afgestraft)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ok... dus ik baal zo erg dat ik even vind... dat ik mezelf... hier iets van...
      Zeg maar dat ik dit hier moet posten omdat ik me hier heel erg om zou moeten schamen:

PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 75/150 Blinds (4 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

BB (t5881)
      UTG (t4064)
      Button (t900)
      Hero (SB) (t2655)

Hero's M: 11.80

Preflop: Hero is SB with A, J
      1 fold, Button bets t900 (All-In), Hero calls t825, BB calls t750

Flop: (t2700) K, 4, 3 (3 players, 1 all-in)
      Hero checks, BB checks

Turn: (t2700) 9 (3 players, 1 all-in)
      Hero bets t300, BB calls t300

River: (t3300) 7 (3 players, 1 all-in)
      Hero checks, BB checks

Total pot: t3300
      Main pot: t2700 between BB, Button and Hero, won by BB
      Side pot 1: t600 between BB and Hero, won by BB

Results:
      Button mucked 6, A (high card, Ace).
      Hero had A, J (high card, Ace).
      BB had 2, 3 (one pair, threes).
      Outcome: BB won t3300

Ja ja.
      In the money (3de dus), maar eigenlijk voel ik me echt de grootste loser ooit nu.
  • 3 antwoorden
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Goed dat je post, maar het eindresultaat mag je weglaten, dat kan de beoordeling beinvloeden. Het gaat er tenslotte om hoe je de hand gespeeld hebt. :D

Maar even over de hand. Ik denk dat ik preflop de shorty geisoleerd zou hebben door over te pushen. Nu geef je de big stack flinke odds om te callen. Als jij overpushed moet hij bijna een monsterhand hebben om te callen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi fakethat,

Ik ben er niet helemaal zeker van wat er nou zo verschrikkelijk is. Ik moet zeggen dat ik geen fan ben van je preflop call. Immers, je zit op de bubble, dus het liefst heb je dan bb fold, dat bereik je natuurlijk het makkelijkst door preflop all in te gaan. De postflop bet, in een lege sidepot, heeft ook weinig zin, maar in dit soort situaties zou je eigenlijk uberhaupt niet postflop moeten spelen natuurlijk.

De all in preflop zou wel duidelijk winstgevend moeten zijn. Je hebt BU erg vaak dominated, en je ligt sowieso voor op zijn range. Met maar 6bb's kan zelfs een nit daar A2o pushen, dus met AJo lig je ver voor.

Je hoeft je echter niet zo te schamen, met AA is je play zo gek nog niet, vooral als BB een goede speler is. Het is alleen met AJo (waarmee je ~30% van de tijd top pair hit) niet zo handig om te speculeren op wat er op de flop gaat komen, omdat je vaak outdrawn wordt.

Shove preflop is dus het beste. En in een lege sidepot betten is, zeker op de bubble, niet handig.

Verder is wat Pbijvoet zegt ook correct, de resultaten van een hand zijn irrelevant. Immers, BB kon hier van alles hebben, Bu kon hier van alles hebben, en de hand die ze 'toevallig' hadden zegt dus heel weinig over hun range. Als BU hier AA had gehad was pushen immers ook goed geweest, ondanks dat je dan ver achter had gelegen.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ik zal volgende keer het resultaat weglaten.

Toch vind ik het nog steeds een gigantische blunder. Ik had het namelijk niet eens... zeg maar... verwacht. Misschien is dat wel de rede. Heb er nog niet eens rekening mee gehouden.

Het was dus ook echt... hij gaat all in. Ik dacht hier komt mijn dilemma. Maar toen begon het pas. Ik call en die ander maakt ook een call. En exact op het moment van zijn call dacht ik "k*t."

Voelde me echt totaal weerloos daar.

Edit: vandaar ook denk ik dat kleine domme bet'je op de turn.

Edit 2: (spellingsfout)