22 dollar AQ

• BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik begreep zen betsizing niet goed. Maar lijkt me erg slecht om flop al op te geven? Het ziet er gwn zo sterk uit 3 way.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG MIKE 202581 (3,000)
      UTG+1 srikpik (3,000)
      MP1 Mavericci (3,000)
      MP2 Wayagroove (3,000)
      CO Vico$carpini (3,000)
      BTN comfortseat (3,000)
      SB christof111 (3,000)
      BB sofiakiss (3,000)

Blinds: 5/10 Ante 2

Pre-Flop: (31, 8 players) christof111 is SB Q:club: A:diamond:
      MIKE 202581 raises to 30, 5 folds, christof111 calls 25, sofiakiss calls 20

Flop: 7:heart: A:spade: K:diamond: (106, 3 players)
      christof111 checks, sofiakiss checks, MIKE 202581 bets 260, christof111 calls 260, sofiakiss calls 260

Turn: 3:heart: (886, 3 players)
      christof111 checks, sofiakiss checks, MIKE 202581 bets 600, christof111 folds, sofiakiss folds

Final Pot: 1,486

MIKE 202581 wins 1,486 (net +594)

christof111 lost 292
      sofiakiss lost 292
  • 12 antwoorden
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      snap niet waarom je flop callt en dan op blank turn fold :)
      waar hoopte je op. op een check op turn? Zijn flop bet gaf al aan dat hij turn zou gaan betten.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      waar hoopte je op. op een check op turn? Zijn flop bet gaf al aan dat hij turn zou gaan betten.
      Ja daarom dat ik me afvraag of ik niet gwn op de flop kan folden. Overbet in 3 way pot en dan ng eens zo groot betten op de turn lijkt gwn vr value.
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillClinton
      Ja daarom dat ik me afvraag of ik niet gwn op de flop kan folden. Overbet in 3 way pot en dan ng eens zo groot betten op de turn lijkt gwn vr value.
      Maar zou hij hier AT en AJ ook niet gaan valuebetten nadat er twee keer naar hem toegecheckt wordt (desondanks het feit dat het board vrij droog is)?
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      ja dat zal hij ook wel valuebetten, maar hij overbet flop en dan bet hij ng eens groot op de turn. Ziet er gwn uit als ik wil zoveel mogelijk value halen en broke gaan op de river.

Ik zit trouwens ook ng met een speler achter me waarvan ik niet weet wat die gaat doen op de turn.
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      Fold flop, zelfs al heeft ie hier air, so be it. Je krijgt hier nooit lekker alle muntjes naar het midden en er zullen 100 betere spots komen.

Doordat je hier preflop slechts callt neem ik aan dat je aan het smallballen bent en als villain de pot dan zo opblaast is het denk ik nooit erg de pot op te geven al zou je de beste hand hebben. Doel is stacks te pakken als je de flop ongenadig hard hit aangezien er in de early stages genoeg vis zit die hun stack erin trappen met draws of TPTK.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Je bent alleen beat door een set, of een AK.
      Als villain een van die handen zo overdreven zal uitbetten, wat vrij dom is imo, zal hij dit dus ook wel kunnen doen met een boel meer handen.
      Ik zie mezelf mijn AQ niet meer folden hoor.
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Je bent alleen beat door een set, of een AK.
      Als villain een van die handen zo overdreven zal uitbetten, wat vrij dom is imo, zal hij dit dus ook wel kunnen doen met een boel meer handen.
      Ik zie mezelf mijn AQ niet meer folden hoor.
      Ik zie een goede speler dit juist alleen doen met een set en juist omdat veel mensen hun Ax niet meer zomaar weggooien hier. Mocht villian een set hebben dan weet hij dat hij toch alleen maar calls krijgt van een A en dus maakt hij het hier vrij groot.

Als je het omdraait kun je je afvragen met welke hand die JIJ op dit moment beat hij dit zou doen. Tegen een decent speler kan ik er geen bedenken.

Je wint toernooien niet in de eerste blindlevels, dus persoonlijk speel ik hier liever wat conservatiever omdat er zoveel betere spots zullen komen.

Extreem voorbeeld van early stage caution:
    • samni
      samni
      Bronze
      Die flush daar folden was ook niet goed imo, dus de vergelijking slaat op niet veel
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      Zeg niet dat je dit online moet doen, maar als Matusow daar weet dat villian of A een betere flush heeft en hij drawing dead is, of B weet dat hij een draw naar een hogere flush heeft (en dus +/- 32%) en hij weet dat als hij verliest hij uit het toernooi ligt en anders nog meer dan genoeg BB overhoud en daarnaast spots krijgt waar hij het er veel beter in kan krijgen, weet ik niet of je kan zeggen dat een fold daar slecht is.

In een cashgame, easy call, maar in een toernooi niet per se. In de hand van OP zit je 300BB diep, ik pleit ervoor dat je beter 3BB kunt opgeven in deze spot dan dat je gaat proberen met een zwakke hand als TPTK gaat proberen een opgebalzen pot te spelen. 50BB diep, erin die chips en hopen, 300BB diep is een fold op de flop IMHO de enige echte optie tenzij je denkt dat je een toernooi in de eerste hand kunt winnen.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      hij heeft die hand gewoon horrible gespeeld :)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      hij heeft die hand gewoon horrible gespeeld :)

Flopped Q high flushes folden tegen fish, way to go Mike:D
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Dit is echt een lol hand. Maar goed zijn turn bet zegt natuurlijk veel meer dan zijn flop bet. Op het moment dat twee spelers op de flop callen weet hij zeker dat een van jullie twee AJ+ heeft waar hij onwaarschijnlijk tegen zal bluffen. Tenminste dat doet iemand die nadenkt over poker. Ik weet met zijn betsizes werkelijk niet of hij handen kan lezen, dus het is een lastige spot.

Als hij nooit bluft lig je natuurlijk ver achter/ben je dood. Ik zou op de flop zeker niet folden met een sterke hand als dit maar wanneer hij op de turn vs 2 callers inbet dan fold ik denk ik maar.

Het is gewoon een wtf spot :)