vraagje over icm trainer

• jugglingbirdy
      jugglingbirdy
      Bronze
      Hallo pokerstrategen!

Ik zit regelmatig in een 1 table sng in een spot waar ik en degene na mij nog rond de 17-20 bb hebben. Volgens de artikelen op PS is dit dus niet de push of fold fase, maar als je naar de ICM trainer gaat luisteren moet je shoven met bijvoorbeeld J9s op de CO. Mijn vraag is dus: moet je dus met bijv. J9 dus pushen, of gewoon proberen de blinds te stealen met een 2.5 tot 3x BB raise. Want als ik push groeit mijn stack maar een beetje, terwijl ik mijn toernooileven op het spel zet. Dan heb je toch nog genoeg tijd om op een betere spot te wachten? Want nu heb ik nog wel eens dat ik met mijn healty stack van 18 BB ship, en dan gecalled wordt door beter en er ineens uitlig...

Mijn vraag is dus eigenlijk: hoe moet ik de pushingrange/callingrange van de ICM trainer interpreteren als je nog iets 15+ BB hebt, of moet ik de ranges pas gaan gebruiken als ik een stack van rond de 15 BB heb?

Bij voorbaat dank =)

EDIT: hm na dit gelezen te hebben bedenk ik me eigenlijk al een antwoord op mijn eigen vraag te hebben gegeven... Maar post jullie gedachten hierbij gerust!
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi,

Het hangt natuurlijk ook af van de omstandigheden. Op de bubble kan het verstandig zijn te shoven, omdat je dan meer fe hebt en een confrontatie wilt vermijden (verliezen op de bubble is relatief duur verlies).

Over het algemeen spelen we met 15-20bb's echter nog 'gewoon' poker. Ervaring leert me dat je fe op de bubble niet slecht is op lagere limieten, en er staat dus eigenlijk niks in de weg voor een normale raise (2-2.5-3bb's).