op wat voor hand wordt ik hier gezet door jullie?

• dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      $10+$1
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG WiredJcksAce (5205)
      UTG+1 Gun Granny (9410)
      MP1 todde04 (5550)
      MP2 Hero (7885)
      MP3 wolf1908 (4540)
      CO all_in_m888 (1715)
      BTN XXFOREVII (3630)
      SB Yaready59 (4325)
      BB newcastle1 (5245)

Blinds: 100/200

Pre-flop: (300, 9 players) Hero is MP2 ?????????
      2 folds, todde04 raises to 800, Hero calls 800, 5 folds

Flop: K 8 4 (1900, 2 players)
      todde04 checks, Hero bets 1200, todde04 raises to 2400, Hero calls 1200

Turn: K (6700, 2 players)
      todde04 checks, Hero goes all-in 4685, todde04 goes all-in 2350

River: 5 (13735, 2 players)
      Hero says "lol"

Final Pot: 11400

Vraag, wat voor hand zetten jullie mij hier?
  • 17 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      PP 88/44 of KQs KJs
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      67o , gezien die lol als je de river ziet :)

Of was het Kc5c?

Zou beide best ziek zijn :)
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Kc kan niet oeps,
      geen idee wat je had eigenlijk, lijkt me dat je setjes wel verder raist op flop en combodraws ook vermoed ik.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      nja, ik werd gecalled door een a-q zonder klaveren, dus ik was zeer benieuwd wat jullie dachten dat ik had ;)
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Je had AQ :club:
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Je had AQ :club:
      ja klopt, maar ik dacht echt dat ik hier op zijn minst trips of een flush representeerde, en desnoods zelfs een fullhouse, dus ik snapte gewoon echt zijn call niet.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Zijn call was gewoon slecht. Hij gokte er imo op dat jij die K niet had en een bluf probeerde met die klaveren op tafel.

Maar dat sloeg nergens op, dus was het gewoon slecht spel van hem.

Ik denk dat hij jou uit de hand dacht te drukken en vervolgens de rest er ook maar in tilte in de hoop dat je slechts een AJ of minder, of een gemiste flushdraw had.
    • Mystique4All
      Mystique4All
      Bronze
      Zette je idd op een flushdraw en made flush op de turn, of je zou dat als bluf hebben gebruikt, maar schat je sterker in met zo'n stack. wat een dwaas die MP1 met zijn check-raise
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik fold hier preflop. Postflop speel ik hetzelfde.
    • Voetsel
      Voetsel
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Mag ik vragen waarom je deze hand zou folden?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Voetsel
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Mag ik vragen waarom je deze hand zou folden?
      oeps. Ik zou dit helemaal niet folden. Maar callen is iig slechter als folden. Ik reraise dit all in. De volgorde van sterkte van moves is:

1. all in, het sterkst, ik denk dat je hier wel goed zit tegen villains' range.
      2. fold, beetje zonde, want het is een goede hand, maar tegen heeeele tighte spelers ok.
      3. call, is behoorlijk zinloos. Je called namelijk voor bijna 20% van je effectieve stack, en dat is praktisch nooit +ev.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      ik kon je fold volgen maar dit commentaar niet.

Waarom zou ik hier in godsnaam allin knallen? Wat verwacht ik hier nog dat mij callt als ik hier push? volgens mij alleen 10-10+ (minimaal) of A-K en dus lig ik achter.

Fold, tegen tight spelers wel, maar anders nooit lijkt mij, tenzij je echt nattigheid voelt.

Call, lijkt mij maar 10% effectieve stack, maar ik snap wel waarom dit vaak niet winstgevend is, maar als mp1 ook maar enigzins loose speelt of stomme moves maakt dan is dit practisch altijd +ev mijn inziens.

Postflop ben ik blij dat ik goed speel :)
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Nick bedoel dat je voor ligt op zijn range en dus pushen weer beter is.
      En je effectieve stack is ook geen 10% omdat je tegenstander maar 5500 heeft. wat dus gelijk staat aan 6 keer de raise van hem, wat ongeveer 17% is :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Nick bedoel dat je voor ligt op zijn range en dus pushen weer beter is.
      En je effectieve stack is ook geen 10% omdat je tegenstander maar 5500 heeft. wat dus gelijk staat aan 6 keer de raise van hem, wat ongeveer 17% is :D

precies! Wie weet, misschien called hij met TT+ en AK, dan is je all in waarschijnlijk al winstgevend, puur op folding equity. In andere woorden, de risk reward is goed. Je zet 5500 op het spel om 1100 te winnen. Dat zijn goede odds. Postflop doe ik check behind op de flop, er zijn veel kaarten die je wil zien, maar je wil niet gecheckraised worden. Ik zie villain niet veel handen c/f-en hier.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      nou ik snap de percentages wel (denk ik) maar als ik 5500 op t spel zet (bijvoorbeeld mn tegenstanders heeft daadwerkelijk a-a of k-k of q-q, waarom zou ik dan mn stack voor 75% op t spel zetten?

Ik bedoel, als ik begin met 1000 chips, dan zijn die meer waard dan mijn tweede duizend chips, omdat die niet een dubbelle winst opleveren aan het eind.

Natuurlijk, als ik meer kans maak om te winnen dan is dit een goede move, als je eenmaal itm zit en je wilt een run maken naar de FT maar waarom al eerder. Misschien zie ik iets over t hoofd?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      belangrijk in poker is gewoon het initiatief.

je mist de flop vaker dan dat je hit.

en dan kun je met AQ vaak niet zo veel kanten op.

als je pusht en villain callt daar met een slechtere hand dan krijg je +ev
      als je pusht en villain fold heb je ook +ev

natuurlijk kan villain ook met betere handen callen, maar er zijn niet zo veel betere handen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door dopedopey
      nou ik snap de percentages wel (denk ik) maar als ik 5500 op t spel zet (bijvoorbeeld mn tegenstanders heeft daadwerkelijk a-a of k-k of q-q, waarom zou ik dan mn stack voor 75% op t spel zetten?

Ik bedoel, als ik begin met 1000 chips, dan zijn die meer waard dan mijn tweede duizend chips, omdat die niet een dubbelle winst opleveren aan het eind.

Natuurlijk, als ik meer kans maak om te winnen dan is dit een goede move, als je eenmaal itm zit en je wilt een run maken naar de FT maar waarom al eerder. Misschien zie ik iets over t hoofd?
      Hij heeft bijna nooit AA/QQ hier, omdat jij al een aas en een queen vastheeft. Waarschijnlijker is KK, AT+, 55-JJ, A9s, KQ, QJ?. Tegen die range is de push +ev. Daarbij maakt het niet eens uit met welke handen die called, het is altijd +ev. Je stack op het spel zetten klinkt alsof je bang bent te verliezen, dat zou ik sowieso niet doen in een mtt. Probeer niet te callen en flops te hitten, probeer juist zelf de preflop aggressor te zijn en potten te winnen zonder showdown. Dat is veel minder risicovol, en profitabeler volgens mij.