NL 4 - KK vanuit BB

• charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $4,09
      BU:
      $5,56

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:heart: , K:diamond:
      6 folds, BU raises to $0,12, SB folds, Hero raises to $0,40, BU raises to $1,20, Hero raises to $4,49 (All-In), BU calls $3,01.

Flop: ($8,72) A:diamond: , 9:diamond: , 3:club:
      Turn: ($8,72) 8:spade:
      River: ($8,72) 3:spade: (2 players)

Final Pot: $8,72

Results follow (highlight to see):
      BU shows two pairs, azen and drieën (Ac Kc)
      Hero shows (Kh Kd)

BU wins with two pairs, azen and drieën (Ac Kc)

Standaard broke? Speler steelde veel vanuit CO en BU, dus as played lijkt me prima?
  • 6 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      dit lijkt me idd behoorlijk standaard ja :)
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Jammer maar helaas, standaard broke.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      standaard
      pre NL25 zou ik er nog niet eens aan beginnen denken om ooit KK preflop te folden :)
    • charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      geldt dit ook voor mensen met zo ongeveer rock stats? ik heb toevallig gister nog een handje gepost ( Nl 4 - Kk ) , eveneens KK, waar ik het er preflop ingooide tegen iemand met 11/6 stats. is een fold dan ook uit den boze?
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Zelfs een rock zal vanuit de BU met QQ+/AK broke gaan vs een resteal. Dus je kan hier met KK zeer profitabel tegen broke gaan tegen deze range.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Punt is inderdaad dat in een steal/resteal-situatie spelers looser broke gaan.

Draai de situatie eens om:

Als jij vanaf CO of BU raiset, kun je dit voor value doen of bij wijze van steal. De totale range waarmee jij raiset is dus vrij groot. Om die reden zal een SB/BB ook looser kunnen restealen. Omdat dus ook de resteal-range wijder is, kun je met je monsters dus heel erg profitabel broke gaan.

Uitzondering hierop zijn complete rocks die vanuit de SB/BB altijd folden tegen CO/BU-raises (en dus niet in de gaten hebben dat er zoiets bestaat als stealen en restealen). Als zijn FoldvsSteal boven de (laten we zeggen) 90% ligt, kun je ervan uitgaan dat hij alleen voor value raiset en niet restealt. In dat geval kijk je simpelweg naar zijn 3bet%.

Maar nogmaals: je moet wel echt een HEEL specifieke read op die speler hebben wil je je KK hier wegleggen hoor. Ik zou hier ook altijd broke gaan.

Je betsizing vind ik overigens uitstekend. Jij zit uit positie en houdt nu als 3bet 3 * zijn raise + 1bb aan, da's netjes. Na zijn 4bet hoef je er niet vanuit te gaan dat hij zijn hand nog gaat wegleggen en kun je dus shoven. Mocht hij per ongeluk alsnog folden, dan pak je een mooie pot op.