Top 2 pair (QJ) on drawy board

• charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      UTG1:
      $1,86
      UTG2:
      $5,12
      Hero:
      $4,08
      BU:
      $4,53

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with Q:diamond: , J:diamond:
      UTG folds, UTG1 raises to $0,12, UTG2 calls $0,12, MP1 folds, Hero calls $0,12, 2 folds, BU calls $0,12, 2 folds.

Flop: ($0,54) J:club: , 5:club: , 2:club: (4 players)
      UTG1 checks, UTG2 checks, Hero bets $0,28, BU folds, UTG1 calls $0,28, UTG2 calls $0,28.

Turn: ($1,38) Q:spade: (3 players)
      UTG1 checks, UTG2 checks, Hero bets $1,48, UTG1 raises to $1,46 (All-In), UTG2 folds.

River: ($4,32) 6:club: (2 players)

Final Pot: $4,32

Results follow (highlight to see):
      UTG1 shows three of a kind, tweeën (2h 2s)
      Hero shows two pairs, vrouwen and boeren (Qd Jd)

UTG1 wins with three of a kind, tweeën (2h 2s)

Hoe te spelen? Op de flop wilde ik de pot niet direct opgeven, en bet ik 1/2. Ik kies hier voor 1/2 pot, om tegen eventuele geflopte flushes de pot klein te houden. Op de turn maak ik me 2 pair en moet ik wel barrelen, ik wil geen extra freecards weggeven op een draw heavy board. Gezien de midstack van UTG shove ik hier direct, omdat het geld er anders er op de river toch ingaat, omdat villian na een eventuele call op een 2/3 potbet op de turn nauwelijks meer stack behind heeft.
  • 3 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Vanaf de flop, prima gespeeld, gezien de stats van villian verwacht ik dat hij hier vaak met een A:cx hand zit, aangezien hij two pair, setjes etc wel zou c-betten/3betten op de flop.

Preflop, Ik zou toch liever zien dat je fold, aangezien de ranges van UTG en UTG+1 namelijk heel veel handen hebben die jou domineren. denk aan JA, QA , KA , TT+, KQ etc... als je hier dus een pair flopt zul je best vaak nog niet eens de beste hand hebben, en je moet ook nog rekening houden met mensen die achter je zitten. Eventueel zou je vanaf de Button wel kunnen callen, om een flush te hitten...
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Preflop is moeilijk. Als je callt is het voor 2pair+/straight/flush value. 25% van de keren hit je 2pair+ of een draw. Je zit IP op hun 2 wat voor een call kan spreken. Verder is de coldcaller tight en gaat redelijk vaak naar de SD. Er kunnen echter nog wel mensen na jou in de pot komen of zelfs 3betten. Verder zit de raiser maar met minder als 1/2 stack dus zou ik toch gaan folden preflop.

Op de flop zou ik na hun checks 45 cent betten. Je hebt hier erg vaak de beste hand omdat ze mits ze een geflopte flush hebben zouden moeten protecten. Die zouden ze zelfs ook vaak voor value betten. UTG callt en ik zet hem hier vooral op de A :club: draw.
      T moet je dan ook doorbetten en is het goed hem AI te zetten.

Dat hij daar een set speelt is fishy en notewaardig :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      preflop zou ik het niet doen omdat de original raiser niet fullstacked zit :) indien hij dat wel zou zijn vind ik het een prima call
      op de flop bet ik ook iets van een 45 cent .
      je vindt het niet erg als ze folden namelijk .
      als ze callen met hun 1 card fd enzo maken ze dan een grote fout .
      op de turn kan je inderdaad doorbetten , voor value en protection.
      doordat utg1 zo short zit moet je wel callen , moest het een fullstack zijn die je hier ch-raised kan je easy mucken denk ik , dan ben je altijd beat .