18m SnG $1,50 KTs (push call of fold?)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 1.5 Tournament, 100/200 Blinds (7 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP2 (t7209)
      CO (t4480)
      Button (t4605)
      SB (t2415)
      Hero (BB) (t3415)
      UTG (t1746)
      MP1 (t3130)

Hero's M: 11.38

Preflop: Hero is BB with 10, K
      3 folds, CO bets t400, 2 folds, Hero raises to t3415 (All-In), CO calls t3015

Flop: (t6930) 4, J, J (2 players, 1 all-in)

Turn: (t6930) Q (2 players, 1 all-in)

River: (t6930) 3 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t6930

Vond dit een beetje een marginale push (qua hand). Op een beetje... de grens.. van wat mij wordt verteld dat profitabel is (push or fold fase is eigenlijk met 13 BB of minder toch?). Maar door die minraise... tja... En ook een beetje op de rand van wat je kan pushen.

En misschien dat ik al had kunnen weten dat deze persoon niet meer zou folden na zijn raise.
  • 6 antwoorden
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      hi!

In de regel fold ik hier gewoon. resteals zijn in SNG's gewoon niet zo profitabel, door ICM. Je wilt geen showdown met marginale hand, dus je hebt veel FE nodig met zo'n move. In toernooien waar ICM een minder grote rol speelt zijn deze moves wat profitabeler, omdat het chipEV ws wel een push is.

Het kan hier bijna niet profitabel zijn om te restealen, tenzij je een hele duidelijke read had dat hij heel erg los opent en steelt. Speel je met HM, en had je stats? Als het een speler was die gewoon los opende, en een hoog steal% had, dan zou ik in dit geval pas restealen met 66+, ATs+ en AJo. Tegen de meeste tighte spelers echter, lijkt mij 88+ en AQo het minimum wat je kunt pushen.
    • Meute7
      Meute7
      Silver
      In welke tornooien speelt ICM een minder grote rol?
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Oh dat kun je idd op 2 verschillende manieren lezen :)
      ik bedoel, in gewone MTT's, waar icm een minder grote rol speelt vanwege de kleine payjumps, kun je wijder restealen omdat je veel meer op chipEV gericht bent. In SNG heb je 'last' van ICM in dit soort situaties.
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Ik fold hier gewoon.. callen out of position (OOP) heeft geen nut met zo'n hand.
      Deze hand heeft alleen waarde bij een straight of flush.. vaak lig je namelijk met toppair ver achter met die (kut)kicker.

Shoven haal ik al helemaal niet in mn hoofd met zo'n hand, fold pre-flop!
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Hi,

Probeer de CO eens op een range van handen te zetten die hij opent, en maak vervolgens een inschatting wat hij callt op jouw shove.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Nou ja ben al een beetje verder met leren en op dit moment laat ik het wel uit mijn hoofd om te shoven op een raise. Tenzij echt goede kaarten natuurlijk.

Maar ja. Moet veel leren in het begin. Speel nu 45m SnG's van 0,25c omdat ik hier in ieder geval ruim voldoende bankroll voor heb.