9man TT op bubble

• runningriot
      runningriot
      Bronze
      Button was alles aan het betten en SB zat uit dus wilde liever niet tegen Button spelen. Door nog een splitpot tegen smallstack/ sitout heb ik vrij weinig overgehouden toen smallstack er eindelijk uit was.
      Heb in die tijd AKo AJo en dus TT gefold. Hierdoor was de kans voor mij om nog 2de of 1ste te worden zeer klein.
      Mijn vraag is dus, moet ik hier wel shoven met TT ookal kom ik met folden zeker in het geld?

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      4 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.29+$0.21

Stacks:
      CO (3,020)
      BTN (7,864)
      SB (586)
      runningriot (BB) (2,030)

Blinds: 100/200

Pre-Flop: (300, 4 players) runningriot is BB 10:heart: 10:spade:
      1 fold, BTN raises to 440, 1 fold, runningriot folds

Final Pot: 740

BTN wins 740 (net +300)
  • 1 antwoord
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Hi runningriot!

Heldere schets van de situatie.

Omdat de bigstack heeft laten zien bijna alles te openen zou ik hier wel een stand maken met TT. De situatie opzich lijkt me op lange termijn ongeveer Break-even. Het is natuurlijk lastig inschatten wat zijn open en callingranges precies zijn, maar alles gemiddeld genomen denk ik dat de EV op 0 uitkomt.

In dat geval kun je naar wat andere factoren kijken die een repush in jouw voordeel doen uitkomen:
      - je laat zien dat je een stand maakt met een bovengemiddelde hand, wat hem miss wat doet dimmen
      - Je verkrijgt bij een dubbel de 2e stack, waardoor jij ineens heel veel druk kunt uitoefenen op de villain direct naast je.
      - je hebt weer wat speelruimte.

dat gezegd hebbende is TT wel het randje voor mij.