Is er ooit nagedacht over of er misschien betere strategieen zijn als al dat push fold gebeuren?

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      Serieus?

Vooral als de blinds omhoog gaan en je zit nog steeds niet aan de finaletafel bijvoorbeeld.

Naar aanleiding van een coaching die ik aan het bijwonen ben van Don Bartos. En ja... ik bedoel er is heel even sprake van normaal spel... maar mijn hemel. Bijna alles gaat over push/fold??

Er zal wel niet onderuit te komen zijn op de grote multitabel SnG's (45+ man SnG's). Is er uberhaupt een alternatief om te overwegen?

Ik vind het namelijk echt echt vreemd.
  • 16 antwoorden
    • mrJera
      mrJera
      Bronze
      er is inderdaad over nagedacht.
      Zo heb je ideale push ranges en ideale call ranges die wiskundig gezien het best zijn.

Waarom je met 10bb niet meer kan gaan bet/folden mag je zelf even over nadenken.

Je kan push/fold wel beperken door regulars te spelen.
    • Eurnt
      Eurnt
      Bronze
      ICM is gewoon heel belangrijk, daardoor is push/fold vaak gewoon het beste. Artikel van ICM.

Misschien dat als je tegen alleen maar regulars zit je wat anders kan proberen (levelen enzo). Maar over het algemeen is P/F gewoon het beste :f_love:
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Het is helaas zo dat je met 10bb inderdaad het beste kunt pushfolden. Het is erg moeilijk om met fancy moves een betere winrate te behalen. Het is inderdaad mogelijk om in bepaalde spots regs te levelen, maar buiten dat blijft het feit dat de speelruimte met 10bb nihil is.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      jup, je kunt nog wel fancy worden als je 10bb effectief speelt met bijv een stack van 30bb maar als je zelf 10bb hebt wordt het erg lastig
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      Het is helaas zo dat je met 10bb inderdaad het beste kunt pushfolden.
      Really? :P
    • pmania
      pmania
      Bronze
      Ik vind het wel vreemd dat je ook veel spelers in de grote toernooien minraises ziet maken als open raise 1st in, zie ik vaak als de blinden echt hoog zijn met flinke antes. Waarschijnlijk valt er toch wel wat over te zeggen als je veel volume draait lijkt mij het push/fold icm gebeuren profitabler, maar als je eens een groter toernooi speelt wat misschien net buiten buiten BRM valt ofzo is het misschien meteen niet meer zo profitable ?
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Als je 100% op ICM speelt is dat profitabel, want als je op ICM speelt maak je +$EV moves, en verdien je dus geld. Of je nu 1 game speelt, of 1000.

Echter valt er te discussiëren of je misschien met minraises meer value kunt halen.
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      nja er zijn soms situaties. Bijv als ik 11 bbs heb met j3off op de sb tegen een bb met 11bb wat ik een goede reg acht dat ik minraise omdat ik denk dat ie niet 60% range eroverheen knalt maar wel te correct callt om mijn shove echt lekker te maken
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      nja er zijn soms situaties. Bijv als ik 11 bbs heb met j3off op de sb tegen een bb met 11bb wat ik een goede reg acht dat ik minraise omdat ik denk dat ie niet 60% range eroverheen knalt maar wel te correct callt om mijn shove echt lekker te maken
      Dit indeed er zijn sowieso wel aantal situaties dat je wat anders kan en ook zeker max EV is. Echter weet je dit niet altijd zeker en is shoven als default wat je wel zeker weet wat +EV is of niet eens +EV beter. Dit is ook makkelijker controleerbeer tevens moet je bij minraises vaak een aantal aannames + mening aan vasthangen of het beter is hieruit komt weer een strategie voort etc etc.

Er zijn ook situatie's dat je profitable kan r/f met 8bb ergo komen die weinig voor maar zijn er zeker.

Edit: nu ik het overlees komt het beetje vaag over :facepalm:
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Stel dat zijn shoving range gelijk is aan zijn calling range, is minraisen toch meer profitabel met air handen?

Wanneer hij meer shoved dan hij zou callen is het dan weer profitabel met nut handen, of zie ik dat verkeerd?
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Melvin
      Stel dat zijn shoving range gelijk is aan zijn calling range, is minraisen toch meer profitabel met air handen?

Wanneer hij meer shoved dan hij zou callen is het dan weer profitabel met nut handen, of zie ik dat verkeerd?
      Hoe bedoel je shoving range gelijk is aan zijn calling range?

Maar het is vrij vaak dat je profitable je bottom % het beste kan minr/f en je nutrange minr/c. Je medium core range handen dan weer shoven.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      hier is idd wel iets voor te zeggen. Vb. zat aan final table en kreeg 10 8 op button 11 bb diep. Had al meer dan 30 handen ofzo altijd moeten folden hiervoor. In plaats van hier all in te gaan maak ik een minraise omdat dit super sterk overkomt. Bb fold en laat A8 zien :) .
      Nu als ik all in was gegaan had villain mss ook wel gefold door mijn zeer tighte image op dit moment.
      Conclusie: naar mijn mening zijn er wel sommige spots waar je nog een beetje fancy kan spelen en je tegenstander te verwarren maar ICM blijft natuurlijk de algemene regel ;)
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door chaserr

Maar het is vrij vaak dat je profitable je bottom % het beste kan minr/f en je nutrange minr/c. Je medium core range handen dan weer shoven.
      Ah sorry.

Ik bedoelde als zijn shoving range wanneer jij minraised gelijk is aan zijn calling range wanneer jij shoved.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Oh ok nou het is iig fijn om te horen dat er in ieder geval in sommige situaties een alternatief is (minraisen).
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door chaserr

Ah sorry.

Ik bedoelde als zijn shoving range wanneer jij minraised gelijk is aan zijn calling range wanneer jij shoved.
      Soms tighter soms losser. De één minraised alleen zijn nuthanden om te inducen, de ander niet. En als dat niet het geval is zal de BB verwachten nog FE te hebben en losser shoven.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Ik heb toch ook vaak het idee dat als je eenmaal op zo'n hoge blinds bent gekomen dat elke fold toch wel heel erg veel geld oplevert. Maar ja.

Ik ben fish en moet nog echt de ICM gaan doorgronden. Maar bedankt voor de antwoorden in ieder geval!