[ 1.50 45mans turbo ] TT eerder opgeven ?

• ZeteMKaa
      ZeteMKaa
      Bronze
      PokerStars Game #65107802681: Tournament #419379771, $1.36+$0.14 USD Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2011/07/26 21:08:33 CET [2011/07/26 15:08:33 ET]
      Table '419379771 1' 9-max Seat #8 is the button
      Seat 1: ZeteMKaaa (1500 in chips)
      Seat 2: amurillo_17 (1490 in chips)
      Seat 3: NIKITA703 (1110 in chips)
      Seat 4: DISTORSIONQ (1500 in chips)
      Seat 5: Broa Gil (1470 in chips)
      Seat 6: 787 Pilot (1470 in chips)
      Seat 7: goformax (1025 in chips)
      Seat 8: D85K (1635 in chips)
      Seat 9: chamuy0 (2300 in chips)
      chamuy0: posts small blind 15
      ZeteMKaaa: posts big blind 30
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to ZeteMKaaa [Th Td]
      amurillo_17: folds
      NIKITA703: calls 30
      DISTORSIONQ: folds
      Broa Gil: calls 30
      787 Pilot: folds
      goformax: raises 60 to 90
      D85K: folds
      chamuy0: folds
      ZeteMKaaa: calls 60
      NIKITA703: calls 60
      Broa Gil: calls 60
      *** FLOP *** [9s 9d 5c]
      ZeteMKaaa: bets 300
      NIKITA703: folds
      Broa Gil: calls 300
      goformax: folds
      *** TURN *** [9s 9d 5c] [7d]
      ZeteMKaaa: bets 690
      Broa Gil: calls 690
  • 9 antwoorden
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Wat wil je precies bereiken met je flopbet?
      Waar verwacht je value uit te halen?
    • ZeteMKaa
      ZeteMKaa
      Bronze
      Bet flop omdat ik denk dat ik daar de beste hand heb en het liefst de pot daar pak zonder turn and river. Door ze limp call preflop schat ik in dat de gene ook nog wat flops zal callen met broadways en kleineren PP. Als ik het nu bekijk had ik beter kunnen downchecken voor showdown value.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ik zou checken op flop omdat ik niet in positie zit.

Vraag? Als je in positie zit, en iedereen voor je checked, wat dan? Want dan wil je toch geen free-card aan 4 personen geven?
    • ZeteMKaa
      ZeteMKaa
      Bronze
      IP na checks idd raise om meeste handen te laten folden, turn en river behind checken voor pot control en om zo showdown value te krijgen vs A5 of PP
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi,

Eerst zou ik je willen aanraden een handconverter te gebruiken. Dat maakt het voor de lezers wat makkelijker. flopturnriver of weaktight zijn beiden prima.

Verder zou ik graag reageren op
      Bet flop omdat ik denk dat ik daar de beste hand heb en het liefst de pot daar pak zonder turn and river.

Dit is namelijk een contradictio in terminis

Als je de beste hand hebt, wil je juist dat ze niet opgeven, maar dat ze callen. Dit is ook wat DB bedoelde met zijn vraag. Omdat je hier niet gauw gecalled wordt door slechtere handen, en je slechtere handen een goedkope manier geeft om weg te komen van de hand, schiet je jezelf juist in de voet.

Ik zou de flop dus c/c spelen, tenzij openraiser de flop bet. Als openraiser de flop bet verwacht ik immers erg vaak een overpair. Als een ander de flop bet, zie ik hem eigenlijk elk pocket pair, elke 9 en elke 5 wel betten.
    • liessens
      liessens
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hi,

Eerst zou ik je willen aanraden een handconverter te gebruiken. Dat maakt het voor de lezers wat makkelijker. flopturnriver of weaktight zijn beiden prima.

Verder zou ik graag reageren op
      Bet flop omdat ik denk dat ik daar de beste hand heb en het liefst de pot daar pak zonder turn and river.

Dit is namelijk een contradictio in terminis

Als je de beste hand hebt, wil je juist dat ze niet opgeven, maar dat ze callen. Dit is ook wat DB bedoelde met zijn vraag. Omdat je hier niet gauw gecalled wordt door slechtere handen, en je slechtere handen een goedkope manier geeft om weg te komen van de hand, schiet je jezelf juist in de voet.

Ik zou de flop dus c/c spelen, tenzij openraiser de flop bet. Als openraiser de flop bet verwacht ik immers erg vaak een overpair. Als een ander de flop bet, zie ik hem eigenlijk elk pocket pair, elke 9 en elke 5 wel betten.
      Bet de openraiser niet elk pocket pair uit zijn range omdat hij in positie zit? Verder zie ik hem ook wel elke 5betten, maar die zitten zoiezo waarschijnlijk niet in zijn range.

Echter is het dan nog de vraag of je call hebt natuurlijk. Zelfs als hij 66+ opent, waar je dus call tegen zou hebben, maar hij heeft voordeel van positie en je weet dus nooit waar je nu staat in de hand
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Aangezien het 4 handed is verwacht ik dat de pot 'eerlijk' wordt gespeeld. DWZ, tegen 3 tegenstanders wordt er praktisch niet gebluft door de betrokken spelers.
      Ik vind dit opzich een goede flop om te leaden, maar je betsize vind ik wel veel te groot. als ik het goed heb zit er 4x90=360 in de pot. Omdat ik verwacht dat er eerijk gespeeld wordt kan je hier best wel 1/2 - 2/3 pot betten. 200-220 bijv. wat bereik je daarmee?
      - Dat 2 overcards folden. Daarvan zijn er 16 in het deck en die wil je niet op de turn zien, omdat er een grote kans is dat het jouw hand degradeert.
      - Dat lage PP's miss callen. Bijv 66/77/88
      - Dat 5x miss callt (a5s oid)
      - Dat je je hand makkelijk en relatief goedkoop kunt weggooien na een raise.

Als je je hand te hard speelt heb je kans dat je alleen gecalld wordt door betere handen.
      Mocht je op de flop 1 of 2 calls krijgen raad ik je aan om de turn en river c/f te spelen. Er is bijna geen kans dat slechtere handen dan jouw TT gaan een straat gaan valuebetten. Bovendien liggen er afgezien bij 67s en78s geen mogelijke draws op de flop die omgezet kunnen worden in een bluf
    • ZeteMKaa
      ZeteMKaa
      Bronze
      Bedankt voor je reactie steambull !
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Steambull
      Aangezien het 4 handed is verwacht ik dat de pot 'eerlijk' wordt gespeeld. DWZ, tegen 3 tegenstanders wordt er praktisch niet gebluft door de betrokken spelers.
      Ik vind dit opzich een goede flop om te leaden, maar je betsize vind ik wel veel te groot. als ik het goed heb zit er 4x90=360 in de pot. Omdat ik verwacht dat er eerijk gespeeld wordt kan je hier best wel 1/2 - 2/3 pot betten. 200-220 bijv. wat bereik je daarmee?
      - Dat 2 overcards folden. Daarvan zijn er 16 in het deck en die wil je niet op de turn zien, omdat er een grote kans is dat het jouw hand degradeert.
      - Dat lage PP's miss callen. Bijv 66/77/88
      - Dat 5x miss callt (a5s oid)
      - Dat je je hand makkelijk en relatief goedkoop kunt weggooien na een raise.

Als je je hand te hard speelt heb je kans dat je alleen gecalld wordt door betere handen.
      Mocht je op de flop 1 of 2 calls krijgen raad ik je aan om de turn en river c/f te spelen. Er is bijna geen kans dat slechtere handen dan jouw TT gaan een straat gaan valuebetten. Bovendien liggen er afgezien bij 67s en78s geen mogelijke draws op de flop die omgezet kunnen worden in een bluf
      Ik kan het hier wel mee eens zijn. 1 bet is idd niet overbodig, mijn advies was wat passief, excuses.