PLO, 3way, >250 blinds deep

• BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Is het beter om deze hand op de flop te raisen? Of is dit een ok lijn?

PartyPoker $0,50/$1,00

Pre Flop: Me(EP) with [9h,Qc,Kd,Td]
      Me(EP) calls 1, (MP) raises 4.50, (LP) raises 16, 3 folds, Me(EP) calls 15, (MP) calls 11.50

Flop: (8c,Js,7d) (3 players) (pot 49.50)
      Me(EP) checks, (MP) bets 47.03, (LP) raises 91.35 all in, Me(EP) calls 91.35, (MP) calls 44.32

Turn: 5s (3 players) (pot 323.55)
      Me(EP) checks, (MP) bets 159.84, Me(EP) calls 159.84

River: 2s (3 players)

Final:
      (MP) shows [9s,As,Tc,3c]
      (LP) mucks [7c,6h,9d,8h]

Ik call de flop omdat ik de speler achter me niet uit de pot wil hebben. Op dat moment heb ik namelijk nog de nuts met de nuts redraw. Op de turn is er een kans dat ik word gefreerolled. Die check ik met de intentie elke bet te callen. Als villian behind checkt, kan ik nog check-folden op een river spade.

Heb 'm ff door ProPokerTools gehaald en loop op de flop nog voor (44/35/21). Op de turn echter niet meer (38/51/11).

Dus dan zou je denken dat raisen op de flop beter is?
  • 4 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je hebt ook nog de kans dat het board pairet op de turn.
      zit je ook in een klote spot.
      heb het ook wel eens gedaan op een superdry board. hitte villain toch nog zijn kaart.
      probleem is indd dat je een turnkaart geeft waarop dan wederom bijna elke villain wel gaat callen. en buiten de kaarten geeft elke andere kaart wel een flushdraw.

geen idee wat hier het beste is. maar ik reraise tegenwoordig :D
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Denk inderdaad dat reraisen op de flop correcte lijn is. Was te greedy en wilde alles hebben :)
      Bij een raise op de flop heb ik nog een (klein) beetje fold equity en maakt villian een fout als hij callt.

Vind het lastig, agressie in PLO. Omdat potten zo snel groot worden, neem ik vaker een passieve lijn. En dat kan tegen maniacs soms goed zijn maar vaak is het denk ik beter om bij voldoende equity het erin te pompen. Boardtexture verandert veel sneller dan in Hold'em. En op de turn kun je je al snel committed voelen als je halve stack er in ligt. En dat zorgt dan weer voor die lekkere swings in je bankroll :s_biggrin:

Ach ja, daarom vind ik PLO ook leuker dan Hold'em, gebeurt nog eens wat :f_cool:
    • Marple08
      Marple08
      Bronze
      Ik houd ook niet zo van je limp pf eigenlijk, je hebt een redelijke drawing hand en wil dus grote potten spelen.

Ook de flop zou ik raisen, om dezelfde reden en omdat je vaak nog een call krijgt en op de turn kan men nauwelijks nog een fout maken om te callen in zo'n grote pot.

BTW: kun je wat doen aan je HH? Behalve dat ik de stacksizes niet zie, is het formaat ook best wel tilting, zeker omdat af en toe ook je positie veranderd.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok, helder. En sorry, zal een account bij weaktight aanmaken.