J10s blinddefend

• BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik besluit te defenden tegen een actieve bu opener. Ik heb enkele vragen bij deze hand.

Is de sizing ok?
      kan ik hier c/r spelen?
      Wat als hij shoved?
      Wat doe ik op de turn als hij called? Men plan was dan doorbarrelen als ik mis.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG stokenboy (45,262)
      CO fdarkaoui (138,511)
      BTN Jigs Flippin (47,715)
      SB *krasav4ik* (54,145)
      BB christof111 (56,939)

Blinds: 700/1,400 Ante 175

Pre-Flop: (2,975, 5 players) christof111 is BB 10:spade: J:spade:
      2 folds, Jigs Flippin raises to 2,800, 1 fold, christof111 calls 1,400

Flop: Q:spade: 5:spade: 6:heart: (7,175, 2 players)
      christof111 checks, Jigs Flippin bets 3,500, christof111 raises to 10,800, Jigs Flippin folds

Final Pot: 21,475

christof111 wins 21,475 (net +7,700)

Jigs Flippin lost 6,475
  • 14 antwoorden
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      als je check raist barrel ik ook door, want op Q high board kan hij nog best wel gaan floaten :) . Hij zal bijna nooit raisen op turn als ie alleen Q heeft, dus heb je nog kans om op river te hitten. :) en zo niet geef ik het wel op.
      En als ie shoved doe ik me ogen dicht en call ik en hoop dat ik hit haha.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      als je check raist barrel ik ook door, want op Q high board kan hij nog best wel gaan floaten :) . Hij zal bijna nooit raisen op turn als ie alleen Q heeft, dus heb je nog kans om op river te hitten. :) en zo niet geef ik het wel op.
      Wat doe je met een shove op de flop? fold i guess? Want je hebt geen overcard die eventueel ook ng goed kan zijn.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      lees wat ik zei :)

ik call en hoop op run good AHAH.
      reken even de odds uit :)

maar ik denk dat folden wel optimaal is :) je hebt nog genoeg chips over.
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      tegen actieve BU opener zit je wel goed, en je hebt nog een backdoor straightje.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Je had mss beter die vragen jezelf al kunnen stellen VOOR je de c/r maakte :D
      Pf lijkt me superstandaard, ideale hand je blind mee te verdedigen.
      Zodra je op flop besluit te raisen, zul je al soort van idee moeten hebben wat je dan verder gaat doen, als hij je flat, zit je OOP op turn, en zul je dus wel moeten doorbarrelen, anders geef je de hand op. En is het de reraise niet meer waard om 1 kaart te zien, had je even goed kunnen flatten.
      Zelfde geldt voor als ie shovet.. de pot is dan ong 29K, en hij houdt iets van 33K over om erover te shoven. Die odds lijken me toch wel oke...
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Je had mss beter die vragen jezelf al kunnen stellen VOOR je de c/r maakte :D
      Pf lijkt me superstandaard, ideale hand je blind mee te verdedigen.
      Zodra je op flop besluit te raisen, zul je al soort van idee moeten hebben wat je dan verder gaat doen, als hij je flat, zit je OOP op turn, en zul je dus wel moeten doorbarrelen, anders geef je de hand op. En is het de reraise niet meer waard om 1 kaart te zien, had je even goed kunnen flatten.
      Zelfde geldt voor als ie shovet.. de pot is dan ong 29K, en hij houdt iets van 33K over om erover te shoven. Die odds lijken me toch wel oke...
      ik heb mezelf die vragen ook gesteld hoor:) .

Ik c/r hier omdat hij dit board gwn vaak missed. Ik was van plan om turn door te barrelen als hij zou callen. Maar ik denk dat ik kleiner het kunnen raisen op de flop. Ik wou gwn eens horen of er mensen een andere line hier aannemen. Als hij shoved op de flop was ik eig van plan te folden omdat hij wss ook geregeld een betere draw heeft als hij shoved. Ik denk als ik a highflushdraw heb of eventueel K high dat ik hem wel call.
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      PF defend vs een minraise met deze hand is prima, zeker 40bb diep.

Op de flop is dit natuurlijk een super mooi board om te checkraisen. Hij cbet 100% van zijn range gok ik en hij mist het gewoon veels te vaak. Dus je hebt direct equity om de hand te c/ren en je hebt geen showdown value verder, dus callen is een mindere optie.

Als hij shoved moet je folden, omdat hij betere flushdraws+top pair of beter shipt en die hebben jou allemaal crushed, zonder dat jij de odds krijgt voor je je FD.

Als hij callt dan heeft hij vaak of een FD of een pair waar hij niet direct mee all-in wilt, maar die pair is dan meestal een Q. Je zult dus niet iedere turn kunnen barrelen maar enkel dingen die je kunt representen. Daarnaast zijn stacksizes awkward voor een grote turn bet, omdat je dan op de river bijna niets overhoud voor een triple barrel. En als je de turn klein bet dan callt hij zijn Qx te vaak. Ik zou op de turn in principe opgeven, hoe zwak als het klinkt. En als ik hit dan bet ik de turn klein voor value.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Als hij shoved moet je folden, omdat hij betere flushdraws+top pair of beter shipt en die hebben jou allemaal crushed, zonder dat jij de odds krijgt voor je je FD.

Als hij callt dan heeft hij vaak of een FD of een pair........................

Is een flushdraw juist niet erg onwaarschijnlijk, aangezien jij die zelf al hebt?
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      Idd, en we hebben het over een actieve stealer. Hoe vaak heeft die de nutflushdraw? Bij een shove zit je veel vaker tegen een lagere draw lijkt me.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pvdheuvel
      Idd, en we hebben het over een actieve stealer. Hoe vaak heeft die de nutflushdraw? Bij een shove zit je veel vaker tegen een lagere draw lijkt me.
      Kan je even alle combinaties opschrijven van flushdraws die villain mogelijk kan hebben/shoven hier?
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Ik zou 3betten PF voor FE, balancing en omdat het zoo veel beter postflop speelt, wat dus ook alles omdraait, omdat je namelijk cbet, als hij raised kan je makkelijk shippen, en als hij called kun je gewoon doorbarrelen
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
      Ik zou 3betten PF voor FE, balancing en omdat het zoo veel beter postflop speelt, wat dus ook alles omdraait, omdat je namelijk cbet, als hij raised kan je makkelijk shippen, en als hij called kun je gewoon doorbarrelen
      was ik achteraf ook aan het denken, zeker nadat ik de vid van robbie had gezien over 3betten. Mr met deze stacksize als hij men cbetraised zie je hem dan ng veel folden op een shove?
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      Zeker genoeg om te shoven, ook omdat het vaak genoeg als play wordt gedaan.

En ook omdat ze soms niet eens raisen met de handen waar je ze never nooit vanaf kan krijgen

Btw Elias is jouw baan alleen maar vragen of mensen ranges op willen stellen, je zegt nooit dingen als 3betten PF of weet ik het waar mensen echt veel aan hebben, no offence just saying
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      No offense taken.

Het klopt dat ik over het algemeen wel veel vragen stel en je bent zeker niet de enige die daar iets over zegt.

Ik doe dat echter zeker niet uit gemakzucht. Meestal als ik vragen stel aan de OP ben ik een stuk langer bezig met de post dan wanneer ik gewoon een beoordeling zou plaatsen. Ik doe het dan ook omdat ik er in geloof dat vragen stellen aan de OP zijn spel kan vooruithelpen.

Meningen verschillen natuurlijk en als jij liever hebt dat ik jou handen gewoon beoordeel zonder vragen te stellen dan hou ik daar zeker rekening mee.

Ten slotte vind ik het best jammer om te lezen dat je zegt: je zegt nooit dingen als 3betten PF of weet ik het waar mensen echt veel aan hebben.
      Ik probeer namelijk elke dag mn tijd wel te nemen om handen te beoordelen en al zijn ze niet allemaal even uitgebreid vind ik van mezelf toch wel dat ik bij de meeste een uitgebreide uitleg geef, zoals ik nu ook doe als antwoord op je vraag.

Cheers :s_cool: