big 55 aj

• BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      kan ik hier ergens een fold vinden?villain was 36/28 op 30 handen. Cbet 100 procent en af3. Ik 3bet niet pre omdat we een beetje awkward stacksize hebben en ik hem dan min of meer dwing tot shove of fold. En ik dacht dat ik op deze manier meer value kon halen zeker omdat ik oop zit.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Mills23 (5,151)
      UTG+1 spliffudo (9,623)
      MP1 paulitschMC (5,429)
      MP2 I am Bobbie (7,107)
      MP3 eucarionte (6,149)
      CO MAMOHT_T (21,960)
      BTN koppaste (4,764)
      SB christof111 (13,783)
      BB Tattinha420 (7,522)

Blinds: 200/400 Ante 50

Pre-Flop: (1,050, 9 players) christof111 is SB J:spade: A:club:
      5 folds, MAMOHT_T raises to 840, 1 fold, christof111 calls 640, 1 fold

Flop: K:spade: 6:spade: A:diamond: (2,530, 2 players)
      christof111 checks, MAMOHT_T bets 1,400, christof111 calls 1,400

Turn: 4:heart: (5,330, 2 players)
      christof111 checks, MAMOHT_T bets 3,400, christof111 calls 3,400

River: 7:club: (12,130, 2 players)
      christof111 checks, MAMOHT_T bets 8,900, christof111 calls 8,093

Final Pot: 29,123
      MAMOHT_T shows
      6:club: A:heart:
      christof111 shows
      J:spade: A:club:

MAMOHT_T wins 29,123 (net +14,533)

christof111 lost 13,783
  • 13 antwoorden
    • SandZ
      SandZ
      Bronze
      Ik denk dat ik hier altijd fold of schuif, en dat ligt dan vooral aan gevoel en tafel dynamics die je in een HH natuurlijk niet ziet. Als je hier flat preflop weet je eigenlijk niets van de hand van de IR aangezien hij dit basically met ATC kan doen en daarnaast geef je de BB ook enorme odds om te callen waardoor je tegen 2 unknowns zit waar je niet goed weet wat je wil floppen.

Gezien de 36/28 van villain is het denk ik een shove hier.

In positie zou ik het fine vinden as played en ook nu speelt de hand zichzelf denk ik, al moet je je afvragen of villain 3 keer barrelt met slechter.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Callen lijkt me de minst goeie optie in dit geval.

Denk dat ik preflop zou raisen naar 2.700. Als de CO dan
      - shovet, kun je folden en is er nog tijd/chips om een betere spot te kiezen;
      - foldt, pak je wat chips en laat je zien niet over je heen te laten lopen;
      - callt, heb je het initiatief en kun je de flop cbetten.

In het laatste geval gaat het alsnog niet goed aflopen omdat hij je cbet of zal callen of all in zal raisen en dan kom je er niet meer van weg. Maar met het initiatief heb je nog een beetje fold equity (villian zou je op AK kunnen zetten).
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      3bet/folden is best wel slecht met AJ hier je turnt je hand in een bluf. vooral met zon stack .
      schuiven is ook geen optie, je wordt dan alleen gecalled door betere en je risk zoveel om zo weinig te winnen.
      folden is ook slecht tegen iemand die zo laat opent
      Dan blijft 3bet /call of flat over :)
      En als je flat neem ik dezelfde line :) check call till the end :) vooral als elke kaart een blank is :) .

Ik zal overigens alleen flatten als je geen info hem hebt + als je niet zomaar gaat folden bij mis op flop. Anders 3bet/call ik hier liever. Anders kan die zijn hele range openen op jou en cbetten en jij fold dan elke keer als je mist :) .
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Kun je me uitleggen waarom 3bet/fold gelijk staat aan het veranderen van je hand in een bluff?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      stel je hebt 72, en je 3bet. en hij shoved. dan fold je .

Je doet precies hetzelfde met AJ.
      jij 3bet, hij shoved je fold.
      Hand waardes hebben geen betekenis meer. Vooral met rond 30bb is dat slecht. Omdat villan dan meestal moet shoven of folden ( natuurlijk zijn er mensen die gaan flatten. AJ is daar voor veel te sterk. Als je dan 3bet fold is AJ niks meer waard.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok. Snap wat je schrijft.

Mijn gedachtengang is toch iets anders :)

Villian is redelijk loose en agressief, table captain, en zal een wijde openingsrange hebben vanaf de CO. Hero is tweede in chips en kan de meeste schade aanrichten bij villian.

Omdat hero zelf een A heeft, wordt de kans kleiner dat de CO er eentje vasthoudt, daarom 3bet ik liever met Ax dan met bijvoorbeeld QJ. Door de 3bet geef je aan een sterke hand te hebben. Villian moet dan een hele goede speler zijn, wil hij 4bet shoven als bluff. Dus of hij callt met een postflop goed speelbare hand (suited connectors en zo) waar je op voor staat of hij shovet met een hand die jou beat of waar je een flip mee aangaat. Folden na een shove lijkt me dan prima, je houdt 25 blinds over en je hebt zeven keer per orbit positie op deze speler.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      lees nog een keer wat je zei. Dan zou het toch makkelijker zijn als je gewoon zou flatten.
      Pot is dan wat kleiner en je kunt een flop zien. Je krijgt veel meer value als je je hand hit omdat jou hand ver voor staat op zijn range. Je hebt meer speelruimte. Hij is een aggresieve en loose gozer.
      Dus ik snap jou redenatie niet dat hij alleen zou 4bet shoven met alleen goede handen en je ziet toch dat dit een 55 dollar toernooi is :) .
      Het is gewoon beter om handen te 3bet/folden die minder winstgevend postflop kan worden gespeeld. En dit soort handen met 30bb 3betcallen of flatten. Je speelt hier nu puur voor FE door te 3bet folden en je hand heeft dus geen waarde meer. je kunt dit namelijk met elke hand doen. Bovendien zeg je dat hij gaat flatten, dan is het toch nog erger?:) je hebt pot zo groot gemaakt uit positie. en je mist 2/3 van de keren en hij is een aggresieve en loose gozer. Hoe groot is de kans dat hij gelijk fold op een cbet. Alleen groot als je alleen 3bet met AK+. Als je stack wat groter was, vind ik het nog kunnen.
    • samni
      samni
      Bronze
      Heb de precieze stacksizes en dergelijke niet in't oog gehouden maar als je 30-ish bb deep gaat 3bet/folden kan je beter gaan dammen oid. Je krijgt na een 3bet gewoon te goede odds om te callen.
      + wat vietlam zegt, als je heir 3betfold, is je AJ niets meer dan een bluff.

Als hij heel agressief is, denk ik dat je hier idd kan 3bet/call spelen maar door zijn AF van 3 en 100% cbet denk ik dat een call pre ook wel kan, hij zal hier elke aas doorbetten en als hij de flop mist zal je zeker nog 1 straat value krijgen door zen 100% cbet.

Dit terwijl hij A2 - A9 en SC en dergelijke meestal zal opgeven na een 3bet.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Ok, helder. Snap 't. Dank. Weer wat geleerd.
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Mooie discussie gaande, dat zien we graag.

Allereerst wil ik stellen dat ik non stop 3bet fold met 30bb stacksizes. Juist rond 28bb-40bb is 3bet folden redelijk sterk preflop. Het is namelijk precies zoals gezegd dat villain(niet viljan uitspreken please) dan enkel kan shippen of folden. Je zet dus voor 30bb enorm veel druk op hem zonder al te veel te riskeren.

Verder heeft vietlam absoluut gelijk dat 3bet folden met AJ een beetje zonde is, omdat je de hand in een bluf verandert. Er zijn situaties waar dit alsnog het beste is, omdat post flop lastig te spelen is en je preflop WEL de fold equity krijgt om het profitable te 3betten. Maar dat is hier niet het geval, dus als je wilt 3bet folden in deze spot dan kun je dat net zo goed met 72o doen ja, behalve het blocker effect maakt het geen verschil.

Als je weet dat villain 100% cbet kun je deze hand prima post flop spelen. hij heeft in totaal 8 uit 30keer geopened en alle 8 boards gecbet. Dan kunnen we er wel vanuit gaan dat hij dat de volgende keer ook zal doen. Als resultaat kunnen we dus redelijk wat droge boards klein bluffen en als we hitten check call, en op de turn check/ship of nogmaals check/call spelen.

In deze hand specifiek zou ik ervoor kiezen om te turn te shippen. Ik denk dat je nog prima calls krijgt van zwakkere azen en zijn draws zou hij moeten folden, maar als hij die callt dan is dat ook prima want dan liggen we dik voor. Het probleem van check/call op de turn is dat hij zijn draws perfect kan spelen door de river behind te checken wanneer hij mist, maar te shippen wanneer hij hit.

As played zou ik de river ook nogmaals callen en jammer dan dat hij 2 paar heeft, maar denk niet dat je er nog van weg kunt komen. Normaliter zijn 3 barrels wel sterk, maar zijn range is redelijk wijd en zie hem niet vaak met AK en andere two pairs.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik heb eig wel wat vragen over dat 3bet folden:D .

- tegen wat vr villain 3bet fold je uit pos en met welke range?

-Tegen welke villain 3bet fold je ip en met welke range?

-Doe je dit al in de vroege fase of pas later wanneer een 3bet veel meer fe krijgt?

Ik heb ook al paar keer gezocht naar vids over deze concepten. Pinowww vermeldt het wel ergens, maar er zijn op zich eig bijna geen vids over ofwel?

Ben het zelfs op het engelse forum gaan vragen of Mikaantonnen er zo eens geen wou maken, maar ng geen reactie tot nu toe:) .
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Hey Bill,

Ik heb deze video gemaakt voor cash games, maar misschien dat je er ook veel uit kunt halen voor je MTT game.

http://nl.pokerstrategy.com/video/13161/

Als je daarna nog steeds vragen hebt laat het me weten. Over 3betten kan ik namelijk een enorm lang verhaal typen, maar hoop dat deze video je vragen beantwoordt :)
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Heb net je vid gekeken. Zeer intressante video, kan me zeker helpen bij men mtt game.

Mr verschilt het niet wat kwa aanpak? Gezien dat je op cashgames altijd deep zit en in mtts zelden?

Want ik denk bvb vaak dit zou in cashgame een goede spot zijn om te 3betten, maar doe het dan niet in een mtt.

Ik ben ook wat aan het denken over squeezen in een mtt, maar ik moet daar ng wat werken aan een range om het te doen. Mr denk dat je door logisch erover na te denken al een heel eind kan komen.

Men grootste probleem is dat ik eig geen bevestiging heb of het nu een goede play is die ik doe, of dat het gwn een spew is.

Mr je kan bvb ip erg loose gaan 3betten met crap ook in mtts? en je sc enzo best callen gezien dat je daar wel lekker mee kan hitten?

thx vr de vid in ieder geval:)