Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

AA in de SB slowplay voor max winst :)

• jeroenth
      jeroenth
      Bronze
      Ik speel meestal toernooi poker en af en toe een cashgame.

Met deze speler had ik al 2 keer een potje gespeeld uit de SB hij als BB
      Waarbij ik 2 maal op de River werd verslagen ik 2 paar op de flop en hij een paar wat trips word op de turn, en een hand waarbij ik ook twee paar maak en hij mijn Bets blijft Callen en een gut shot rivered.
      Waren kleine potjes die me 64 cent kosten.

Kleine Bets calde die en bij grote Bets was ie snel weg.
      Krijg ik een paar handen daarna AA en iedereen fold alleen Villian bllijft over in de BB, waarop ik mijn AA besluit te slow playen en ik me afvraag hoe ik er een flinke pot van kan maken.
      Op de Turn hebben we reeds beiden een Full House en Bet Villian 2 cent in een pot van 8 cent.
      Maar op de River blijft hij me Raisen zodat ik eindelijk All Inn kan :D
      Werd de pot toch iets groter dan ik verwacht had.

PokerStars - $0.02 NL (9 max) - Holdem - 8 players
      Hand converted by PokerTracker 3

UTG: $1.47
      UTG+1: $2.31
      MP: $0.96
      MP+1: $2.05
      CO: $0.46
      BTN: $2.17
      Hero (SB): $1.96
      BB: $2.00

Hero posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has A:club: A:heart:

fold, fold, fold, fold, fold, fold, Hero calls $0.01, BB checks

Flop: ($0.04, 2 players) 5:spade: A:diamond: 6:club:
      Hero checks, BB bets $0.02, Hero calls $0.02

Turn: ($0.08, 2 players) 6:spade:
      Hero checks, BB bets $0.02, Hero calls $0.02

River: ($0.12, 2 players) 8:club:
      Hero bets $0.06, BB raises to $0.12, Hero raises to $0.20, BB raises to $0.28, Hero raises to $1.90 and is all-in, BB calls $1.62

Hero shows A:club: A:heart: (Full House, Aces full of Sixes) (Pre 81%, Flop 100%, Turn 98%)
      BB shows 6:diamond: 5:club: (Full House, Sixes full of Fives) (Pre 19%, Flop 0%, Turn 2%)
      Hero wins $3.73
  • 11 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Als je gewoon bet/raised waar het kan win je in 90% van de gevallen veel meer. Dit is NL2, de meestvoorkomende fout die gemaakt word is dat mensen te veel callen. Grote handen valuebetten is de beste manier om daar gebruik van te maken.
    • jeroenth
      jeroenth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Als je gewoon bet/raised waar het kan win je in 90% van de gevallen veel meer. Dit is NL2, de meestvoorkomende fout die gemaakt word is dat mensen te veel callen. Grote handen valuebetten is de beste manier om daar gebruik van te maken.
      Uiteraard dat doe ik normaal ook.
      Als ik hier zijn BB had geraised had ie zeker wel gefold daarom slechts call om hem de pot in te krijgen.
      Daarna had ik best wat kunnen betten maar verwachte niet dat ie veel had daarom rustig aan tot ie sterkte toont, ik heb de second nuts en verwacht nooit 6-6 bij hem de enige hand waar ie mee kan winnen :D
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      Die limp preflop, die check/calls op flop+turn, al die minraises op de river :facepalm: , heb je deze line gehaald uit 'the big book of fishes on how to play AA' want deze hand is serieus slecht gespeeld, no offence maar zowat alle info die je hier vindt op pokerstrategy zullen je hetzelfde zeggen.
      In principe doe je er alles aan om een bad beat rond je oren te krijgen want je geeft villain alle kansen om een betere hand te hitten terwijl je een minimum aan value haalt.

Ik kan je maar 1 goede raad meegeven: lees artikelen en bekijk video's en je weet meteen hoe je max value haalt uit AA
    • Toliy1
      Toliy1
      Bronze
      Zo kan het natuurlijk ook gaan.

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $4,28
      Hero:
      $5,25
      MP2:
      $0,2

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.98 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with T:diamond: , 9:heart:
      3 folds, MP2 calls $0,02, 3 folds, SB calls $0,01, Hero checks.

Flop: ($0,06) A:diamond: , K:club: , J:diamond: (3 players)
      SB checks, Hero checks, MP2 checks.

Turn: ($0,06) 7:spade: (3 players)
      SB checks, Hero checks, MP2 checks.

River: ($0,06) 8:diamond: (3 players)
      SB bets $3,23, Hero raises to $5,23 (All-In), MP2 folds, SB calls $1,03 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $8,58

Results follow (highlight to see):
      SB shows (As Ac)
      Hero shows a straight, jack high (Td 9h)

Hero wins with a straight, jack high (Td 9h)

Ik ging trouwens instant allin met een misclick, ik was iig van plan om pot te raisen, had mijn muis al op pot-raise. Ik had de flushkans helemaal niet gezien en bette echt al bijna voordat die gast zo dom raiste. Ik weet dus dat het niet optimaal is gepspeeld van mijn kant, maar achteraf toch leuk.

Slowplay is bijna altijd -EV , behalve als je quads hit op de flop :coolface:
    • FuRRie
      FuRRie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LaughingMan85
      Die limp preflop, die check/calls op flop+turn, al die minraises op de river :facepalm: , heb je deze line gehaald uit 'the big book of fishes on how to play AA' want deze hand is serieus slecht gespeeld, no offence maar zowat alle info die je hier vindt op pokerstrategy zullen je hetzelfde zeggen.
      In principe doe je er alles aan om een bad beat rond je oren te krijgen want je geeft villain alle kansen om een betere hand te hitten terwijl je een minimum aan value haalt.

Ik kan je maar 1 goede raad meegeven: lees artikelen en bekijk video's en je weet meteen hoe je max value haalt uit AA
      100% mee akkoord...
      Die call op de turn is gewoon onverstandig, je hebt de nuts en je geeft hem nog de kans te drawen naar zijn 1 outer.

Raise/shove flop, shove turn => zelfde profit, gen kans op bad beat
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      [QUOTE]100% mee akkoord...
      Die call op de turn is gewoon onverstandig, je hebt de nuts en je geeft hem nog de kans te drawen naar zijn 1 outer.

Raise/shove flop, shove turn => zelfde profit, gen kans op bad beat [QUOTE]

lees toch de strategie-artikels maar een paar keer door (no offence).
      Openlimp de sb nooit met AA op NL2 en 1 outer draws moet je echt niet bang voor zijn hoor ;) . Als de flop nu 5 6 K was geweest had je jezelf in grote problemen gebracht.
    • FuRRie
      FuRRie
      Bronze
      Waarom Qoute je mij?

ik zeg ook niet dat ie bang moet zijn van de 1 outer, maar door te callen loopt hij nodeloos dat risico, hij kan al het geld er veel eerder inkrijgen.
      Natuurlijk limp je niet met AA op 2NL, maar als ie zo nodig wilt slowplayen, moet hij op flop en turn niet gewoon gaan callen.
    • vangansbekes
      vangansbekes
      Bronze
      AA -> altijd raisen preflop...

:facepalm: :facepalm: :facepalm:
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      oeps sry furrie had je verwisseld met diegene die de hand had gepost
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      Postflop is geen enkele play echt verkeerd ook callen niet. Villain kan open ender of flushdraw hebben waardoor je hem dus zeker in pot houdt met de call. Maar raisen is uiteraard ook goed omdat de pot zo klein is nu en de pot groter moet worden.

Enigste wat je moet onthouden jeroen zoals in onderstaande posts ook al zeggen, maak er geen gewoonte van om AA te openlimpe in de sb waneer de situatie zich terug voordoet.
    • fakethat
      fakethat
      Bronze
      Maar er minstens een minraise van preflop.