Wat is de optimale play tegen deze actie?

• Toliy1
      Toliy1
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $4,28
      Hero:
      $5,25
      MP2:
      $0,2

0,01/0,02 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant.Base 0.98 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with T:diamond: , 9:heart:
      3 folds, MP2 calls $0,02, 3 folds, SB calls $0,01, Hero checks.

Flop: ($0,06) A:diamond: , K:club: , J:diamond: (3 players)
      SB checks, Hero checks, MP2 checks.

Turn: ($0,06) 7:spade: (3 players)
      SB checks, Hero checks, MP2 checks.

River: ($0,06) 8:diamond: (3 players)
      SB bets $3,23, Hero ????

Wat er gebeurde is het volgende: ik heb allin geraised zonder na te denken, ik zag de grootte van zijn raise niet, en als je dan 12 tafels tegelijk speelt moet je soms een beetje snel zijn. Ik wou gewoon potraisen omdat de pot toch zo klein was zag ik alleen dat ik een straat had, en niet de flush-opportunities.

Als ik alleen op deze tafel had gespeeld had ik een hele moeilijke beslissing moeten nemen, callen, shippen of folden. Tegen een goede speler lijkt folden mij hier het beste, maar dit is volgens mij wel een hele dikke fish.
  • 5 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Ik zou 'm folden.

Er is sprake van een ongeraisede pot en op de flop en turn is er eveneens alleen maar gecheckt. Je hebt dus geen flauw benul van zijn range hier.

Sowieso is het een unknown en heb je dus niet voldoende reads op hem om te weten in welke situaties hij dit soort acties uitvoert. Je kunt een crying call doen in de hoop dat het een bluf is en je de hand wint en vervolgens kun je een note op hem maken waarmee hij dat doet.

Maar ik zou voor de variance-ongevoelige optie gaan en lekker folden. Laat iemand anders maar tegen hem callen en jou op die manier die read geven.

Ik zou trouwens sowieso een note maken dat hij op dit board 160 big blinds erin ramt in een 6bb pot. Volgende keer dat hij bij je aan tafel zit kun je dan kijken of hij zo'n actie herhaalt en dan wel gecalled wordt.
    • Toliy1
      Toliy1
      Bronze
      Ik dacht acheraf echt precies het zelfde. Het was echter aan het eind van mijn sessie ik was al klaar met afsluiten, en zoals ik al zei misclickte ik instant allin. Hij denkt na (was k heel blij mee) en callt zijn laatste 1 dollar en showt top set:

River: ($0,06) 8:diamond: (3 players)
      SB bets $3,23, Hero raises to $5,23 (All-In), MP2 folds, SB calls $1,03 (All-In), Hero gets uncalled bet back (All-In).

Final Pot: $8,58

Results follow (highlight to see):
      SB shows (As Ac)
      Hero shows a straight, jack high (Td 9h)

Hero wins with a straight, jack high (Td 9h)

Echt dom gespeeld van hem, en erg onoplettend van mij. Ik had echt niet op zo'n gigantische uberoverbet gerekend.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      zoals gezegd zou ik hem folden , het is een limped pot , en je zit nogsteeds 3 way op een river tot waar het is uitgecheckt . als er dan iemand zo overbet kan je alles behalve de nuts wel gaan folden , gewoon omdat je 1:2 keer goed moet zitten , en dat is te betwijfelen of dat zo is :)
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      gewoon omdat je 1:2 keer goed moet zitten , en dat is te betwijfelen of dat zo is :)
      Leg uit! :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      er is geen pot op de river , dus moet je gewoon 1 op de 2 keer goed zitten om 0 ev te zijn :)