Callen van 3bets IP hu

• cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Stel je speelt tegen een villian die veel 3bet (bijvoorbeeld 20%). Je hebt QK/AT-AQ/88-TT, dan call ik liever dan dat ik 4bet als hij hier weer heel tight op speelt.
      De vraag is dan alleen. Als de F jouw hand niet improved (unpaired hands) en villian cbet zo goed als altijd. Gaan we dan met A high nog callen? Is dit nog profitabel?
      Je zal denk ik nog vaak op villian zijn range voorstaan maar ik weet niet of je dat soort situaties moet/wil opzoeken. Je hit maar 32,4% van de tijd met een unpaired hand en krijgt preflop vaak potodds van 33,33%. Hierop gebaseerd zou je dus niet heel gek te hoeven doen om toch winst te maken met jouw call. Hij zal namelijk ook een A high board OID vaak cbetten terwijl jij dan gewoon kan callen omdat je hem vaak crusht.

Hoe denken jullie hierover?
  • 8 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      tegen een villain die veel 3bet ga ik zoiezo vaak minraisen, of gewoon callen.
      je geeft jezelf postflop iets meer ruimte en ook kun je makkelijker 4betbluffen.

je maakt ook een gedachtenfout, het is juist fijn als villain loose 3bet en tight terugspeelt op 4bets. je kunt namelijk heel vaak villain 4betten terwijl hij gewoon fold. lijkt mij beter dan dat je veel 4betpots speelt met marginale handen.

ook moet je goed kijken naar boardtextures.
      als villain veel 3bet, dan zal hij vaak veel broadways 3betten. op veel low flops kun je dan terugspelen.
      wel is belangrijk hoeveel villain 3bet en cbet.

stel we spelen nl100
      wij openen naar 3.
      villain 3bet naar ????
      ik ga er nu vanuit dat hij 10 maakt. maar maakt hij minder of meer wordt de hele hand anders.

pot is 20 op flop.
      villain cbet ????
      cbet hij rond de halve pot of maakt hij er 15 van.

als hij klein cbet kun je er wat makkelijker op terugspelen, maar maakt hij het groter dan wordt dit lastiger omdat je jezelf sneller commit.

en o ja ook belangrijk is hoe loose jij bent preflop.
      ikzelf ben gewoon een lagtard en krijg zoiezo veel 3bets om mijn oren. maar als jij tigher bent, dan geeft villain jou ook een bepaalde range.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      tnx marcel.

Ik begrijp jouw punt wel dat je wil dat hij fold op 4-bets, maar dat heb ik liever met bluf 4-bets als met handen die ik kan 4-betten en eventueel folden op een shove. Dan geef ik gewoon mn equity op en boeit t eigelijk niks of ik dan A2 of AJ heb. Verander mn hand dan wel in een bluf. (of hij moet echt heel light 4bets gaan callen dan doe ik dat weer wel voor value)

Ik wil dus basicly niet tegen beter isoleren en af en toe zijn 3-bet oppakken. Hierdoor wordt mijn 4bet namelijk veel wijder en kan ik minder echte blufs profitabel 4betten. Ik denk ook dat er meer value in een call zit en dan cbets van hem vangen als je decent hit.

Raisen postflop kan dan idd wel, maar ik zou dan persoonlijk toch liever callen? Stel je hebt AQ op een laag board. Een overpair fold ie niet, het enige wat je laat folden zijn een hoop handen waar je op voorstaat en AK waar je op achterstaat. Ik denk dan zelf eerder aan een call/float of gewoon een checkdown naar de R.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      barrelt hij de turn ook vaak door.
      barrelt hij ook door met A hi handen op lo boards.

ga jij downcallen met bottom of middle pair als hij triple barrelt.

kortom, waar denk je dat hij mee naar showdown gaat. en waar ga je zelf mee naar showdown.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Ik zou dan wel alleen met een hit doorspelen waarschijnlijk. Een float gaat wel erg duur worden en hij kan natuurlijk voor potcontrol ook goed ch/callen op de T of zelfs ch/raisen.

Met een gehit TP zou ik dan zeker wel 2 barrels gaan callen en als je het idee hebt dat hij echt niet minder 3x barrelt dan zou ik op de R ook wel folden.

Maar t punt is gewoon dat ik denk dat hier meer value inzit omdat je zijn range veel zwakker houd en ruimte over houd voor echte 4-bet blufs.

Ik zou dan ook liever A2-A5s 4bet bluffen en AK/JJ+ 4bet/broke spelen. Je balanct dan ook en ik vind het jammer om 99-TT/AJ-AQ/KQ te 4bet folden of een klein potje op te pikken waar mogelijk veel meer inzat omdat je een hoop van zijn handen domineert.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je vergeet wel dat als je meer handen speelt en vaker 4bet jou image anders gaat worden.
      oftewel je kunt lichter afbetaald krijgen.

maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. ik probeer zelf ook naar SD te komen tegen zo`n villain omdat alleen toppair vaak al genoeg kan zijn om zijn stack te pakken.

beste is eigenlijk om gewoon die villain te mijden. aangezien het totaal niet aansluit tegen wat je nu speltechnisch graag tegen speelt.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      tnx marcel!

ik had al wel door dat mijn 4bet range er breder door wordt en er natuurlijk lighter opgezocht zal worden.

ik heb nog niet veel HU gespeeld maar de maniacs betalen juist altijd wel lekker uit. Lekker veel op blufinduce spelen en dan rammen ze hun stacks er wel doorheen.

Gister bij yoshiwa was t toppunt van n maniac :O

Edit: hoe denk je over mijn andere forumpost hier in t HU gedeelte?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      is voor mij teveel text :D
      en het hele equity gedeelte vind ik alleen globaal belangrijk. wel is een suited hand maar 2,5% beter in equity, alleen je kunt als je hit wel vaak veel winnen.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      :) snap het. Vind t voor mezelf voor mn algemen beeldvorming wel nice om 1x goed uit te zoeken. En als ik t dan toch uitgezocht heb, why not post it ;)