Max. limiet van de SSS?

• Revenem
      Revenem
      Bronze
      Hallo iedereen,

normaal speel ik 0.25/0.5 fixed triple 2-7 lowball om mijn bankroll traag maar zeker op te bouwen. Normaal speel ik in de avond, maar vanmiddag had ik toevallig een paar uurtjes extra tijd.

Pokerstars is echter een stuk minder actief op dat uur, en er was geen triple draw actie op mijn limiet. Dus heb ik de SSS maar eens geprobeerd op 0.1/0.25. Nu had ik er geen twijfels over dat die effectief was, maar dacht ik wel dat je BR er traaaag door groeit en dat het enorm saai is.

Maar tot mijn verbazing is het heel gemakkelijk te multi-tablen en is het met 4 tafels helemaal niet zo saai en krijg je zo regelmatig een hand om te spelen op één van je tafels. Op een paar uurtjes heb ik door de SSS essenties gecombineerd met eigen pokerervaring ook mijn BR met 40$ laten toenemen. Veel toffer en een snellere BR groei dan verwacht dus. Om maar over de massieve FPP te zwijgen die je in triple draw op die limiet misschien aan 1/dag krijgt... :rolleyes:

Nu wil ik van de SSS misschien wel mijn hoofdbezigheid maken, maar vraag ik me op voorhand af voor op lange termijn als mijn BR blijft groeien: tot welke limiet werkt de SSS? Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de strategie nog altijd werkt op bijvoorbeeld $10/20, ik zou verwachten dat mensen op die limiet er gewoon dwars doorzien.

Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden/meningen! :D
  • 6 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Je kan het tot een behoorlijk hoge limiet spelen.
      Ik weet van Leo dat hij NL1000 heeft gespeeld met SSS, maar dat waren slechts korte en angstige sessies ;) :D

Zelf zit ik nu op NL50 en vanaf dat punt begin je eigenlijk met Advanced SSS. Daarna naar NL100 waar het ook prima te spelen is en dan gewoon verder totdat het echt niet meer wil.

Maar SSS is niet voor het leven, op een bepaald punt zul je waarschijnlijk over moeten stappen naar BSS. SSS wordt vaak gebruikt als BR builder en daarnaast is het ook een makkelijke manier om kennis te maken met het pokeren en er veel ervaring mee op te doen, aangezien het een erg veilige strategie is.

Maar de weg die bijvoorbeeld Timothy aflegt lijkt mij een erg goede weg te zijn. Je zou even z'n blog moeten lezen om te zien wat ik bedoel.
      Maar hij heeft NL100 gehaald en is nu bezig met BSS NL25.

Maar er is meer mogelijk met SSS dan je denkt (denk ik :D )
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi Revenem!

Vanaf NL50 moet je Stats gebruiken die Elephant of PT je geeft op de tafels
      Er zijn spelers die SSS spelen tot NL1000. Er is er zelfs 1 die SSS speelt en daarmee in de Top 100 staat van PS. die krijgt dus lekker uitbetaald.

Realiseer je wel dat SSS erg swingy is, je gaan all-in meestal met kansen van 60/40 - 50/50 dus wanneer je een downswing ervaart, hakel dan niet af.

een gezonde winrate met SSS is vanaf 2 BB/100 handen en ja met SSS kan je lekker multitablen ( ik doe het met 6 op Party en 8 op Titan) maar ik weet mensen die dat met 12 of meer tafels doen.

Hoe hoger de limiet, des te meer je je moet aanpassen met je strategie ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Maar SSS is niet voor het leven, op een bepaald punt zul je waarschijnlijk over moeten stappen naar BSS. SSS wordt vaak gebruikt als BR builder en daarnaast is het ook een makkelijke manier om kennis te maken met het pokeren en er veel ervaring mee op te doen, aangezien het een erg veilige strategie is.
      !!

Je kan de standaard SSS gebruiken op NL10 en NL25
      NL50 gaat ook maar daar is stealen/stats gebruiken/... al een beetje aan te raden
      vanaf NL100 ga je echt je eigen spel moeten ontwikkelen en geavanceerde SSS moeten gebruiken
      NL200 heb ik geen ervaring mee maar je moet maar is op het engelse forum gaan kijken, de coaches spelen dachtik ook op die limieten en hoger

Je kan echter als je bvb een bonus hebt te clearen dit met de SSS doen en daarna overstappen naar de BSS
      Je leert veel discipline en andere dingen bij de SSS zoals tight zijn, letten op je positie,... allemaal essentieel en die dingen leer je best met een kleine stack dan met een grote stack :P

groeten
    • Revenem
      Revenem
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      Je leert veel discipline en andere dingen bij de SSS zoals tight zijn, letten op je positie,... allemaal essentieel en die dingen leer je best met een kleine stack dan met een grote stack :P
      groeten
      Ik heb al wat ervaring met poker hoor, maar zoals gezegd qua cashgames alleen maar fixed limit triple draw :p Ben vooral een toernooispeler, zonder een echt effectieve hold-em cash strategie.

In toernooien concentreer ik me vooral op de psychologie, dus dingen zoals bully-bluffs (sommige spelers betten juist genoeg om een short-stack all-in te zetten in de hoop dat ze folden), checkraises, position enz heb ik al aardig onder de knie. Maar sommige elementen zoals met bepaalde momenten loose spelen en gears switchen in toernooien werkten echt niet in cashgames, dus wordt het SSS tight multitablen gecombineerd met de opgedane kennis van psychologie.

Ik hoop dat de combinatie een geslaagde strategie word. Allesinds bedankt voor de vriendelijke replies! $1/2 is al een limiet om een aardig centje te verdienen, dus daar dat mogelijk is heb ik veel hoop gekregen :)

Natuurlijk moet ik eerst mijn strategie wat verfijnen en mijn BR opbouwen maar zag dit niet echt zitten als 0.1/0.25 de limiet was, dan bleef ik liever bij mijn triple draw en toernooien :D
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi Revenem,

Je kan SSS in principe op alle limieten spelen. Vanaf 100NL zal je echter ook wat aanpassingen moeten doen. Zoals bv spelen obv stats. Daaronder kan je prima volgens de standaard SSS spelen omdat de spelers daar gewoon slechter zijn.

Je kan na het spelen van SSS besluiten om over te stappen op BSS en de SSS gebruiken als basis. Maar dat hoeft niet. Het ligt aan je eigen voorkeuren. Ben het dus ook niet eens met de opmerking van dekuip dat SSS niet voor het leven is.
      Je kan bv ook heel goed een combo spelen van BSS en SSS. Welke strategie je op een dag speelt kan je laten afhangen van de tafels en je eigen gesteldheid. Voordeel daarvan is dat je met SSS alvast hoger kan spelen dan met BSS en je tegenstanders hebben verkeerde stats van je omdat je heel anders speelt met BSS ivm SSS.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik heb ondertussen een aantal uitstapjes gemaakt naar $2-$4 SSS-cashgames en scoorde daar beduidend beter dan op de lage limieten. Nou kan dat heel goed een upswingetje geweest zijn, maar het speelde voor mij relaxter dan op de lage limieten.

Moet ik wel bijzeggen dat ik idd een combi speel van SSS en meer eigen stijl.

Bovendien is imo tafelselectie op hogere limieten nog veel belangrijker dan op de lagere. Wachten op de juiste tafel loont daar zeker.

Overigens speel ik zonder stats, daar mijn elephant is overleden