AQ 2 paar op de flop

• Filippus
      Filippus
      Bronze
      $0.02/$0.04 Limit Holdem
      CakePoker
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Filippus ($1.83)
      UTG+1 Zeny***10 ($0.50)
      MP1 Mixa***1 ($1.74)
      MP2 rodr***2 ($0.96)
      CO ange***3 ($2.76)
      BTN dems***4 ($0.73)
      SB frag***5 ($1.44)
      BB Jure***7 ($1.70)

Pre-Flop: (1.5 SB, 8 players) Filippus is UTG A:spade: Q:spade:
      Filippus raises, Zeny***10 3-bets, 2 folds, ange***3 4-bets, 1 fold, frag***5 calls, 1 fold, Filippus calls, Zeny***10 calls

Flop: A:diamond: 9:spade: Q:heart: (17.0 SB, 4 players)
      frag***5 checks, Filippus bets, Zeny***10 raises, ange***3 calls, frag***5 calls, Filippus 3-bets, Zeny***10 4-bets, ange***3 calls, frag***5 calls, Filippus calls

Turn: 5:spade: (16.5 BB, 4 players)
      frag***5 checks, Filippus bets, Zeny***10 raises, ange***3 calls, frag***5 folds, Filippus 3-bets, Zeny***10 4-bets, ange***3 calls, Filippus calls

River: K:club: (28.5 BB, 3 players)
      Filippus bets, Zeny***10 raises, ange***3 calls, Filippus calls

Final Pot: 34.5 BB
      Filippus shows (Two Pairs Aces and Queens )
      A:spade: Q:spade:
      Zeny***10 shows (Two Pairs Aces and Queens )
      A:heart: Q:diamond:

Preflop: ik vermoed dat ik in principe mijn AQ had moeten folden na de 4-bet, maar omdat de tafel redelijk loose was heb ik toch maar gecalld.

Op de flop en turn vond ik mijn top 2 pair goed genoeg voor een cap.

Omdat ze echter allebei telkens meegingen en omdat op de river nog een K viel (waardoor ik door bijvoorbeeld AK verslagen wordt), heb ik hier slechts bet/call gespeeld op de river.

Was dit goed of had ik ergens beter iets anders gedaan?
  • 7 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Denk inderdaad dat je pre flop het beste kunt folden. In principe als je de starthanden van hier gebruikt zit je met een 4-bet voor je tegen AA / KK / QQ / AKs / AK. Het kan dat tegenstanders wat losser zijn maar dit zijn iig de handen waarom "we" volgens de starthanden mogen cappen pre flop.

In principe kan ik me wel vinden in je 3-bet op de flop maar ik zou zelf dan niet meer uitbetten op turn. Het lijkt misschien onwaarschijnlijk dat iemand AA / QQ heeft maar het kan natuurlijk altijd en veel wijst toch echt in die richting zeker omdat die Zeny gas blijft geven. Zelfs een loose gespeelde 99 van hem kan je niet uitsluiten.

Je ligt af en toe nog wel voor maar zijn agressie is wel heel sterk dus zou ik zelf niet te veel meer in pot investeren en gewoon zo "goedkoop" mogelijk de river zien. Denk dat dit een interessant artikel is, of je ligt voor voor of ver achter en dan wordt aangeraden om check / call te spelen.

Lijkt mij gevalletje better safe than sorry =) .
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Preflop ga ik AQs nooit folden tegen de cap. In dit geval krijg je 1/8.5 om te callen - daarvoor ga je echt wel vaak genoeg wat leuks hitten hoor. Zelfs als de SB niet mee was gegaan zou ik voor 1/6.75 nog altijd gecalled hebben. AQo zou in dat geval wel discutabeler zijn, en als je weet dat je tegen standaard TAGs/nits zit kan je die wel folden.

Flop goed. C/r/cap kan ook.

Turn vind ik dat je zeker nog wel ergens zelf mag betten (je hebt er nu ook een flushdraw bij). Met deze flop line ga ik hier liever voor een c/r/call dan een donkbet/call om CO en SB te proberen mee te krijgen. De 3-bet van jou vind ik niet goed, aangezien zijn turn raise eigenlijk alleen AQ/AK/99/QQ/AA gaat zijn.

De river is as played enkel een c/c en geen b/c meer, omdat je eigenlijk nooit meer gaat winnen als zij reasonable zijn. Op z'n best split je tegen AQ.

@pcbeem: WA/WB speelt meer HU. Wat hier op de turn belangrijk is, is dat je nog altijd met 4 spelers zit. Met je FD raad ik hier daarom c/r aan, om te proberen hen er in te houden. Alleen op basis van je FD heb je hier namelijk al bijna(!) een gemiddeld equity voordeel.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik had de FD gemist dat maakt hand idd wat anders.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ben het trouwens niet helemaal eens met het callen pre. Als je tegen beetje normale spelers zit lig je hier erg vaak ver achter en heb je ook nauwelijks outs.

Ik heb er voor de lol de Bronze SHC bijgepakt om wat te illusteren:
      - 3 bet range van CO tegen iemand die uit UTG1 raised zal bij "normaal" spel liggen op JJ+, AKs en AK en hier lig je bijna altijd op achter.
      - volgens SHC mag je slechts 4-betten met AA, KK, QQ, AKs en AKo -> hier lig je zwaar op achter.
      - daarbij callen vervolgens ook nog eens 2 man de cap (of althans je mag er vanuit gaan dat Zeny bijna altijd callt).

Ik zie dan geen reden om te coldcallen ook al is je hand suited. Iedere A en Q kun je al bijna niet meer als out rekenen en je speelt dus vaak alleen maar verder voor een flush. Uit mijn hoofd gezegd je hit met 2 suited starthand slechts in 6% van de gevallen een flush.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Equity Gewonnen Gelijkspel Verloren Hand
      Speler 1: 13,267 % 12,357 % 2,281 % 85,362 % AQs
      Speler 2: 26,343 % 23,731 % 6,325 % 69,944 % TT+, AQs+, AKo
      Speler 3: 30,188 % 26,215 % 9,074 % 64,711 % QQ+, AKs, AKo
      Speler 4: 30,202 % 26,230 % 9,072 % 64,698 % QQ+, AKs, AKo

Op basis van equity haal je de 1/8.5 zelfs tegen TAGs/nits. Toegeven je komt dan dus wel veel in dominated situaties terecht tegen AK als je een A hit, waardoor folden wel een optie is en AQo een duidelijk fold zou zijn.

Kan me echter niet voorstellen dat je op 0.02/0.04 met alleen maar TAGs/nits aan tafel zit (zoek anders een andere tafel :P ). Als zij loose spelen moet je AQs hier preflop toch zeker callen.
    • Filippus
      Filippus
      Bronze
      Bedankt voor de reacties, hier heb ik echt wat aan. :)
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tsja veel zal idd afhangen van image tegenstanders, maar als er ook maar 1 fatsoenlijke speler tussenzit zou ik het iig niet zomaar callen!!