AQ OOP 30bb deep

• samni
      samni
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $5.00+$0.50

Stacks:
      UTG Bogengschoss (137k)
      UTG+1 Jor.B.ucks (150k)
      MP1 55DUTCH (119k)
      MP2 okura_omata (104k)
      CO hunsicar (50k)
      BTN aightgenoss1 (101k)
      SB Samni (138k)
      BB VovaS13 (34k)

Blinds: 2k/4k Ante 400

Pre-Flop: (9.2k, 8 players) Samni is SB Q:diamond: A:heart:
      1 fold, Jor.B.ucks raises to 8k, 4 folds, Samni raises to 19k, 1 fold, Jor.B.ucks calls 11k

Flop: 3:spade: 6:diamond: K:heart: (46k, 2 players)
      Samni bets 25k, Jor.B.ucks calls 25k

Turn: J:club: (95k, 2 players)
      Samni checks, Jor.B.ucks checks

River: 4:club: (95k, 2 players)
      Samni bets 47k, Jor.B.ucks calls 47k

Final Pot: 189k
      Jor.B.ucks shows a pair of Kings
      9:club: K:club:
      Samni shows high card Ace
      Q:diamond: A:heart:

Jor.B.ucks wins 189k (net +98k)

Samni lost 91k

Mijn riverbet is echt massive slecht, dat weet ik. Ik 3bet hier voor value en denk dat ik met deze sizing hem wel dwing om te pushen of te folden. Vis called echter toch. Geef ik hier dan toch de pot beter op de flop op of kan ik hier nog cbetten? Na zijn call op de flop was ik zo tilted en op de river hoopte ik denk ik dat ie 99 of TT nog zou folden...
  • 21 antwoorden
    • samni
      samni
      Bronze
      Mja, zie net dat ik pre iets groter had moeten maken denk ik...

Folden vind ik te weak, en aangezien speler 28/20 oid speelde crush ik zen range wel denk ik... Dus flatten vind ik ook geen optie.. Maak ik het beter pre 23k oid?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      hangt vanaf wat je 3bet size als je in positie 3bet. Bayleysa en Elias 3betten namelijk met de 2-2.3 xrange terwijl ik normaal 3bet met 2.3-2.5x range.
      maar uit positie ga ik dus voor een grotere 3bet en is het meer 2.5-2.8x.
      JE wilt namelijk hem meer laten betalen als je OOP speelt.
      Flop cbet ik zeker. check fold is imo te weak :) als je check fold ging spelen kon je beter niet 3betten als je op zon flop niet gaat betten.

Als je hem op 99 1010 zet zou ik double barrelen. En niet river betten dat is best wel slecht idd. maar ik geef flop meestal op als ie called. ik zie hem namelijk niks callen op flop dat ie daarna nog gaat folden. tenzij je hem dus echt op die handen zet dan barrel ik dus turn
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Ik flat dit echt bijna altijd pre omdat weinig mensen je met slechter gaan callen als je 3bet.
      Maar gezien de hand waarmee hij called lijkt hij me wel een fish:D . cbet flop vind ik fine.
      Als hij veel float dan barrel ik de turn ook ng een keer. Maar dan geef ik op want het is en blijft een call van een 3bet in ep.

Mr goed ik raad gwn een call aan hier omdat er meer value inzit omdat je zen range groter maakt.
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      ik flat hier ook bijna altijd :)

komt omdat opener early opent.
      Ik 3bet hier eigenlijk alleen als raiser uit mid/late positie opent. Maar hangt beetje af van je read op hem, dat ie veel opent of niet:P

ik zou dit zeker 3betten tegen mezelf hahaha
    • samni
      samni
      Bronze
      Daar zit ik gewoon mee te wringen, of ik hier moet doublebarrelen, want dan moet ik toch broke als ik 3bet pre?
      Obv heeft hij hier meer dan alleen 99 en TT maar denk dat dat soort crap zeker in zen range zit.

Als ik pre flat kan ik niet cbetten en dan geef ik men quasi op elke flop op, en ook daarvoor vind ik AQ te sterk...

Als ik pre 3bet moet ik het groter maken dan ik net deed. Als ik dan wil double barrelen ben ik all-in.

@ lam: riverbet was idd terrible, was zo'n tilt-fold-nu-toch-klootzak-bet :)
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      ik flat hier ook bijna altijd :)

komt omdat opener early opent.
      Ik 3bet hier eigenlijk alleen als raiser uit mid/late positie opent. Maar hangt beetje af van je read op hem, dat ie veel opent of niet:P

ik zou dit zeker 3betten tegen mezelf hahaha
      Hij speelde vrij agro + er was een speler sit out dus eigenlijk zat ie MP1.

Lijkt dit niet vrij veel op de hand die BillClinton lately postte? Ongeveer zelfde stacksizes, ook early vs mid?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      hahaha neeee

billclintons hand was cutoff vs sb :)
    • samni
      samni
      Bronze
      My bad, moest echt aan die hand denken toen deze zich afspeelde...
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      als ik AQ flat heb ik ook niet de intentie om te check folden bij mis. Daar is AQ veel te sterk voor. Ik denk dat je postflop skills wel daar goed genoeg voor is om AQ profitable te spelen postflop :) . zo niet 3bet broke hahaha
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door vietlam
      als ik AQ flat heb ik ook niet de intentie om te check folden bij mis. Daar is AQ veel te sterk voor. Ik denk dat je postflop skills wel daar goed genoeg voor is om AQ profitable te spelen postflop :) . zo niet 3bet broke hahaha
      dit:D dan had je nu gn enkel probleem gehad met de hand. Mensen geven echt snel hun hand postflop op als ze missen. Dus vrij easy tegen te spelen.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Maakt dat veel uit dan? Of het EP/MP tegen SB is of CO tegen SB?

Ik begrijp dat de openingsrange van villian anders kan zijn, maar het principe blijft toch hetzelfde? Hoe je 30-35 blinds deep met een broadway Ace vanuit de SB moet spelen.

En het lijkt wel alsof zowel 3betten als flatcallen meer nadelen dan voordelen heeft.

Als ik deze thread en die van Bill Clinton zo lees, fold ik volgende keer in deze spot en met deze stacks m'n AJ of AQ :)
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BillGatesIII
      Maakt dat veel uit dan? Of het EP/MP tegen SB is of CO tegen SB?

Ik begrijp dat de openingsrange van villian anders kan zijn, maar het principe blijft toch hetzelfde? Hoe je 30-35 blinds deep met een broadway Ace vanuit de SB moet spelen.

En het lijkt wel alsof zowel 3betten als flatcallen meer nadelen dan voordelen heeft.

Als ik deze thread en die van Bill Clinton zo lees, fold ik volgende keer in deze spot en met deze stacks m'n AJ of AQ :)
      Lolnit :P

Maakt wel wat uit ja, die posities, maakt zelfs vrij veel uit. Denk dat dat het doorslaggevende argument is om hier te flatten en niet te 3betten. Echter had ik wel een read dat deze speler veel looser zou openen. Feit blijft echter dat je daartegen makkelijk postflop kan spelen. Denk dat de vermoeidheid bij mij wat begon toe te slaan deze hand.

Regelmatig hebben alle opties die je hebt zowel voor -als nadelen. Zaak is dat je dan de voordelen moet afwegen tegen de nadelen en zien wat de beste optie is. Hierbij moet je rekening houden met stacksizes, table dynamics, image, ...
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      hoe kun je nou zeggen dat principe hetzelfde blijft.

early raise > tighter dan late position raise.

3bet early raise > ziet sterker uit dan 3 bet late position raise.
      Tegen een 3bet late position raise zal men eerder op terug spelen.
      Dan tegen een early 3bet raise.

als jij dus een early speler 3bet ziet jou hand er veel sterker uit en zal men alleen overheen gaan met betere handen. Daarom kun je dus beter flatten ( ik heb het over algemeen dus geen reads dat openener aggresief is) en postflop spelen.

en folden is ook niet zo erg :) als je het niet profitable kan spelen, moet je het folden:) soms open fold ik AJ 88 etc ook als stacksizes me niet liggen :) meestal is dat in early positie met rond de 20 bb . omdat je niet kan raise callen en niet kan openshoven :) en raise folden is net als een bluf.
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Elky schrijft in The Raiser's Edge het volgende over het spelen vanuit de SB met een 30-40 BB stack.

Page 141
      When you're in the small blind at these stacks, you should have a very tight flat-calling range. Against early-position raises, you should either 3-bet or fold, rather than flat call. When facing a mid- or late-position raise, flat-call with hands such as AJ, AJs, ATs, KQs and QJs. You can sometimes flat a bit more wide if your opponents are raising extremely small, but generally this stack size is very difficult to play out of the small blind.

Blij dat hij het ook lastig vindt :s_biggrin:
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      het is ook lastig te spelen :)

en ieder top speler speelt denk ik anders :) het is maar van wie je het hebt geleerd:) .
      1 ding is zeker :) dat je niet 3bet fold moet spelen met sterke handen :)
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Hey Samni,

In deze fase 3bet ik in positie over het algemeen 2.2-2.3x zijn betsize, dus dan had ik het iets van 18.5k gemaakt indd. Uit positie neig ik met 30bb iets meer richting de 2.8-3bb te gaan dus een raise naar 22-24k was hier iets optimaler geweest.

De flop is de perfecte cbet flop voor jou. Het hit je 3bet range erg hard en hij zal een groot gedeelte van zijn range op moeten geven. Als hij K9x callt, zal hij Qx etc ook wel callen met misschien handen als 55-77 en ik mag aannemen dat hij die allemaal weglegt. In het ergste geval is je A vaak nog goed :)

De riverbet is indd slecht omdat je gewoon niets rept en zodra hij op de flop callt wsch showdown value heeft. Maar dat wist je zelf al :)
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RobbieV
      Hey Samni,

In deze fase 3bet ik in positie over het algemeen 2.2-2.3x zijn betsize, dus dan had ik het iets van 18.5k gemaakt indd. Uit positie neig ik met 30bb iets meer richting de 2.8-3bb te gaan dus een raise naar 22-24k was hier iets optimaler geweest.

...
      En als villian shovet na je 3bet, ga je dan broke voor 30 blinds met AQo?
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      hahahaha ^ nog steeds antwoorden zoeken dat je kan 3bet folden met AQ handen lol
    • BillGatesIII
      BillGatesIII
      Bronze
      :s_biggrin:

Maarre... serieus... ik wil inderdaad weten of je je toernooileven op het spel moet zetten met AQo, met ongeveer 30 blinds, tegen een EP opener.
    • 1
    • 2