mtt aq allin call dom slim?

• eljonko
      eljonko
      Bronze
      Ik heb zo de hand history niet maar vraag me af of dit nou slim of dom was.

Ik heb stack circa 15.000 zit op de co met aq off.

blinds 400/800 plaats 370 (bij 270 zit je in het geld) en ik krijg aq off op de co ik raise naar 2400. button met 13.000 folds. Sb met 11.000 folds. BB gaat allin met 7760 ik call

bb 10 10

het board brengt beide niks.

slim of dom weet uitendelijk net na de de bubble te finishen

gr eljonko
  • 11 antwoorden
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      play to win en niet voor min cash :) als je wou cashen had je gewoon moeten folden. raise folden is geen optie, alleen raise callen of shoven hier :) aangezien ze niet meer dan 16 bb hebben max. :) raise callen vind ik persoonlijk beter :)
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      op de bubble met die stacks achter je, zou ik gewoon shoven, omdat je dan veel meer fold equity hebt. Als je besluit te raisen kun je beter minraisen omdat je anders committed bent tegen andere grote stacks.
    • eljonko
      eljonko
      Bronze
      just bad luck dus?

Ik vind hem zelf een beetje moeilijk door zijn allin wist ik eigenlijk totaal niet waar ik stond. Maar maakte me zelf wel pot comitted aan de andere kan was hij redelijk short stack dus zou hij met een weide range aan handen spelen. Vandaar de call.

Paar dagen terug exact zo'n situatie met aq waardoor ik er ook uitvloog vlak voor het geld.

Je speelt zo'n toernooi om te winnen en uiteindelijk ook voor het geld. Dus denk ik moet ik dan allin met aq of gewoon folden? Maar ja als je dat moet folden waar speel je dan nog mee? :rage: :rage:

gr eljonko
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      daarom,

speel je voor het geld > fold
      speel je winnen> raise/call of shove. raise folden is gewoon slecht
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KillBZ
      op de bubble met die stacks achter je, zou ik gewoon shoven, omdat je dan veel meer fold equity hebt.
      Wait what?

1. Je zit nog kweenie hoe ver uit de bubble. Dit is GEEN bubble spot, not even close.
      2. Shoven voor FE met AQ? Really? Dit is gewoon raise/happy-insta-call. Mensen kunnen hier een pak slechtere handen reshoven die ze nog wel gewoon zullen folden als je zelf shoved.

In deze spot is er echt maar 1 goeie play en dat raise/call. Al de rest is gewoon slecht.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Mstlc
      op de bubble met die stacks achter je, zou ik gewoon shoven, omdat je dan veel meer fold equity hebt.
      Wait what?

1. Je zit nog kweenie hoe ver uit de bubble. Dit is GEEN bubble spot, not even close.
      2. Shoven voor FE met AQ? Really? Dit is gewoon raise/happy-insta-call. Mensen kunnen hier een pak slechtere handen reshoven die ze nog wel gewoon zullen folden als je zelf shoved.

In deze spot is er echt maar 1 goeie play en dat raise/call. Al de rest is gewoon slecht.
      Nou Nou.. met max 16 BB stack achter je, is direct shoven ook niet zo slecht toch?
    • gewoonlars
      gewoonlars
      Bronze
      minraise/call of shove, ik ga voor het eerste.
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Oorspronkelijk gepost door Mstlc
      Wait what?

Nou Nou.. met max 16 BB stack achter je, is direct shoven ook niet zo slecht toch?
      In de CO met iedereen achter je covered?
      Waarom zou je in deze spot voor max fold equity willen gaan als je reshoves kan inducen van veel mindere handen door te min-raisen of mensen kan stacken omdat ze Ax callen uit de blinds en vervolgens afstacken met TPNK?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      In de CO met iedereen achter je covered? Waarom zou je in deze spot voor max fold equity willen gaan als je reshoves kan inducen van veel mindere handen door te min-raisen of mensen kan stacken omdat ze Ax callen uit de blinds en vervolgens afstacken met TPNK?

Helemaal mee eens. Op die manier geef je ook duidelijk aan dat als je raised, je een push egwel kunt callen. Als je pushed, en je wilt de orbit erna (als je die bb-dude dus wel beat) vanaf de bu cheap stealen met een miniraise, dan krijg je volgens mij wel minder respect.

Ik ben daarom sowieso geen fan van vroeg shoven. Zelfs met 15bb's raise ik liever, krijg je dan 3 all ins achter je, kun je ook nog folden, vind ik lekker.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      In de CO met iedereen achter je covered? Waarom zou je in deze spot voor max fold equity willen gaan als je reshoves kan inducen van veel mindere handen door te min-raisen of mensen kan stacken omdat ze Ax callen uit de blinds en vervolgens afstacken met TPNK?

Helemaal mee eens. Op die manier geef je ook duidelijk aan dat als je raised, je een push egwel kunt callen. Als je pushed, en je wilt de orbit erna (als je die bb-dude dus wel beat) vanaf de bu cheap stealen met een miniraise, dan krijg je volgens mij wel minder respect.

Ik ben daarom sowieso geen fan van vroeg shoven. Zelfs met 15bb's raise ik liever, krijg je dan 3 all ins achter je, kun je ook nog folden, vind ik lekker.
      Dit begrijp ik wel... maar ten eerst weet je niet welke BI dit is, op de 1$ zijn ze stuk minder geneigd te repushen dan op bv een 33$. Ten tweede is postflop spelen met zo'n stack een stuk lastiger voor veel mensen, en is pushen een makkelijkere optie.
      Ik wilde absoluut niet beweren dat pushen beter is dan raise/call,
      wilde alleen zeggen dat pushen niet zo heel vreemd of slecht is.
      Is maar net hoe comfortable je je voelt postflop.....
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door bobm78
      Ik ben daarom sowieso geen fan van vroeg shoven. Zelfs met 15bb's raise ik liever, krijg je dan 3 all ins achter je, kun je ook nog folden, vind ik lekker.Dit begrijp ik wel... maar ten eerst weet je niet welke BI dit is, op de 1$ zijn ze stuk minder geneigd te repushen dan op bv een 33$. Ten tweede is postflop spelen met zo'n stack een stuk lastiger voor veel mensen, en is pushen een makkelijkere optie.
      Ik wilde absoluut niet beweren dat pushen beter is dan raise/call,
      wilde alleen zeggen dat pushen niet zo heel vreemd of slecht is.
      Is maar net hoe comfortable je je voelt postflop.....
      Duidelijk, helemaal mee eens.