Equilab

• bassieundadriaan
      bassieundadriaan
      Bronze
      Hallo,

ik ben een beetje aan het spelen met de equity trainer. Veel verstand heb ik er nog niet van. Ik vraag me af wat ik hier nu precies mee kan doen in de praktijk.

Bv.
      Dit is een handje uit de equity trainer.

Board: 8:club: J:spade: T:club:
             Equity   Winst   Split
      SB     32.85%  31.68%   1.16% { ** }
      BB     67.15%  65.99%   1.16% { KhTd }

Wat zegt dit percentage van 67.15%?
      Als het geld er op de flop in gaat dan heb ik 67% kans op de beste hand?

Is er misschien een tutorial waarin het praktische gebruik van equilab uitgelegd wordt? Ik heb er een gezien in het engels van Ribbo maar die blijft wel hangen bij, "druk op deze knop en dan krijg je dit".
  • 4 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hoi bassie,

Je equity heeft inderdaad de kans weer dat je de hand wint wanneer het geld er op het moment van de analyse (dus onder die omstandigheden) in zou gaan.

Je kunt daar dus uit afleiden waar je op dat moment staat. In veel gevallen zul je Equilab gebruiken om te berekenen hoe jouw hand het doet tegen een bepaalde range van een tegenstander.

Met die informatie (en natuurlijk overige informatie zoals speelwijze van jouw tegenstander, je table image, positie, noem maar op) kun je je optimale speelwijze bepalen.

Dit is daar dus een hulpmiddel in.

Ik hoop dat dit e.e.a. verduidelijkt voor je. Als je nog verdere vragen hebt, stel ze gerust :) .

Succes,
      Orodin
    • bassieundadriaan
      bassieundadriaan
      Bronze
      Bedankt Orodin!

Ik heb een artikel gevonden waarin verwezen wordt naar een artikel over equity in het engels (van Sholvar). Ik kan dit niet lezen. Is er een manier om dit wel te lezen? Het is een zilver status artikel.

http://nl.pokerstrategy.com/strategy/psychology/111/1/

pagina 3 onderaan
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Hier heb je ook een artikel over het gebruik van Equilab (ENGELS).

Het artikel dat jij bedoelt kan ik wel lezen, maar vind niet direct welk niveau je daarvoor moet zijn.
    • bassieundadriaan
      bassieundadriaan
      Bronze
      Bedankt! Dit is wat ik zocht.