Team PokerStrategy.com stopt ermee

• Arjon
      Arjon
      Bronze
      Na een tweetal jaren van mooie resultaten en een aantal geweldige overwinningen, heeft PokerStrategy.com besloten om te stoppen met Team PokerStrategy.com. Door de veranderde tijden in de pokerwereld is het voor het bedrijf onmogelijk om het team te handhaven, zonder dat daarbij de kosten/baten verhouding in het geding komt.

Historie

PokerStrategy.com richtte in 2009 onder leiding van onze eigen RobbieV het team op. De bedoeling was om mensen vanuit de community van PokerStrategy.com te laten doorgroeien naar het niveau van superster. Aanvankelijk startte het team met 4 Duitse spelers, waarvan Tobias 'Pokernoob' Reinkemeier de meeste bekendheid heeft gekregen. Zo wist Reinkemeier onder meer de EPT HighRoller in Monte Carlo te winnen, waar hij uiteindelijk meer dan €1.000.000 mee naar huis mocht nemen. Ook werd Reinkemeier bekend door een legendarische hand te spelen tegen Roland De Wolfe.

Communitygenoten bij het team

Ook Nederland en België waren de afgelopen twee jaar goed vertegenwoordigd in het professionele team van PokerStrategy.com. Allereerst was daar RobbieV die het team oprichtte en als manager actief was. Later zou RobbieV zelf ook events gaan spelen en de afgelopen WSOP wist de Nederlander liefst tweemaal een finaletafel te halen.

België was ook vertegenwoordigd in Team PokerStrategy.com en wel door EliasVeritas. Hij zorgde in het eerste jaar voor de live reporting van het team tijdens de vele events. Mede dankzij het meekijken met de 'grote jongens' is Elias nu zelf uitgegroeid tot een goede regular aan de MTT-tafels.

Het afgelopen jaar is ook Bokkie actief geweest tussen de professionele spelers van het team. Bokkie liet vaak zien dat hij een goede toernooispeler was. Zeker als het om PLO ging stond de Brabander zijn mannetje. Zo wist ook hij tijdens de afgelopen WSOP een finaletafel te scoren.
  • 12 antwoorden
    • sfinxs1000
      sfinxs1000
      Totaal
      En nu een eerlijke reactie van de gesponsorde graag.
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hey Sfinx, ik weet niet precies waar je met niet-eerlijk op wil duiden, maar een reactie van RobbieV komt snel online.
    • sfinxs1000
      sfinxs1000
      Totaal
      Kan me voorstellen dat er spelers zijn die zoiets hebben van kut, shit etc, ipv de diplomatieke antwoorden. Maar ja, kan natuurlijk ook zijn dat ze hun ware emoties niet hier mogen plaatsen.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      erg jammer, ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het wel mogelijk zou moeten zijn, als je het team echt als een bedrijf runt. Dit is dan wel minstens een fulltime job voor de manager. Maar goed, ik denk dat er genoeg over gediscussieerd zal zijn op hoger niveau. Nogmaals erg jammer!
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Er staat nergens geschreven dat spelers zich er niet kut bij kunnen voelen. Verder staat iedereen altijd vrij om zijn of haar mening te geven, deze zul je dus waarschijnlijk ook nog wel te horen krijgen :) .
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Arjon
      Door de veranderde tijden in de pokerwereld is het voor het bedrijf onmogelijk om het team te handhaven, zonder dat daarbij de kosten/baten verhouding in het geding komt.
      Wat is er dan zoveel slechter geworden voor PS om ermee te stoppen? Dat grote rooms/firma's (bijv. zoals Pokerstars) de sponsoring terugschroeven lijkt me logisch aangezien poker in Amerika onbestaande is geworden. Maar PS was toch helemaal niet actief in de VS?
    • Varune
      Varune
      Bronze
      Ik had net m'n sollicitatie klaar staan :(
    • sfinxs1000
      sfinxs1000
      Totaal
      [quote][i] is het voor het bedrijf onmogelijk om het team te handhaven, zonder dat daarbij de kosten/baten verhouding in het geding komt.

[/quote]Dit.

Maar 2 jaar sponsoring is tamelijk kort, en bij grote sponsors gaat het in 99% om naamsbekendheid en vergroten van inkomsten op ruime basis. Vraag me dan toch af hoe PS dit heeft gemeten, of zijn jullie alleen maar van kosten/baten uitgegaan?
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Het hoofd doel van team PokerStrategy is altijd geweest om op zijn minst break even te zijn met de staking en daar bovenop video's van top kwaliteit te mogen ontvangen van de coaches.

Naamsbekendheid/marketing was daarbij een mooie bijkomstigheid maar geen doel. De effecten hiervan zijn ook erg moeilijk te meten.
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      De spelers die voor Team Pokerstrategy speelden hebben commercieel gewoon extreem weinig waarde... als je even logisch nadenkt zou je dat begrijpen. 99% van de mensen die de spelers van Pokerstrategy kennen zijn reeds lid van de community. Dan is het toch makkelijk om tot een -EV conclussie te komen als je een kosten/baten analyse gaat maken.

Ik zie naast strategy materiaal dan ook erg weinig andere baten van dit soort samenwerking. Vooral omdat het waarschijnlijk goedkoper is om strategy materiaal gewoon aan te kopen van goeie online spelers zoals in het verleden al eens voor kwam.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door sfinxs1000
      Kan me voorstellen dat er spelers zijn die zoiets hebben van kut, shit etc, ipv de diplomatieke antwoorden. Maar ja, kan natuurlijk ook zijn dat ze hun ware emoties niet hier mogen plaatsen.
      Denk dat de meeste spelers ook wel inzien hoe de situatie is en vanaf het begin al wisten dat dit moment altijd kan komen.

Daarnaast denk ik ook dat ze blij zijn met de kansen/ervaringen die ze hebben gehad door over heel de wereld de grote toernooien te mogen spelen.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Jammer, ben nog wel benieuwd naar een reactie van Robbie.