AJ trips J op de flop

• Filippus
      Filippus
      Bronze
      $0.02/$0.04 Limit Holdem
      CakePoker
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG KirV***7 ($1.26)
      UTG+1 trit***8 ($0.97)
      MP1 alex***9 ($0.98)
      MP2 Mari***1 ($0.98)
      CO mich***2 ($0.52)
      BTN Filippus ($1.91)
      SB yard***4 ($0.59)
      BB dems***5 ($0.95)

Pre-Flop: (1.5 SB, 8 players) Filippus is BTN A:diamond: J:heart:
      3 folds, Mari***1 calls, mich***2 calls, Filippus raises, yard***4 calls, dems***5 calls, Mari***1 calls, mich***2 calls

Flop: J:spade: J:diamond: Q:club: (10.0 SB, 5 players)
      yard***4 bets, dems***5 calls, 1 fold, mich***2 calls, Filippus raises, yard***4 3-bets, dems***5 folds, mich***2 calls, Filippus calls

Turn: 2:club: (10.0 BB, 3 players)
      yard***4 bets, mich***2 calls, Filippus raises, yard***4 calls, mich***2 calls

River: 4:spade: (16.0 BB, 3 players)
      yard***4 checks, mich***2 checks, Filippus bets, yard***4 calls, mich***2 calls

Final Pot: 19.0 BB
      Filippus shows (Three of a Kind Jacks )
      A:diamond: J:heart:

De reden dat ik deze hand wil laten beoordelen is de situatie op de flop.

Ik weet dat ik gerust mag 4-betten met mijn hand op de flop. Ik doe dit echter niet omdat ik zo nog makkelijker value kan halen op de turn en river.
      Is deze manier van spelen ok of had ik toch moeten 4-betten op de flop?
  • 5 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tegen 1 speler zou je er voor kunnen kiezen om het wat rustiger aan te doen. Met 3 wordt dit al lastiger, flop lijkt op zich niet gevaarlijk maar die kan met 1 verkeerde kaart compleet omdraaien en die kaarten wil je ze dan zo duur mogelijk geven.

Die yard lijkt een J of anders een Q te hebben dus ik zou zeggen laat hem daar maar lekker voor betalen met je A als sterke kicker. QQ lijkt me niet logisch omdat ie pre slechts jouw raise callt kortom je ligt bijna altijd voor en dan is het betten en raisen zoveel als je kunt.

Heb je nog wat reads op die gasten?
      - hoe agressief was die yard?
      - en callde die mich / dems veel?
    • Filippus
      Filippus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Heb je nog wat reads op die gasten?
      - hoe agressief was die yard?
      - en callde die mich / dems veel?
      Helaas niet, zat nog niet zo lang aan die tafel. (En tot daar was me niets speciaals opgevallen aan hen.)
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Ik vind hem helemaal goed gespeeld zo.

Een belangrijke vereiste om in multiway potten toch te overwegen om te slowplayen (wat we normaal niet vaak doen) is dat je in ieder geval in positie zit op de agressor (de SB hier). Dat is het geval.

Een andere overweging met slowplayen in multiway potten tov de flop meteen cappen is of je er spelers mee kunt "trappen" tussen jou en de agressor in. Dat is hier ook het geval. CO gaat hier meestal de cbet van yard op de turn callen (hij zal meestal T9/Qx/KT hebben) en daarna dan ook jou raise.

Door de turn cbet te raisen ipv de flop te cappen vang je dan meer value.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Vind dit weer een tricky hand, je post goede handen Filippus :s_thumbsup: .

Ik wil er weer beetje over twisten -> ok er zitten wel spelers die je kan trappen, maar hoe groot is de kans dat ze de 3-bet op flop callen? Idd het is mogelijk om ze te trappen maar moet je er vanuit gaan bij onbekende dat ze "zomaar" een 3-bet op flop callen?

Verder vraag ik me af of je wel "goedkope" kaarten wilt geven aan zowel dems als mich. Wat ik zeg flop oogt misschien niet gevaarlijk maar wil je ze dan wel makkelijker kaarten geven? Handen als KT, 89 en in mindere mate AK (omdat ze pre slechts callen) kunnen gewoon in hun range zitten dus ik zou zeggen maak het duur voor ze om de volgende kaart te zien.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      De raise op de flop moet je natuurlijk wel maken. Het gaat om cappen tov niet cappen. Dems zit dan al niet meer in de pot.

Mich zit tussen jou en yard in, en die kan je dan dus op de turn trappen doordat yard praktisch 100% gaat cbetten en mich die cbet praktisch 100% gaat callen. Je vangt dan dus van zowel yard als mich 1 SB meer tov wanneer zij na jou cap op de flop alleen de turn hadden gecalled.