Nl 4 - Aa

• charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $3,62
      MP3:
      $5

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:heart: , A:diamond:
      4 folds, Hero raises to $0,16, MP3 calls $0,16, 4 folds.

Flop: ($0,38) K:diamond: , 8:club: , 2:club: (2 players)
      Hero bets $0,28, MP3 calls $0,28.

Turn: ($0,94) 6:heart: (2 players)
      Hero bets $0,7, MP3 raises to $1,40, Hero raises to $3,88 (All-In), MP3 calls $1,78.

River: ($8,00) 8:spade: (2 players)

Final Pot: $8,00

Results follow (highlight to see):
      Hero shows (Ah Ad)
      MP3 shows een full-house, tweeën full of achten (2h 2d)

MP3 wins with een full-house, tweeën full of achten (2h 2d)

Wat doe ik hier met de minraise op de turn? Ik besluit te shoven, maar is het misschien beter om de hand hier anders te spelen. Enkel minraise callen en op de river c/f oid?
  • 4 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Als je na deze blank op de T denkt voor te staan op zijn hand zou je op de river een bet ook moeten callen als er geen draws aankomen (lijkt mij?).
      Maar denk dat je hier meestal tegen een set aan zit. Ik zou bet/fold doen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Typische fish-line om flop te callen en turn te minraisen. Deze line schreeuwt om een set, ik verwacht hier altijd tegen een set achter of tweeën te zitten. Two pair lijkt me sterk, omdat hij dan met een wel erg grote range callt preflop.

Ik heb er even aan moeten wennen, maar ga er (door ervaring) tegenwoordig vanuit dat hij een set zal hebben op de flop als hij hier callt en de turn minraiset. Hoe goed je odds ook zijn, rustig folden is de beste optie imo.

Overigens vind ik dat je op de flop iets hoger mag cbetten. Er ligt een flushdraw, dus ik zou er hier een BB extra betten denk ik.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      enkele opmerkingen.
      -Full stacked aan tafel zitten
      -Flop hoger betten
      -Call flop en minraise turn is op de micro stakes is in 90% van de gevallen de 'nuts'
      Hoe moeilijk het ook lijkt , ik denk dat een fold hier in de meeste gevallen het beste zal zijn tegen een unknown speler.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik denk inderdaad dat het cruciaalste dat je uit deze hand kan leren is om met een full stack ofwel 100bb aan tafel te zitten. De meeste pokerrooms hebben software ingebouwd om dit automatisch na elke hand bij te vullen.

Verder ben ik het met iedereen eens dat ik de flop wat groter zou betten en als 3 mensen puur op ervaring zeggen dat die turn minraise bijna altijd de nuts is ga ik ze ook niet tegenspreken.

Dan is het beste wat je kan doen folden.

Ik zou op dit forum trouwens altijd het resultaat van de hand weglaten. Ik denk dat dit toch wel veel mensen zal beinvloeden bij hun beoordeling.