Nl 4 - Kk

• charisdegeus
      charisdegeus
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $3,99
      UTG1:
      $4

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with K:diamond: , K:club:
      UTG folds, UTG1 raises to $0,12, 7 folds, Hero raises to $0,40, UTG1 raises to $4,12 (All-In), Hero raises to $4,03 (All-In).

Flop: ($8,17) T:club: , 4:diamond: , 3:diamond:
      Turn: ($8,17) T:diamond:
      River: ($8,17) 8:heart: (2 players)

Final Pot: $8,17

Results follow (highlight to see):
      UTG1 shows two pairs, azen and tienen (Ah As)
      Hero shows (Kd Kc)

UTG1 wins with two pairs, azen and tienen (Ah As)

Kijkend naar zijn stats, is een fold PREFLOP hier een optie? Ik kon hem niet folden, maar kijkend naar zijn (rock) stats had dat misschien wel gemoeten?
  • 4 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ik gooi het er altijd in met KK.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Tenzij je een hele specifieke read hebt dat hij alleen met KK+ raiset in UTG, ga je hier gewoon standaard broke.

Dat hij een VPIP van 6% heeft zegt waarschijnlijk, dat het percentage waarmee hij vanuit UTG raiset iets kleiner is (vanuit CO/BU zal het wat looser zijn).

Laten we eens zeggen dat hij vanuit UTG 4% raiset:

Equity   Winst   Split
      MP2    66.21%  64.66%   1.55% { KK }
      MP3    33.79%  32.25%   1.55% { TT+, AQs+, AKo }

Stel nu dat hij vanuit UTG slechts 2% raiset:

Equity   Winst   Split
      MP2    47.29%  43.79%   3.50% { KK }
      MP3    52.71%  49.21%   3.50% { KK+, AKs, AKo }

Normaal gesproken mag je er denk ik vanuit gaan dat iemand vanuit UTG zeker altijd met QQ+/AK zal raisen. Echter, hij 4betshovet hier. Dit is zo'n mega-overbet dat je je moet afvragen waarmee hij dat doet. Ik kan me zelf niet voorstellen dat hij dit zou doen met minder dan KK+ en heeel misschien AK.

Hoe dan ook, ik zou altijd broke gaan, maar toch denk ik dat je meestal achter loopt (waarschijnlijk tegen AA, zonder overigens naar het resultaat te hebben gekeken. Dat ga ik doen na het posten van dit bericht).

EDIT: Tjakka!!!! :)
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Op NL4 ga ik KK niet wegleggen preflop, tenzij je echt weet dat hij enkel met KK+ zou broke gaan preflop.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik zou hier ook KK niet folden.
      Wat je wel kan doen als je vind dat hij te tight speelt is gewoon flatten preflop. Zo hou je er nog heel wat slechtere handen in terwijl als je 3bet je misschien inderdaad tegen een heel sterke range komt. (Ik neem aan dat zon speler ook niet veel zal callen OOP met mindere handen).

Ikzelf zou dit hier flatten vs deze speler.