Nl5 Qq

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Beetje onhandig gespeeld, zat in nog 3 handen dus lette niet goed op.
      MP3 leek vrij tight dus ik call om me niet te isoleren. Achteraf beter AI preflop omdat zijn stack zo klein is?

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BB:
      $6.32
      UTG2:
      $12.43
      MP1:
      $3.00
      MP2 (Hero):
      $7.63
      MP3:
      $2.36
      CO:
      $4.04
      BU:
      $6.33
      SB:
      $5.01

Preflop: Hero is MP2 with Q, Q.
      2 folds, Hero raises to $0.20, MP3 raises to $0.60, 4 folds, Hero calls $0.40.

Flop: ($1.27) 7, 4, 2 (2 players)
      Hero bets $0.60, MP3 raises to $1.76, Hero calls $1.16.

Turn: ($4.79) J (2 players)

River: ($4.79) Q (2 players)

Final Pot: $4.79.
      Results follow:

Hero shows three of a kind, queens(Q Q).
      MP3 shows a pair of kings(K K).

Hero wins with three of a kind, queens(Q Q).
  • 9 antwoorden
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      preflop kun je wel prima callen omdat hij nog meer dan een potbet over heeft. Op de flop donk je weer (wie heeft jou deze move geleerd ? ) wat ik niet zo'n goede optie vind, je tegenstander breng je namelijk gelijk in de push or fold mode. Ook wel, of hij pushed over jou heen en je weet dat beat bent maar kan volgens de odds nooit meer weg, of hij fold, en je had hem all-in kunnen krijgen met een mindere hand..
      So ik zeg op de flop check-shove...
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Villain zit hier met een erg fishy stack, dus je hoeft er niet vanuit te gaan dat hij een erg strakke strategie aanhoudt.

Wel denk ik, dat als je hem als tight inschat, hij niet zomaar met alles zal 3betten.

Stats over een goed sample zouden hier erg handig zijn. Als uit z'n stats blijkt dat hij QQ+/AK 3bet, dan heb je 40% equity tegen hem en loop je dus achter.

Is hij nog tighter (bijv. 3bet range van KK+), dan heb je zelfs nog maar 18% equity.

Beide situaties kun je dan vrij veilig folden.

Je kunt nog overwegen om te callen voor setvalue als je denkt dat je achter staat, maar zijn stack is vrij klein. Na zijn 3bet heeft hij $2 behind en moet je nog $0,40 callen. Je hebt dus slechts call5.

In een 3bet pot heb je geen call20 nodig om profitabel te kunnen callen, omdat je meer implied odds hebt (als jij je set hit zal hij met zijn overpair sneller afbetalen na de flop). Call5 is naar mijn mening echter niet voldoende voor een profitabele call voor setvalue.

Om die redenen zou ik, afgaande op jouw read dat hij tight is, folden.

Vanaf een range van JJ+/AQ+ heb je met je QQ 51% equity en kun je profitabel gaan shoven. Maar zoals gezegd, zonder voldoende stats kun je die aaname beter niet doen.

Misschien nitty, maar op basis van je informatie kun je naar mijn mening je QQ het beste wegleggen na zijn 3bet. Je hebt op dat moment pas 4bb geïnvesteerd en je zou dan voor de minst variancegevoelige optie kiezen.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      @ KillBZ: weet ik, vandaar dat ik erbij zet dat ik hem raar gespeeld heb. Dacht dat ik zelf de prf raiser was dus het was meer een cbet. Ik donk niet als hobby hoor.

@ Orodin: Had maar rond de 30 handen en hij had bijna geen hand gespeeld, zegt niet zoveel natuurlijk over zo'n kleine sample.
      Meestal fold ik tegen een tighte reg maar twijfelde heel erg door zijn stackgrootte. Had in dit geval dan beter kunnen shoven preflop dan callen want hij gaat toch niet meer weg van zijn hand en ik zou dan bij een mis op moeten geven.

Wat zou jij ipv call20 aanraden in een 3bet pot?
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hangt erg van het type tegenstander af natuurlijk, maar hoe tighter, hoe hoeger je implieds als je je set hit. Voor minder dan call10 zou ik het sowieso niet doen, maar liever heb je iets dat richting call15 gaat. Je hit immers je set 7 op de 8 keer niet, dus is het des te belangrijker dat je goed afbetaald krijgt als je wel hit. Hoe groter de stacks hoe prettiger dat dus is.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Haha, ik haalde er niet gelijk uit dat je dat bedoelde, maar had in eerdere handjes van je al vaker gezien dat je een donkbet maakt, daarom zei ik het;)
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      tegen een tighte speler fold ik deze wel hoor.

Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Hangt erg van het type tegenstander af natuurlijk, maar hoe tighter, hoe hoeger je implieds als je je set hit. Voor minder dan call10 zou ik het sowieso niet doen, maar liever heb je iets dat richting call15 gaat. Je hit immers je set 7 op de 8 keer niet, dus is het des te belangrijker dat je goed afbetaald krijgt als je wel hit. Hoe groter de stacks hoe prettiger dat dus is.
      Dit vind ik ook een beetje afhankelijk van de tegenstander. Maar ik zou toch Call15 als minimum aanraden.
      Call 10 is echt veel te weinig als je weet dat de kans dat jij je set hit op de flop 11,75 is (1 op 8,5). Je zult heus niet altijd afbetaald worden als je een set folpt als je rekening houdt met volgende punten.
      -KK zal niet afstaken met een A op de flop
      -AK zal maar 1 op 4 keer hitten als jij je set hit
      -een hoger PP zal 1 op 5 keer een hogere set hitten als jij je set hit dus je zal een vollledige BI verliezen.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Goede argumenten shevas :) . Kan er helemaal achter staan.

Wat denk jij, hangt zijn postflop agressie hier ook nog vanaf? Kan me voorstellen dat je met iets minder dan call15 ook nog wilt callen als je weet dat hij postflop erg passief speelt en gemakkelijk foldt tegen agressie.

Mee eens?
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Mee eens?
      Ja, tegen een loose 3better die postflop passief is zou je ook wel kunnen callen met minder dan call15. Door het feit dat hij loose 3bet is je hand ook speelbaar zonder dat je je set hit.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      folden of shoven zijn de enige 2 echte opties , omdat je met een call altijd gaat outplayed worden gezien je positie en hoe de hand reeds ging .
      fold als villain tight3bet , shove als hij het loose doet :)
      als hij nog bijna geen hand had gespeeld zou ik de eerste optie kiezen :)
      het is altijd veiliger de minder variance line te nemen in unknown situaties:)