NL50 22 nitty fold?

• Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      BB is nit 14/10, AF 3.1, c/r turn 3%.
      pf limp/call ik omdat gans de tafel behalve BB dikke fish zijn en mijn hand kut speelt oop en hoogstwaarschijnlijk multiway. Als ik een set hit ga ik echter heel vaak afbetaald worden. BU speelt 81/7 over 130 hands dus zijn raising range is vrij sterk.

De flop is natuurlijk zalig, fish gaan me nooit credit geven voor een hand en ze gaan zowieso broke met een overpair of 4x. Omdat ik diep zit met 2 van hen ga ik voor c/r, zodat ik makkelijker allin kom later. BU gaat zichzelf hier vaak valuetownen.

Niemand bet en dan moet ik turn wel leaden om nog value te krijgen. Ik had misschien wel groter mogen betten omdat ze toch wel callen met hun draws of beter. De nit maakt nu een redelijk grote c/r en ik zie hem niet bluffen, omdat een nit dat niet doet. Uit zijn valuerange versla ik niets behalve als hij 53s ook zo speelt. Hij hoeft niet te protecten met een FH dus ik vind het een grote sizing, doet me vermoeden dat hij wel 5c3c kan hebben, ofwel ziet hij dat hij heel moeilijk nog allin geraakt op de river.

Ik timede out, maar ik ging waarschijnlijk folden.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.25/$0.5 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      BB:
      $50.00
      MP2 (Hero):
      $94.30
      MP3:
      $38.54
      CO:
      $169.79
      BU:
      $66.66
      SB:
      $49.00

Preflop: Hero is MP2 with 2, 2.
      Hero calls $0.50, MP3 calls $0.50, CO calls $0.50, BU raises to $1.00, SB calls $0.75, BB calls $0.50, Hero calls $0.50, MP3 calls $0.50, CO calls $0.50.

Flop: ($6) 2, 4, 4 (6 players)
      SB checks, BB checks, Hero checks, MP3 checks, CO checks, BU checks.

Turn: ($6) 6 (6 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets $4.00, MP3 folds, CO folds, BU folds, SB folds, BB raises to $13.50, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $10.
  • 15 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      er zijn echt bijna 0 combis die jou beaten hier.

66 beat je.
      64
      42.

verder beat jij elke 4x combi.

zoals 4A wat hij zeker zo kan spelen.
      ik kan me niet vinden in een fold.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      er zijn echt bijna 0 combis die jou beaten hier.

66 beat je.
      64
      42.

verder beat jij elke 4x combi.

zoals 4A wat hij zeker zo kan spelen.
      ik kan me niet vinden in een fold.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      BB is nit 14/10, AF 3.1, c/r turn 3%. (wat hebben we aan die c/r turn stat? HELEMAAL NIKS..imo)

oh en die hand... GOEIE FOLD

Je had op zich flop al kunnen betten zo haal je meer value denk ik toch
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kalakaja

oh en die hand... GOEIE FOLD

?(
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      zodra een 14/10 nit een dergelijke checkraise maakt op de turn heeft hij in mijn ervaring altijd boat+(4x bet hij uit en hij callt wss niet met 94o pre). Dan is daar nog de sizing, hij maakt t bijna 3.5X jou bet ook dat betekend dat hij minder handen heeft die jij beat. En dat zou hier niet anders moeten zijn behalve als je de read hebt dat het een slechte/spewy nit en dan is het alsnog kiele kiele. goede fold imo want op 50nl tegen een ubernit ben je hier gewoon dood en gaje achteraf huilen over een cooler als meneer de nitty nit je geld geeft.

sorry voor langzame reactie trouwens
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      zodra een 14/10 nit een dergelijke checkraise maakt op de turn heeft hij in mijn ervaring altijd boat+(4x bet hij uit en hij callt wss niet met 94o pre). Dan is daar nog de sizing, hij maakt t bijna 3.5X jou bet ook dat betekend dat hij minder handen heeft die jij beat. En dat zou hier niet anders moeten zijn behalve als je de read hebt dat het een slechte/spewy nit en dan is het alsnog kiele kiele. goede fold imo want op 50nl tegen een ubernit ben je hier gewoon dood en gaje achteraf huilen over een cooler als meneer de nitty nit je geld geeft.

sorry voor langzame reactie trouwens
      in jou optiek heeft villain dus 66 en niets anders dan 66.
      aangezien 46 en 42 niet in zijn callingrange zitten preflop.

we hebben hier alleen stats preflop, een nit preflop kan postflop best nog wel eens anders spelen. ik kan best handen folden tegen een nit, maar hier hebben we te weinig info om gewoon maar te folden. met feitelijk 2nd nuts, aangezien zijn preflop range hier niet 64 en 42 kan zijn gezien nitness.
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      limp ten eerste al niet pré, gewoon zelf openraisen... post had ik ook niet echt gaan folden denk ik :D
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Kan zijn dat hij geen 64 of 42 heeft, maar kan evengoed zijn van wel. Heb die mongolen al wat zien uitsteken hoor, zogezegde nits die dan opeens de pro gaan uithangen met zon debiele kleine SC.

En waarom geen limp pre? Gans de tafel zijn fish behalve die ene nit. Waarom zou ik raisen hier? En waarom folden? Ik heb geen FE postflop om te raisen en als ik een set hit wordt ik meer dan vaak genoeg afbetaald.
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      De big blind krijgt superodds hier!

Button minraist slechts, small blind callt al, verder zijn er nog limpers( waaronder jij) , ook een nit zal dan toch wel een gokje kunnen wagen met o.a A4s, 45s, 46s, 53s.

Ik zou ook callen met dat soort kaarten en die superodds!!
      Zelfs offsuit connectors zou ik callen denk ik.
      Er ligt gewoon een monsterpot te wachten als je goed hit... :s_cool:
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      BTN minraist pre idd dus wij moeten flop leaden. en wij limpen pre waar raisen duidelijk winstgevender is. De nit kan zeker 64s hebben maar ze vpip is altijd nog maar 14% en dat is tiiiight. Maar het doet er niet zozeer toe hoeveel combo's heeft die jou eventueel beaten want hij heeft in deze spot gewoon altijd een betere boat. Dus ja hij heeft 66 of 44 en wij kunnen veel geld hier verdienen met een fold al moet ik zeggen dat het mij wss ook niet zou lukken op het moment zelf
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Komop zeg, dit ga je gewoon niet folden..

Als hij 42/64 kan limpen, kan het net zo goed k4/j4/etc zijn.. Er zijn slechts een paar combo's die jouw beaten, jij beat er zelf meer. Ik zou dit van me leven niet folden

wij kunnen veel geld hier verdienen met een fold al moet ik zeggen dat het mij wss ook niet zou lukken op het moment zelf
      Hoe verdien je geld met folden? Dan wil ik ook leren folden :P je beperkt hoogstens je verliezen, van 'verdienen' is geen sprake ;)
    • Horroroids
      Horroroids
      Bronze
      Hij limpt niet, hij callt op de BB in wat bijna altijd een 6way pot zal zijn, kan hij dus best doen met handen als 64s enz die monster(draws) kunnen floppen. Met K4 of J4 heb je echt totaal geen implieds, je hebt zelfs reverse implied odds.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      64s is ook de enige non pair die ik in zijn hand verwacht dan dus nog 4 extra combos. Gezien de sterkte van onze hand lijkt dit een auto all in alleen is daar het probleem dat deze 14/10 dat ook wil en dat doe hij alleen met een betere hand(m.u.v. wanneer hij slecht is, iets wat wij horen te weten dan is EZ ship namelijk) Maar omdat wij fkn baller zijn herofolden wij in deze auto all in spot en verdienen zodanig geld omdat we geld houden wat we eigelijk kwijt zouden moeten zijn
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hij kan hier QQ preflop nog checken omdat hij geen raised pot wil spelen.

in nlhe is dit eigenlijk nooit een goede fold.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      wat heb ik dit even mooi uit de hand laten lopen :P . Theoretisch gezien is dit een slechte fold ja, we beschikken echter over informatie die ons in staat stelt om te deduceren dat onze hand hier gewoon domweg is geklopt. Dit is naar aller waarschijnlijkheid een solid nit, eentje die al redelijk wat hands heeft gespeeld in zijn pokerleven en ook redelijk wat tafels tegelijk open heeft. Al kan deze speler niet echt pokeren met zijn ervaring weet hij hier beter dan om in een zieke multiwaypot met A4 zo groot te CR'en. Hebben we echter enige indicatie dat deze nit een beetje funky is dan shipperdeship ship voor je hart nog een keer klopt. gewoon in de trant van het mantra van: als de nit raised, dan heeft hij het (helemaal als ie eerst checkt). Hij kan alsnog soms A4 hebben ongeacht dat hij solid is of niet maar hij heeft zo ziek veel vaker een boat dat folden duidelijk het meest +EV is. En door in dit soort spots te kunnen folden(heeeel zeldzaam maargoed), sowieso met goed zijn in folden (iets wat mensen nog wel eens vergeten terwijl folden toch het belangrijkste onderdeel in poker is) ga je hard geld binnenklappen op small stakes.
      /rant