2,50/180 man turbo Middle/late fase

• logistef
      logistef
      Bronze
      Hello,

Kleine inleiding:

Ik speelde regelmatig in 2009, af en toe in 2010 en nu in 2011 terug begonnen sinds vorige maand.
      Vooral speel ik de 180s 45s en 9s

In 2009 gingen de 180's redelijk goed had iets van een 10% Roi.

Nu dit jaar lukt het me maar niet om winstgevend te spelen.

Het probleem:

Early stages: Gaan goed, speel redelijkt TAG(af en toe een limpje waar het kan) lukt meestal wel om een dubble up te doen of om toch mijn stack op te bouwen voor de middle fase.

Early middle (voor de ante's): Hier lukt het me wel nog om af een toe een stealtje te doen en mijn stack verder uit te bouwen

Latere middle stages: Wanneer de antes beginnen tot ongeveer aan de bubble zit mijn grootste probleem. Ik heb meestal een mooie stack om mee te werken maar toch gaat het veelal mis. Ik probeer hier af en toe short stacks te callen omdat de pot odds meestal erg goed zitten (Vanaf K10+ en 77+)

Toch is het veel zo dat ze dan toch hitten of wat ik ook merk in vele gevallen toch redelijk premium handen shoven. -> moet ik hier tighter callen op shorties?

Verder open ik hier zelf KQ+/10-10 in late positie als er voor me gefold word ongeveer 3xBB en KK AA AK shove ik gewoon vanuit elke pos ongeacht pre-raises. -> Heb veel dat die KK dan gecalled word door A9 en beter vind dat er heel snel gecalled word tegenwoordig waardoor het nog meer een race is dan vroeger in deze fases... Minder OOP shoven hier of is dit toch correct?

En dan late pos: Nuja als ik me stack kan behouden en redelijk big stacked ITM kan gaan dan lukt de endplay redelijk alhoewel ik nog geen eerste 3 finishes kunnen halen heb...

Meestal is het zo dat ik shortstacked uit de middle late fase kom en dan tussen de 18 en 10e positie eruit ga omdat de bigstacks bijna alles callen en er heel veel geraised word uit vroege posities waardoor ik geen goede shove spots kan vinden.

Hopelijk kan iemand wat tips geven aan me voor deze 2 laatste fases.

Indien er handen moeten gepost worden kan ik dat gerust wel es doen.

Bedankt op voorhand en hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik hier vraag.
  • 3 antwoorden
    • logistef
      logistef
      Bronze
      Om een voorbeeldje te geven van wat ik bedoel.

PokerStars Game #65227816365: Tournament #420436472, $2.28+$0.22 USD Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2011/07/29 13:15:06 CET [2011/07/29 7:15:06 ET]
      Table '420436472 4' 9-max Seat #2 is the button
      Seat 1: jkru005 (1020 in chips)
      Seat 2: kkghgf (1035 in chips)
      Seat 3: logistef (5080 in chips)
      Seat 4: serj_dawg (3705 in chips)
      Seat 5: kontos23 (1375 in chips)
      Seat 6: A_Basti_K (3135 in chips)
      Seat 7: MRButcher666 (4260 in chips)
      Seat 8: x pepsi cola (2150 in chips)
      Seat 9: DJEK265 (2525 in chips)
      logistef: posts small blind 100
      serj_dawg: posts big blind 200
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to logistef [Kc Kd]
      kontos23: folds
      A_Basti_K: folds
      MRButcher666: folds
      x pepsi cola: calls 200
      DJEK265: calls 200
      jkru005: folds
      kkghgf: folds
      logistef: raises 4880 to 5080 and is all-in
      serj_dawg: folds
      x pepsi cola: calls 1950 and is all-in
      DJEK265: calls 2325 and is all-in
      Uncalled bet (2555) returned to logistef
      *** FLOP *** [5c 4h 7h]
      *** TURN *** [5c 4h 7h] [5s]
      *** RIVER *** [5c 4h 7h 5s] [Ac]
      *** SHOW DOWN ***
      logistef: shows [Kc Kd] (two pair, Kings and Fives)
      DJEK265: shows [Qs Ks] (a pair of Fives)
      logistef collected 750 from side pot
      x pepsi cola: shows [4s As] (two pair, Aces and Fives)
      x pepsi cola collected 6650 from main pot
      DJEK265 finished the tournament in 84th place

Ik shove hier op 2 limpers die snapcallen beide met A4 en KQ wtf?
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      Hey Logistef,

Hoewel je jouw situatie duidelijk beschreven hebt is het lastig om er zo wat over te zeggen. Elke situatie heeft weer zijn specifieke kenmerken en speelt daardoor weer anders. Lastig om een algemeen advies te geven dus.

Volg vooral coachings als het mogelijk is (bijv. van DonBartos of Helemaalnicks) om je eigen spel aan te spiegelen.

Verder zijn 180-mans ontzettend variance-gevoelig. De ene avond ben ik 200 BI up, de andere 50BI down. Als je er niet zoveel tegelijk speelt kan het lang duren voor een een winning streak hebt, hoewel er bijvoorbeel helemaalnicks mis is met je spel.
    • logistef
      logistef
      Bronze
      Thanks om toch even te commenten.

Variance is inderdaad iets wat ik wel eens durf vergeten...

Waar kan ik die coachings volgen, ik had al die sng video van donbartos gezien hier op de site.

edit: heb het ondertussen al gevonden :D Ik zal ze zeker volgen!