66 set op board met draws

• Filippus
      Filippus
      Bronze
      $0.02/$0.04 Limit Holdem
      CakePoker
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG left***4 ($1)
      UTG+1 mimi***5 ($0.06)
      MP1 Filippus ($1.88)
      MP2 Cedl***9 ($0.88)
      CO tazi***10 ($0.61)
      BTN Ange***1 ($2.87)
      SB Stri***2 ($0.96)
      BB doub***3 ($0.70)

Pre-Flop: (1.5 SB, 8 players) Filippus is MP1 6:spade: 6:diamond:
      1 fold, mimi***5 calls, Filippus calls, 1 fold, tazi***10 checks, 1 fold, Stri***2 calls, doub***3 raises, mimi***5 calls, Filippus calls, tazi***10 folds, Stri***2 calls

Flop: 6:heart: 5:heart: 9:heart: (8.0 SB, 4 players)
      Stri***2 checks, doub***3 bets, mimi***5 raises, Filippus 3-bets, Stri***2 folds, doub***3 4-bets, Filippus calls

Turn: 4:spade: (7.5 BB, 3 players, 1 all-in)
      doub***3 bets, Filippus calls

River: 2:diamond: (9.5 BB, 3 players, 1 all-in)
      doub***3 bets, Filippus calls

Final Pot: 11.5 BB
      doub***3 shows (Pair of Kings )
      K:club: K:heart:
      mimi***5 shows (High card Ace )
      A:spade: 7:spade:
      Filippus shows (Three of a Kind Sixes )
      6:spade: 6:diamond:

Normaal zou ik altijd raisen met mijn set op de turn en river, maar door zijn 4-bet op de flop heb ik het toch maar voorzichtiger aangepakt. Was dit goed of had ik toch moet raisen op turn en/of river?
  • 6 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Eerste wat ik me afvraag: waarom call je vanuit MP1 met 66?

Ik had zelf turn er nog wel 3-bet tegenaan gegooid. Als ie je dan weer 3-bet zou ik overgaan op downcallen tenzij je hand nog verbetert op river.

De raise van doub lijkt sterk maar er zit meer in zijn range dan alleen een potentiële flush dus ik zou proberen om daar achter te komen door hem op turn te raisen. Ok het kan dat ie een flush maar hij kan natuurlijk met veel meer raisen vanuit die spot denk maar aan handen als 99+, ATs+ / KJs+ (van andere suit =) ), ATo en KQo door zijn 4-bet valt wel een deel hiervan weg maar ik denk dat ie met QQ+ ook wel zou 4-betten en dat beat je nog gewoon.

Nu blijf je gissen en je geeft een gratis kaart wat op 3 suited bord in dit geval niet slim is -> je wilt niet nog een harten zien want dan verlies je bijna altijd (tenzij het de 4 is ;) ).
    • pvdheuvel
      pvdheuvel
      Bronze
      Ik like hier de calldown eigenlijk wel. Je krijgt weinig actie van slechtere handen en veel van betere.
    • Filippus
      Filippus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Eerste wat ik me afvraag: waarom call je vanuit MP1 met 66?
      Je hebt gelijk, volgens de preflop chart had ik hier inderdaad moeten raisen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      MP1 nee dat is zelfs folden volgens SHC =) .
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Helemaal officieel volgens de bronze charts moet je eerst naar de 1-caller chart kijken, die zegt dat je moet raisen mits je hand ook in de first-in chart staat. Daar staat hij niet in en dus moet je officieel folden.

Op losse tafels (zoals gebruikelijk op 0.02/0.04) vind ik het echter prima om deze hand preflop te callen om nog meer calls van andere personen uit te lokken. Het is een hand waarmee je of een sterke hand raakt of een zwakke hand, die je meestal meteen op de flop moet opgeven. Als je raised en er gaan na jou nog perso(o)n(en) mee dan zit je vaak in een moeilijke spot postflop en betaal je eigenlijk teveel voor zo'n middelmatige pocket pair.

Call preflop dus wel goed wat mij betreft.

Verder heeft pcbeem het wel prima geanalyseerd.
    • Filippus
      Filippus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
      Helemaal officieel volgens de bronze charts moet je eerst naar de 1-caller chart kijken, die zegt dat je moet raisen mits je hand ook in de first-in chart staat. Daar staat hij niet in en dus moet je officieel folden.

Vergeten naar de first in chart te kijken. :rolleyes:

Bedankt allen voor de analyse verder, volgende keer in een gelijkaardige situatie raise ik dus op de turn. ;)