Switchen van NL SSS naar NL SH

• NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik hebh de SSS gebruikt om mijn bankroll op te bouwen. NU ik een bankroll heb die groot genoeg is voor 10NL BSS wil ik SH gaan spelen. Ik zal beginnen op NL10 en hopelijk redelijk snel naar NL25 doorstromen. Alle tips zijn hier welkom, vooral tips over hoe de meeste NL10 Sh spelers spelen kan ik goed gebruiken aangezien ik hiervoor alleen maar FR heb gespeeld.
  • 18 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Hoi,
      weet niet wat je BR is maar ik zou je aanraden om minstens 50buy ins te hebben om te beginnen met een nieuwe strategie
      zeker eentje zoals BSS waar je zoveel fouten kan maken
      ikzelf ben net begonnen op NL25 SH na miljarden handen SSS en ben begonnen met een 50BI ofzo

Het is een compleet ander spel, je kan veel loosers spelen en je gaat eindelijk leren pokeren
      lees de artikelen en lees ze nog is, bekijk de low stakes videos en volg coachings

groeten
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ikzelf speel dus nu ook SH Bigstack :D , heb er al 15K handjes opzitten op NL2 en NL5. En ik heb het gevoel dat ik ze beat.

Straks met mijn hele bankroll (322$) speel ik gewoon NL10 (32 buy ins). Waarom neem ik geen 50 buy ins. Omdat ik gewoon tight spel speel, ook al is het Shorthanded :D

Ik zal wel NL10 helemaal moeten beaten voor ik naar NL25 ga met de nodig bankroll :D

Waar ga je NL10 spelen NLDpeter? Ik speel ze op stars :D

grtz elrio
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Als je shorthanded met weinig swings wilt gaan spelen, denk ik niet dat je goeie winst kunt halen.
      Maar even goed succes gewenst natuurlijk!
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Ik denk niet dat je swings kan bepalen, ze komen en ze gaan. Vallen de kaarten goed of vallen ze niet goed.

Grtz
    • Philipvw
      Philipvw
      Bronze
      Als ge onzeker zijt kunt ge begin met BSS te spelen voor 50-70BB. Zo elimineert ge foute op river. En kunt ge met een kleiner risico zien hoe het er aan toegaat aan die tafels.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Philipvw
      Als ge onzeker zijt kunt ge begin met BSS te spelen voor 50-70BB. Zo elimineert ge foute op river. En kunt ge met een kleiner risico zien hoe het er aan toegaat aan die tafels.
      zo verliest ge ook veel value uit u draws e.d. en wordt echt ni aangeraden dus best ni doen :)

groeten
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ook big stack is een spel met beperkte stacks.
      Als voorbeeld, buy-in 100BB:

Je raist preflop 3BB en je krijgt 1 caller. Pot: 7,5BB
      Goede hand, je raist 2/3 pot: +5BB; tegenstander callt. Pot: 17,5BB
      Turn: je raist weer 2/3 pot (om je tegenstander geen goede drawing odds te geven), +12 BB, tegenstander callt. Pot: 41,5BB
      Raise je op de river weer 2/3 pot , +28BB, dan heb je in totaal 3+5+12+28 BB ingezet = 48 BB, of te wel je halve stack.

Begin je met 50 BB, dan ehm, ben je op de river sowieso allin.
      En met 70 BB zal je tegenstander je op de river ook eenvoudig all-in kunnen zetten.

Dus speel BSS met 100BB, zodat je je monsters en gewonnen draws volledig afbetaald kunt krijgen. En maak de juiste bets, anders geef je je tegenstander(s) veel te goede odds om te callen (en krijgen we weer verhalen over suck outs op de river)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      zo verliest ge ook veel value uit u draws e.d. en wordt echt ni aangeraden dus best ni doen :)

groeten
      dat is niet waar. Het zijn meestal de goede spelers die de slechtere spelers aanraden met full buyin te zitten zonder in overweging te nemen dat ze misschien helemaal geen edge daardoor hebben.

om heel eerlijk te zijn speelt 50-60bb erg nice.
    • Philipvw
      Philipvw
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1

groeten
      50-70BB is perfect om toppair hands te spele, wat ge 90% vd tijd zult doen wnr ge na de flop verder gaat. Zo vermijdt ge moeilijke river beslissinge en slechte calls later met een medium strength hand.

Als hij nieuw is in een SH game verwacht ik niet dat hij direct denk aan 76s te 3betten en dan zn oesd + backdoorflush agg te spelen.

Het spreekt voor zich dat hij het spelen van speculatievere handen moet aanpassen aan zn iets kleinere stack.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Ik ga er wel vanuit dat ik een redelijk grote edge heb op de NL10 SH spelers. Heb ongeveer 500 handjes gespeeld ben ben op +3BI van wat ik zie is het niveau erg laag. Dus inkopen voor minder dan 100BB lijkt mij -EV.

Ik speel behoorlijk TAG met over 500 handjes 15/10/5 stats, wat in mijn ogen misschien iets te tight is, maar op 10NL kan je daar nog goed mee wegkomen. Alleen vind ik mijn PFR iets te laag TOV mijn VPIP iemand anders daar nog aanmerkingen op?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      in principe noooooooit openlimpen
      de occasionele limp behind of cold call kan wel
      hier is een SHC van Timor gekregen:

First-in:
      UTG: 22+, ATs+, ATo+, KQo+, QJs+, 45s+, 68s+
      MP: UTG+ A9s+, KJo+, QTs+, QJo+
      CO: MP+ + A9o, A2s+, KTo+, QTo+, J8s+
      BU: CO+ A7o+, K9s+, Q9s+, T7s+
      SB: Same as button unless BB is loose, then tighten up a bit
      BB: Same as button if SB limps + any Ace

Kan je in principe ongeveer 22/19 spelen ofzo

let vooral goed op positie, in positie kan je wel gekke dingen doen maar OOP niet ;)

groeten
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      @Timothy: dank voor de chart, ga hem eens uitproberen! Nog aanvullingen erop met limpers, en raises achter je?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      zul je zelf een beetje moeten aanvoelen, raises achter je best niet te zot doen :)
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Zal ook eens die chart proberen, beginnende op NL2 want op NL10 en 5 wil ik nog niet te zot doen :D
    • Philipvw
      Philipvw
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Ik ga er wel vanuit dat ik een redelijk grote edge heb op de NL10 SH spelers. Heb ongeveer 500 handjes gespeeld ben ben op +3BI van wat ik zie is het niveau erg laag. Dus inkopen voor minder dan 100BB lijkt mij -EV.
      Argumenten aangebracht om u standpunt te verdedigen: 0. Motiveer u standpunt aub.
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
      Argumenten aangebracht om u standpunt te verdedigen: 0. Motiveer u standpunt aub.
      lol :D

Er zijn maar 2 strategieen die Pokerstrategy aanbied.
      En dat zijn de SSS(20bb) en de BSS(100bb)

Er is geen onderzoek gedaan naar de 70bb zoals jij zegt, dus kunnen wij daar niet over praten.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      idd, er is een reden dat er nergens op heel het internet een strategie is die midstack spel aanraadt
      moest ze er zijn dan is er nog altijd een reden dat pokerstrategy ze niet aanleert
      je mist gewoon value, je kan niet voor setvalue spelen, implied odds heb je ook al amper,....

groeten
    • Philipvw
      Philipvw
      Bronze
      Fact1: toppairs/overpairs spelen best met 50-70BBs
      Fact2: 90% van de hande die ge na de flop doorspeelt zijn toppairs/overpairs

Als alles nieuw is wnr ge eerst bigstack speelt, kan het u in het begin helpen om u alleen hierop te focussen. Natuurlijk mist ge een beetje value van speculatievere handen, maar het voordeel is dat ge het u gemakkelijker maakt en u een pak moeilijke beslissinge bespaart wnr ge net overstapt.

Oorspronkelijk gepost door Sharkking89
      Er is geen onderzoek gedaan naar de 70bb zoals jij zegt, dus kunnen wij daar niet over praten.
      In zowat elk boek staat, en uit zowat alle strategie artikels af te leiden is fact1. In het ideale geval is u stack to pot ratio 4, maar 3-7 ongeveer gaat ook nog goed. Elk type hand speelt optimaal met een bepaalde stack to pot ratio.
      Het is niet omdat jij er niet van op de hoogte bent, dat het niet zo kan zijn.