FT 4.50 180s BB AQ

• sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      ben helemaal gek van deze move, laatst een discussie hier over gelezen en vanavond een aantal keer uitgeprobeerd, 2x op de flop de pot opgepakt en deze dus met dubbel donk barrel.

PokerStars No-Limit Hold'em, 4.5 Tournament, 1000/2000 Blinds 200 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG (t48580)
      MP (t64903)
      CO (t65960)
      Button (t25684)
      SB (t24382)
      Hero (BB) (t40491)

Hero's M: 9.64

Preflop: Hero is BB with A, Q
      3 folds, Button bets t4222, 1 fold, Hero calls t2222

Flop: (t10644) 2, K, 9 (2 players)
      Hero bets t4111, Button calls t4111

Turn: (t18866) 5 (2 players)
      Hero bets t8999, 1 fold

Total pot: t18866
  • 9 antwoorden
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      hmmm
      all in preflop.
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      AQ prima handje tegen bu or, als ik shove krijg ik alleen maar call van AK, QQ+
      Het idee bij deze is juist dat jij een big stack tegen een midstack hebt en mits het board het toelaat, jij ongeveer half pot donkt, meestal als bu een K heeft shoved hij hier en heb je een easy fold, als hij float dan kan je blank turn gewoon door barrelen voor een 90% fold.
      3 rondjes later uiteraard flatten met de nuts en donken;)
    • vietlam
      vietlam
      Bronze
      ben je serieus?

dude hij heeft 11bb.

fancy plays tegen zulke stacks, wordt je later gewoon in je kont gebeten.

en lol at hij callt je alleen met AK+.

dat betekent dat je juist nog wijder kan repushen dan AQ :) als zijn calling range zo tight is. wat meestal helemaal niet zo is.
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      Okay, zijn calling range is wider, toch shove ik hier liever niet, hij fold hier 90%.
      Ik ben tight solid op deze tafel en heb een prima stack om hem onder druk te zetten.
      Dus call ik hier, deze flop ga ik liever niet check call of check raise spelen. Met een donkbet gaat hij zo van, wtf you donkbetting me? imma call QJ, TJ, AsX, etc. nu komen er zoveel turn kaarten die ik profitabel nog een keer kan door barrelen waar hij op moet folden, al helemaal gezien stacksizes en image.
      Ik ga deze nog wel in wat spots de komende sessies uitproberen, tot nu toe heb ik het een goeie move gevonden en veel tegenstanders weten gewoon niet wat te doen en folden of call f, fold t.

*edit* had misschien wat meer achtergrondinfo kunnen geven, maar wilde even peilen naar de reacties, ik doe dit niet tegen andere regs die hier nog vaak zullen reshoven.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door sjaakdaniels
      Okay, zijn calling range is wider, toch shove ik hier liever niet, hij fold hier 90%.
      Ik ben tight solid op deze tafel en heb een prima stack om hem onder druk te zetten.
      Dus call ik hier, deze flop ga ik liever niet check call of check raise spelen. Met een donkbet gaat hij zo van, wtf you donkbetting me? imma call QJ, TJ, AsX, etc. nu komen er zoveel turn kaarten die ik profitabel nog een keer kan door barrelen waar hij op moet folden, al helemaal gezien stacksizes en image.
      Ik ga deze nog wel in wat spots de komende sessies uitproberen, tot nu toe heb ik het een goeie move gevonden en veel tegenstanders weten gewoon niet wat te doen en folden of call f, fold t.

*edit* had misschien wat meer achtergrondinfo kunnen geven, maar wilde even peilen naar de reacties, ik doe dit niet tegen andere regs die hier nog vaak zullen reshoven.

Daar niet shoven vind ik ook eig echt wel een leak:D Hij fold heus niet zoveel met 11bb.
      Ik vind je redenering ergens wel kloppen, maar niet met die stacksizes.
      Ik zal het zo zeggen, als je die move tegen mij doet call ik je met any pair dat ik hit:D . Nuja ik zou ook wel 11bb pre gwn shoven.
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      Oke, bedankt guys, duidelijk, snap ook niet helemaal waarom ik me zo liet meeslepen met deze play, die kerel heeft indd gewoon 12 BB als ik shove was ie wellicht bust.
    • bobm78
      bobm78
      Bronze
      Easy push idd...
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door sjaakdaniels
      Oke, bedankt guys, duidelijk, snap ook niet helemaal waarom ik me zo liet meeslepen met deze play, die kerel heeft indd gewoon 12 BB als ik shove was ie wellicht bust.
      Je moet het zo zien, als je pusht called hij wss A8+ 55+ QK,.... en al die azen die jij crushed die fold hij dus prob wel tegen de play die je nu maakt. Nuja ik weet zelf niet goed wat callingrange is van iemand die zo speelt. Maar 100 procent zeker staat AQ er tegen voor.
    • RobbieV
      RobbieV
      Bronze
      Als jij shoved moet hij IEDERE A callen en QJs+ en iedere pair. Een range die jij super hard crusht. Als hij tighter callt, win je nog meer (in general) omdat zijn calling range te klein is. Dus kun je hem nog vaker shippen met lichtere handen.

Je wint meer door preflop te shippen dan zo te spelen. Als hij namelijk AJ heeft en het board komt zo, dan heb je hem daar zojuist van afgezet, terwijl hij preflop nooit kon folden.

Insta shove en geen fancy plays maken tot je weet wat je aan het doen bent ;)