Steentje bijdragen aan onderzoek

• kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      Beste mensen!

Een vriend van mij doet onderzoek naar online poker community's voor zijn master thesis aan de UvA. Dus voor de mensen onder ons die serieus grinden voor de moneyz is dit een uitgelezen kans om bij te dragen aan een belangrijk onderzoek over wat wij hier eigenlijk doen. Dus laat je horen!

http://q-assessor.com/studies/589/responses/new

Aan het einde word je gevraagd om de vragen te rangschikken van hoe goed je ze vond, dit hoeft uiteraard niet met als te zieke precisie. Al in al kost het je rond de 20 min.

Laat me weten wat je vond in de thread en voor de geïnteresseerden kan ik later ook nog wel het onderzoek zelf posten!

Thnx!

(p.s. ik hoop dat dit mag en in het juiste forum staat)
  • 6 antwoorden
    • 20Shocker88
      20Shocker88
      Bronze
      Alle vragen ingevult maar het onderzoek gaat niet verder :facepalm:
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      sorry voor het ongemak alles was niet correct ingesteld. Nu is alles op orde en hopelijk hebben mensen nog interesse.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Ingevuld, laat je het weten als hij conclusies gaat trekken?
      Het waren wel maffe vragen, hij lijkt onderzoek te doen naar de mening over communities, en dus niet over communities zelf, ik vraag me af wat het nut precies is van conclusies uit zo'n onderzoek, dus hou me op de hoogte als je wilt. :)
    • rogervieri
      rogervieri
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Ingevuld, laat je het weten als hij conclusies gaat trekken?
      Het waren wel maffe vragen, hij lijkt onderzoek te doen naar de mening over communities, en dus niet over communities zelf, ik vraag me af wat het nut precies is van conclusies uit zo'n onderzoek, dus hou me op de hoogte als je wilt. :)
      +1

wel alles ingevuld btw
    • jeroenth
      jeroenth
      Bronze
      Mijn steentje heeft ie :D
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      hmmm ok, ik had het ook niet helemaal gelukkig verwoord. Het gaat inderdaad niet zo zeer over wat wij hier doen maar veel meer over het waarom; waarom delen mensen hun pokerkennis en wat is het nut daar van enz.

Verder is dit natuurlijk ook academisch gezien enigszins onbekend terrein en was het voor hem zelf ook niet zo makkelijk om vorm te geven aan dit onderzoek.

Ik vind het een goed onderzoek omdat de participatie die op pokerfora bestaat uniek is(was?) in de wereld en het bij veel participanten serieus om hun inkomen gaat en dit toch de manier is om het er over te hebben met hun ''peers". Online poker is nou eenmaal een eenzaam beroep en het contact dat je met je "collega's'' hebt op de fora is daardoor van ongekende intensiteit.

Zodra ik meer weet laat ik natuurlijk van me horen, commentaar, vragen en w/e je t noemen wil is natuurlijk welkom, beschouw maar een beetje als freeroll om te filosoferen:P .
      Bedankt aan iedereen die al heeft mee gedaan.