NL5 AQo

• EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Deze donkbet raisen leek me niet zo slim, ik hou liever zijn midpairs en kleine azen erin. Had ik m'n hand moeten beschermen op deze flop? Odds om te drawen geeft hij zichzelf al niet door die $0,30 en ik kan makkelijk wegkomen als er een :spade: op de turn valt. Als er geen :spade: valt en hij checked dan kan ik valuebetten.

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2:
      $2.42
      MP3:
      $10.14
      CO (Hero):
      $5.07
      BU:
      $2.51
      SB:
      $4.35
      BB:
      $5.94
      UTG2:
      $2.71
      MP1:
      $4.02

Preflop: Hero is CO with Q, A.
      2 folds, MP2 calls $0.05, MP3 folds, Hero raises to $0.25, 2 folds, BB calls $0.20, MP2 folds.

Flop: ($0.57) A, 2, 6 (2 players)
      BB bets $0.30, Hero calls $0.30.

Turn: ($1.17) 5 (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.78, BB folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.17.
  • 5 antwoorden
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Waarom wil je zijn draws erin laten? Als je checkt geef je hem een freecard. Dat is toch juist niet de bedoeling tegen een draw? Je raised hem preflop netjes naar 4 x bb + 1 limper. Op de flop zit je in een lastige situatie denk ik. Het is wel NL5. Uhm, ik denk dat je hem misschien hier kan raisen. Omdat, als die de flush vastheeft dan zal die hier bijna altijd checken, desondanks maakt die een donkbet wat gewoon fishy is. En als die een flushdraw vast heeft laat je hem door raisen niet met de juiste odds callen. En kan je hem op een andere kleur kaart 2nd barrelen. Tevens is je bet op de turn wel goed want hiermee bescherm je je hand tegen een mogelijke flush. Alleen had die bet (lees:Raise) eerder gemoeten.

Ik ben nieuwsgierig wat de Judge zegt.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Tis idd een vis, zie hem hier eerder een middle pair/kleine aas hebben die hij donkt om te kijken waar hij staat. Met een FD had hij kleiner gedonkt/gechecked denk ik.

Ben ook benieuwd, thx voor je antwoord :)
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Btw, speel je op pokerstars? En zoja wat is je username?
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Je laat nu de bb goedkoop drawen wat best lelijk is. De bb donkt juist om zichzelf goedkope odds te geven. Ik zou hier dan ook close potsize raisen naar ongeveer $1,40. Als hij fishy is en hij een redelijke draw heeft called hij wel. Anders is het helemaal niet erg om de pot op te pakken omdat er best redelijke kans is dat de volgende kaart je hand verpest.

Zitten weinig made handen in zijn range omdat hij die vaker zou c/r. Als je op je raise weer wordt gereraised ben je hoogstwaarschijnlijk beat en zou ik folden. Dit omdat zijn range uit handen bestaat die jou of flink hard beaten waar je zeer weinig of geen equity tegen hebt of handen die heel veel equity tegen jou hebben dus bij een reraise is een fold op zijn plaatst imo.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ik raise em ook
      reden hiervoor is dat hij te klein donkt
      moest hij 3/4 pot of meer donken zou ik overwegen te callen , gezien hij dan al zichzelf vrij slechte odds geeft.
      nu zou ik hem gewoon raisen , alsie callt zet je op een ofsuit turn gewoon door .
      op een suited turn wordt het moeilijk en denk ik dat je best behind checkt /fold
      alsie je turnraise 3bet ben je bijna altijd beat . verwacht dattie best vaak gaat foldne op een raise , zie dit vaker bij fish :)