NL4 AQo TPTK

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      CO = 17/9 (over 166 handen)
      BB = 92/4 (over 25 handen)

Ik flop TPTK en raise CO.
      BB callt echter en CO gaat er nog eens AI overheen.

Ik maak me over BB niet eens zo druk, maar ben ik beat by CO?

$0.02/$0.04 No Limit Holdem
      OnGame
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($3.63)
      UTG+1 ($3.79)
      MP1 ($3.84)
      MP2 ($1.53)
      MP3 ($2.60)
      CO ($4.28)
      Sol4r (BTN) ($4)
      SB ($3.99)
      BB ($5.13)

Pre-Flop: ($0.06, 9 players) Sol4r is BTN Q :diamond: A :spade:
      2 folds, MP1 calls $0.04, 2 folds, CO raises to $0.16, Sol4r calls $0.16, 1 fold, BB calls $0.12, MP1 folds

Flop: Q :club: 2 :club: J :heart: ($0.54, 3 players)
      BB checks, CO bets $0.40, Sol4r raises to $1.08, BB calls $1.08, CO goes all-in $4.12
  • 9 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Bedoel je met MP1 CO? En zijn die MP1 stats dan van CO?

Ik zou zelf preflop denk ik raisen want je staat voor op zijn range en dan laat je die call happy BB ook wat meer betalen.

Flop misschien beter callen, je isoleert jezelf nu nogal. Aan de andere kant ligt er wel een FD en zit BB er nog in.. dus weet niet wat hier het beste is.
      Ik ga tegen een reg in ieder geval niet graag broke met TPTK, denk dat hij hier een set of QJ beschermt tegen die FD.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ja, sorry, moest zijn CO natuurlijk. Ik heb het meteen aangepast.
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      ik fold hier wel na die reraise denk ik. Zijn stacksize en stats zien er toch niet uit als die van een fish dus ik denk dat een fold hier de veilige oplossing is.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Preflop
      Persoonlijk hou ik er niet zo van om met AQ een raise te callen. Waarom? Nou, stel je voor er valt een A. Je weet niet echt waar je staat en stacked wellicht AK af? Ik denk dat de slechtste move op dit moment hier callen is. Folden of raisen is naar mijn mening de juiste optie. Als die enorm tight is, is folden het beste hier. Als het een Reg is zou ik hem waarschijnlijk 3-betten in deze positie. Vaak raisen ze in de CO met vele handen zoals deze CO ook wss doet. 17/9 zegt mij op dit niveau een regular. Waarschijnlijk opent die hier de range 22+, A2s+, A2o+, elke broadway, 67s+ en misschien nog wat suited Koningen (K8s) of suited Vrouwen (Q9s). Ik denk daarom dat je hier gewoon had moeten 3-betten. Als die hierna ging 4-betten moet je wegleggen. Als die je called heb jij het iniatief in de hand plus nog positie op hem.

Postflop
      Je ziet met 3 man in de hand. Dan zou ik denk ik niet de pot opblazen met Toppair/topkicker. Callen zou misschien nog wel kunnen als je te maken hebt met een regular die veel c-bet. Maar die zie ik dat met zo'n natte flop ook niet doen. Tsja, lastige situatie. Ik denk toch dat ik een straat heb gecalled omdat je positie op de CO hebt en dat hij dan misschien checked op de turn waardoor je goedkoop naar de showdown gaat. Maar raisen was sowieso uit de boze.

Dit was het denk ik wel. Ohja, als je raised probeer dat wat groter te doen. Anders geef je hem nog odds om te callen voor zijn FD of Straightdraw.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Thanks Olram

Oorspronkelijk gepost door olram6
      Preflop
      Persoonlijk hou ik er niet zo van om met AQ een raise te callen. Waarom? Nou, stel je voor er valt een A. Je weet niet echt waar je staat en stacked wellicht AK af? Ik denk dat de slechtste move op dit moment hier callen is. Folden of raisen is naar mijn mening de juiste optie. Als die enorm tight is, is folden het beste hier. Als het een Reg is zou ik hem waarschijnlijk 3-betten in deze positie. Vaak raisen ze in de CO met vele handen zoals deze CO ook wss doet. 17/9 zegt mij op dit niveau een regular. Waarschijnlijk opent die hier de range 22+, A2s+, A2o+, elke broadway, 67s+ en misschien nog wat suited Koningen (K8s) of suited Vrouwen (Q9s). Ik denk daarom dat je hier gewoon had moeten 3-betten. Als die hierna ging 4-betten moet je wegleggen. Als die je called heb jij het iniatief in de hand plus nog positie op hem.
      Je hebt helemaal gelijk.
      Ik heb dit in mijn laatste sessies aangepast.
      Vergelijkbare situaties pakte ik met AQ 3 betten gewoon pre flop op. Ik realiseer me nu dat ik de late positie raises iets te veel respect gaf.

Postflop
      Je ziet met 3 man in de hand. Dan zou ik denk ik niet de pot opblazen met Toppair/topkicker. Callen zou misschien nog wel kunnen als je te maken hebt met een regular die veel c-bet. Maar die zie ik dat met zo'n natte flop ook niet doen. Tsja, lastige situatie. Ik denk toch dat ik een straat heb gecalled omdat je positie op de CO hebt en dat hij dan misschien checked op de turn waardoor je goedkoop naar de showdown gaat. Maar raisen was sowieso uit de boze.
      De reden dat ik raiste was om:
      1. Mijn hand te beschermen tegen FD
      2. Ik wilde weten waar ik stond (misschien c-bette hij wel gewoon met air)

Dit was het denk ik wel. Ohja, als je raised probeer dat wat groter te doen. Anders geef je hem nog odds om te callen voor zijn FD of Straightdraw.
      Ja is waar. Was $1,20 beter geweest, of nog meer aangezien de BB er nog in zat?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Ja is waar. Was $1,20 beter geweest, of nog meer aangezien de BB er nog in zat?
      Gewoon potsized, $1,75 :)
    • olram6
      olram6
      Bronze
      @ Solar

Je zegt dat je redenen hebt om de hand te raisen.

1. Je hand te beschermen tegen een FD
      2. Je wilde weten waar je staat.

1. Je hand te beschermen tegen een FD
      Je tegenstander bet ong. 80 procent van de pot. Denk eens na met wat voor handen zal die dit doen? Hij opent preflop. Dit kunnen suited connecters zijn vanaf 67s (Ik verwacht dat 56s te marginaal is) t/m AKs. De enige handen die alleen een flushdraw heeft zonder combinatie straightdraw zijn de handen 67s en 78s, 89s heeft al een gutshot erbij, en T9s heeft al een open-ended-straight-draw erbij. J10s en KJs hebben een pair gemaakt (KQs en QJs zijn er niet, want er ligt al een klaver Q). Verder heb je nog ATs die ook een gutshot heeft en AJs een pair en als laatste heb je AKs waarbij elke T een straight is.

Deze handen beat jij op dit moment, maar waarschijnlijk lig je tegen de meeste handen achter en soms ver achter. Ik zal elke hand even opsommen die ik in pokerstove heb berekend.

67s -> AQo
      Board: Qc 2c Jh
      Dead:

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 62.929% 62.93% 00.00% 623 0.00 { AhQs }
      Hand 1: 37.071% 37.07% 00.00% 367 0.00 { 7c6c }

78s -> AQo
      Dead:

Hand 0: 62.020% 62.02% 00.00% 614 0.00 { AhQs }
      Hand 1: 37.980% 37.98% 00.00% 376 0.00 { 8c7c }

89s -> AQo
      Dead:

Hand 0: 53.535% 53.54% 00.00% 530 0.00 { AhQs }
      Hand 1: 46.465% 46.46% 00.00% 460 0.00 { 9c8c }

T9s -> AQo
      Dead:

Hand 0: 44.141% 44.14% 00.00% 437 0.00 { AhQs }
      Hand 1: 55.859% 55.86% 00.00% 553 0.00 { Tc9c }

JTs -> AQo
      Dead:

Hand 0: 48.384% 48.38% 00.00% 479 0.00 { AhQs }
      Hand 1: 51.616% 51.62% 00.00% 511 0.00 { JcTc }

KJs -> AQo
      Dead:

Hand 0: 48.384% 48.38% 00.00% 479 0.00 { AhQs }
      Hand 1: 51.616% 51.62% 00.00% 511 0.00 { KcJc }

ATs -> AQo
      Dead:

Hand 0: 52.980% 52.53% 00.45% 520 4.50 { AhQs }
      Hand 1: 47.020% 46.57% 00.45% 461 4.50 { AcTc }

AJs -> AQo
      Dead:

Hand 0: 56.616% 56.16% 00.45% 556 4.50 { AhQs }
      Hand 1: 43.384% 42.93% 00.45% 425 4.50 { AcJc }

AKs -> AQo
      Dead:

Hand 0: 45.404% 44.95% 00.45% 445 4.50 { AhQs }
      Hand 1: 54.596% 54.14% 00.45% 536 4.50 { AcKc }

5 van de 9 handen loop je voor. Het klinkt misschien allemaal ingewikkeld, maar deze persoon in kwestie maakt een grote potbet, dit kan 2 dingen betekenen of hij beschermt zijn hand tegen een Flushdraw of hij maakt een semibluf. Hij zal een semibluf maken met handen als T9s of AKs, handen dus waar jij al achter tegen loopt. Ik denk dat je door deze raise, met de insteek te beschermen tegen een flushdraw, je jezelf isoleert tegen flushdraws waar je achter tegen loopt. De flushdraws die achter lopen tegen jou, krijgen de odds om hier te callen. Maar ik verwacht niet dat iemand met 78s hier bijna potsized gaat betten op de flop.

Conclusie
      Ik denk dat de persoon in kwestie deze move maakt met handen zoals AA t/m JJ, de meeste flushdraws waar je achter tegen loopt of misschien nog wel AKo als het een aggro fish is. Natuurlijk moeten we in ons achterhoofd houden dat het een lage stake is. Tenslotte : Je isoleert je met deze raise alleen tegen beter.
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik denk dat je hier zou moeten callen ook al liggen er draws. Verder beat je alleen een hele goede draw van de CO of KQ. CO is namelijk best sterk hier omdat hij op een drawheavy board op 2 man inbet waarvan 1 een fish is (en nee niet jij bedoel BB obv :P ).

Met een raise geeft CO mssn KQ op en mssn AQ waarmee je split maar waarvan weinig combo's over is. Dus dit is zijn minst waarschijnlijke hand.

Verder weet je niet of hij KK+ kan folden en verder schuift hij er mssn overheen met monsterdraws. Het is dus een beetje een vervelende situatie.

Ik denk dat hier een call goed is en op elke non :club: of non K op de turn je kan callen. River is c/f als hij nog een keer barreld. Als hij besluit niet te barrelen zit ik te twijfelen of je kan betten voor value tegen de fish als hij er nog inzit.. wss niet omdat er veel busted FD's in zijn range zitten en hij niet veel geld in de pot nog zou steken met paren lager dan een Q.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      preflop 3bet ik , tenzij ik echt weet dattie loose opent en je zijn range dominated hebt .
      met een 3bet kan je veel van zijn handen doen folden waar je liever gewoon direct de pot wint.
      as played zou ik deze flop gewoon callen , omdat je raise in een 3way pot toch als sterk ervaren zal worden en je dus niet veel mindere handen mee zal krijgen .
      als de bb dan callt dan kan je elke non k non suited turn nog wel eens callen , al wordt het lastig tegen de river als beiden in de pot blijven gezien er dan tegen de river altijd lastige kaarten als K/T/9/8/Suit zijn gevallen
      als de bb fold kan je imo ook op een suited turn nog eens callen als de co doorbarrelt , omdat jij dan veel meer fd in je range hebt dan hem .
      afh van zijn wts kan je dan de river betten als bluf of checken voor sdvalue , gezien hij de river nooit zal betten zonder flush .