MSS Vraagjes

• Bouls
      Bouls
      Bronze
      Ik heb nu een 2 uurtjes gespeeld met 3 tafels tegelijkertijd(William Hill). Bij de BSS staat dat je beter eerst een duizendtal handen moet spelen met SSS. Aangezien SSS moeilijk gaat i.v.m. de minimale buy-in van de tafels heb ik gekozen voor de MSS. De MSS kan ik ook niet toepassen op 0,02 BB omdat je volgens MSS dan 40BB moet inkopen, dus 0,8, en bij 0,02 is de minimale buy-in 1,-. Maar dat terzijde, ik speel 0,02-0,04 NL(zowel in euro's als in dollars)

1. BRM
        Mijn Bankroll is in euro's. Wanneer ik op dollartafels(of ponden) ga spelen wordt tegen de koerswissel ingewisseld. Van horen zeggen ronden de pokersites het getal af in hun voordeel. Is dat verschil noemenswaardig dat je beter alleen in euro's kunt spelen of maakt dat niks uit?

2. Tijd
        Volgens de MSS moet je de tafel verlaten als je meer dan 50 BB of minder dan 30 BB hebt. Hoeveel tijd moet erover heen gaan voordat je weer aan diezelfde tafel mag gaan zitten(gezien de wiskundige theorie erachter)? Mag je gelijk erna weer aansluiten nadat je weg bent gegaan? Of is er een vuistregel bijv. 1 uur later?

3. Tijd (2)
        Na hoeveel tijd is het niet meer profitabel om aan een tafel te blijven zitten als je blijft sukkelen rond je buy-in? Is er een maximum tijd?

4. Slowplay
        In de 2 uur heb ik 4x een monsterhand gehad. 1x AA 1x KK en 2x QQ. Alleen bij de KK ging iemand mee. Nu heb ik de neiging op te slowplay-en met monsterkaarten. Is dat verstandig?

5. 9 spelers
        De MSS is gebaseerd op 9 spelers gezien de schema's en artikelen. Is het (wiskundig) gezien verstandig de strategie toe te passen aan 10-spelers tafels?

Hopelijk zijn de vragen duidelijk geformuleerd :) . Ik wacht met smart op jullie ervaring en deskundigheid :P
  • 9 antwoorden
    • breezer1
      breezer1
      Bronze
      [*]Slowplay
      In de 2 uur heb ik 4x een monsterhand gehad. 1x AA 1x KK en 2x QQ. Alleen bij de KK ging iemand mee. Nu heb ik de neiging op te slowplay-en met monsterkaarten. Is dat verstandig?

Persoonlijk vind ik dat je dat enkel in zéér uitzonderlijke gevallen kunt doen maar het is zeker niet aan te raden dit altijd te doen.

Ik raad u aan om premiums altijd te raisen voor value natuurlijk en niet tegen marginale handen te vallen die dan doodleuk 2 pair floppen en u bijgevolg véél geld zullen kosten. Het is natuurlijk altijd balen als je AA vind en je neemt enkel de blinds maar het is nog véél erger als je er uiteindelijk alles ingooit op een 248 flop tegen bv 24.

Het enige geval dat ik dit wel zou doen is als er een agro-speler op de bb zit die nogal veel durft te bluffen en er een goede kans is dat hij zelf de pot zal raisen.
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      :) allereerst ik heb zelf nog nooit mss gespeeld, ik speel enkel BSS maar ik kan wel antwoorden op enkele vragen.

3. Dit heeft niets met de tijd te maken. Als je vindt dat er te weinig slechte spelers aan de tafel zitten of je voelt je outplayed dan is het beter om de tafel te verlaten. Aan de andere kant kan je 2 uur aan een tafel zitten waar je totaal geen kaarten krijgt en dus steeds blijft hangen maar waar het wel verstandig kan zijn om te blijven zitten. Doordat er bv. veel fish aan de tafel zit ofzo.

4. Nee in poker mag je je niet laten beïnvloeden door korte termijn situaties. Er kunnen situaties zijn waar je 5 keer AA openraist en iedereen foldt. Hierdoor moet je de volgende keer dat je AA krijgt niet gaan openlimpen maar gewoon trug openraisen.

Hoop dat dit een beetje helpt en hoop dat je antwoorden krijgt op je mss vragen :)
    • Bouls
      Bouls
      Bronze
      Bedankt voor de moeite, t zullen wel noobvragen zijn:D

Zojuist heb ik al een kleine tilt gehad. Ik hou me steeds aan de schema's maar dat loonde zich nog niet uit(korte termijn denker :facepalm: ). Elke keer als ik goede handen had ging er niemand mee ?( , heb me wel aan de regels gehouden. Behalve de laatste potjes de (minimale) winst vergooid. Nu eventjes ontilten... :P
    • karatsj
      karatsj
      Bronze
      in cash games is het belangrijk wanneer je je voelt afglijden zoals in je laatste potjes dat je zo vlug mogelijk stopt. Dit kan je veel geld besparen op de lange termijn geloof me :(
    • Bouls
      Bouls
      Bronze
      Na de 'mindere' periode gisteren had ik een uur later weer geprobeerd. De MSS zegt na 10 BB winst of verlies een andere tafel te zoeken(om zo de swings te beperken?). Met 10 BB verlies koop ik bij of ga ik weg. Maar met winst bleef ik gisteren wat langer plakken, met succes; dagwinst van 4 euro :D
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Speel zelf geen MSS maar probeer je toch wat verder te helpen :tongue: .

Oorspronkelijk gepost door Bouls
      Mijn Bankroll is in euro's. Wanneer ik op dollartafels(of ponden) ga spelen wordt tegen de koerswissel ingewisseld. Van horen zeggen ronden de pokersites het getal af in hun voordeel. Is dat verschil noemenswaardig dat je beter alleen in euro's kunt spelen of maakt dat niks uit?
      Zal in begin nog niet veel uitmaken op lage limits, heb dit ook tijdje op Titan gehad maar dat ging puur om centen. Als je wat hoger komt wordt het misschien wel iets om op te gaan letten!!

Volgens de MSS moet je de tafel verlaten als je meer dan 50 BB of minder dan 30 BB hebt. Hoeveel tijd moet erover heen gaan voordat je weer aan diezelfde tafel mag gaan zitten(gezien de wiskundige theorie erachter)? Mag je gelijk erna weer aansluiten nadat je weg bent gegaan? Of is er een vuistregel bijv. 1 uur later?
      Ligt denk ik ook beetje aan room waar je speelt, op sommige rooms wordt je namelijk voor bepaalde tijd "gedwongen" om met zelfde stack aan tafel te gaan als waarmee je er af ging. En dan heeft terugkeren geen nut he ;) . Maar in principe als je met nieuwe stack in kan kopen lijkt het me geen probleem om terug te keren.

Na hoeveel tijd is het niet meer profitabel om aan een tafel te blijven zitten als je blijft sukkelen rond je buy-in? Is er een maximum tijd?
      Lijkt me dat karatsj dit prima heeft uitgelegd

Nee tenzij je om beats wilt gaan vragen :s_evil: .

De MSS is gebaseerd op 9 spelers gezien de schema's en artikelen. Is het (wiskundig) gezien verstandig de strategie toe te passen aan 10-spelers tafels?
      Als het in artikelen staat dat je het het beste met 9 man kunt doen lijkt me dit ook de beste weg om te kiezen. Het zal met 10 man nog wel kunnen maar niet meer wiskundig gezien.
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Ik heb even je titel aangepast van "vraagjes" naar "MSS vraagjes"
      Nu zullen meer MSS spelers deze topic bekijken ;) En heb je meer kans op antwoorden op sommige vragen :D

Succes
    • cristaline
      cristaline
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door toxicgod
      Ik heb even je titel aangepast van "vraagjes" naar "MSS vraagjes"
      Nu zullen meer MSS spelers deze topic bekijken ;) En heb je meer kans op antwoorden op sommige vragen :D

Succes
      Sounds EV+ :tongue:
    • Bouls
      Bouls
      Bronze
      Bedankt voor de antwoorden! Ik heb nu 2 dagen gespeeld; uiteindelijk een kleine 8 euro winst :D . 1x een downswing gehad van 7 euro :facepalm: . Gauw erna weer goed gekomen gelukkig :pokerface: . Ik begin nu ook meer te begrijpen waarom positie zo belangrijk is :baby: