NL50 KK donkbet

• martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Had ik hier op de flop moeten niet moeten donkbetten maar check-raisen aangezien villian de preflop aggressor was?
      Of was mn bet in orde om mn hand te beschermen vanwege de 2 :diamond: kaarten die op het bord lagen? Vind het best moelijk te beoordelen.

(ik zie nu dat ik preflop eigenlijk had moeten 3betten)

PartyGaming - $0.50 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: $53.25
      UTG: $79.32
      UTG+1: $43.20
      MP: $21.64
      MP+1: $30.19
      LP: $19.20
      CO: $25.80
      BTN: $50.00
      Hero (SB): $72.21

Hero posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

Pre Flop: ($0.75) Hero has K:diamond: K:club:

fold, fold, fold, MP+1 calls $0.50, fold, CO raises to $2.25, fold, Hero calls $2.00, fold, MP+1 calls $1.75

Flop: ($7.25, 3 players) 7:diamond: K:heart: T:diamond:
      Hero bets $5.16, fold, CO raises to $23.55 and is all-in, Hero calls $18.39

Turn: ($54.35, 2 players) 6:club:

River: ($54.35, 2 players) 3:diamond:

Hero shows K:diamond: K:club: (Three of a Kind, Kings) (PreFlop 92%, Flop 97%, Turn 100%)
      CO mucks Q:diamond: K:spade: (One Pair, Kings) (PreFlop 8%, Flop 3%, Turn 0%)
      Hero wins $51.64
  • 5 antwoorden
    • LookAwayNow
      LookAwayNow
      Bronze
      Pre-flop:
      3-betten hoeft niet, het mag. Ik raad je aan om 9 van de 10 keer te 3-betten met dit soort monsterhanden wanneer je uit positie zit. Je wilt je tegenstander niet goedkoop drawy-handen in positie laten spelen tegen jouw Kings.

In positie zou je wellicht wat vaker een raise kunnen flatten, om met je Kings te trappen. Je tegenstander zet jouw tijdens het post-flop, turn en river-spel niet op een range die Kings bevat. Waardoor villain bijna altijd TPTK als de nuts beschouwd.

Dat je uit positie flat, is vooral gevaarlijk omdat je vaak post-flop, uit positie, tegen een moeilijk te bepalen range van villain speelt. Je zou heel af en toe kunnen overwegen om uit positie te flatten met monsterhanden, maar ik raad het je niet aan.

Post-flop:
      Je donk-bet uit positie komt heel erg over als een poging de pot te kopen. Je bet bijna 3/4-pot en geeft je tegenstander hiermee het gevoel dat je hem probeert weg te jagen.

Dat vind ik erg slim gedaan, je tegenstander zal hier heel veel handen uit zijn range shoven imo. Omdat je zo bluffy overkomt. In dit soort spots zie ik villain ook nog wel JJ of QQ shoven. I don't blame him for that.. je komt gewoon over als een dief, dankzij die donkbet.

Check-raisen in deze spot, kan ook. Maar hiermee haal je alle bluf uit villains range. Hij zal je check-raise alleen callen met KA, KT of TT. KQ zou hij waarschijnlijk na een check-raise gewoon opgeven. En flushdraws zouden vaak geshoved worden na een check-raise op dit board.

Ik vind je post-flop spel gewoon goed, je doel was om het geld op de flop erin te krijgen omdat je daar de nuts hebt. En dat is je gelukt op een sneaky manier.

Well played. :s_grin:
    • KingKlaas
      KingKlaas
      Bronze
      3 bet lijkt me echt een must here, nu kan mp1 ook nog goedkoop meedoen!
      3 way uit positie is niet erg fijn, je kan erg makkelijk uitgedrawd worden..
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      vindt hem ook perfect gespeeld op de flop, preflop idd gewoon 3betten en niet fancy willen zijn hierdoor kom je echt te vaak in de problemen.

Enne resultaten moet er nooit bij zetten, zie hier waarom en hoe
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door giraffe1977
      vindt hem ook perfect gespeeld op de flop, preflop idd gewoon 3betten en niet fancy willen zijn hierdoor kom je echt te vaak in de problemen.

Enne resultaten moet er nooit bij zetten, zie hier waarom en hoe
      ², maar ik vind die lead sowieso wel goed hier as played omdat je met een preflop limper to act je zit, en die hebben bij mij reputatie om fishy dingen te doen zodat er mogelijk meer deadmanies in gaat
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Top, tnx voor de feedback,

Ik zal de resultaten in het vervolg weglaten