AA tegen de maniac

• rob181502
      rob181502
      Bronze
      ...staat ook in mjn blogje maar ik post hem hier ook omdat ik een vraag heb,

Ik speel heel geknepen omdat de CO stats 53/42/22(!) heeft...actie 100% gegarandeerd denk ik dan... BB heeft stats 5/2/inf...en zal niets doen...en zo ja heeft hij waarschijnlijk AQ+ of QQ+...ook goed...

.volgens mij speel ik het goed maar gezien zijn stats...is een check/call na de flop ook te overwegen?

Known Players:
      Position:
      Stack
      UTG2:
      1970
      UTG3:
      1930
      MP1:
      635
      MP2:
      1530
      MP3:
      1235
      CO:
      1060
      BU:
      1285
      Hero:
      1770
      BB:
      2085

SnG-MTT $ 1.50 (9 Players)
      25/50 No-Limit Hold'em (9 Players)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is SB with A :diamond: , A :club:
      5 fold,
      CO raises 100 to 150, BU folds, Hero calls, BB folds

Flop: (350) 8 :spade: , 6 :spade: , 4 :club: (2 Players)
      Hero bets 175,
      CO raises 735 to 910 ( (AI)), Hero calls

Turn: (2170) 4 :spade: (2 Players)

River: (2170) 4 :heart: (2 Players)

Final Pot: 2170

[B]Results follow

edit: resultaat verwijderd
  • 4 antwoorden
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      Raise pre, niet zo fancy proberen te spelen op deze limits :)
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rob181502
      Ik speel heel geknepen omdat de CO stats 53/42/22(!) heeft...actie 100% gegarandeerd denk ik dan...
      Zijn stats zeggen enkel iets over zijn preflop spel. Je ziet veel vissen enorm veel handen raisen preflop, maar als ze niet hitten op de flop dan geven ze snel op bij een beetje tegenstand. Dus zoals reeds gezegd gewoon ABC spelen en preflop reraisen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi rob,

Ik speel heel geknepen omdat de CO stats 53/42/22(!) heeft...actie 100% gegarandeerd denk ik dan

Dit is precies de reden dat ik mensen af raad op deze limiet met statistieken te spelen. Dit is irrelevante informatie, en toch voor jou de rede om een bepaalde move te maken. Dat is niet handig, want nu kosten de statistieken je dus feitelijk equity.

Ten eerste is je tegenstander voor de flop loose, lijkt het. Daaruit leidt je af dat je preflop moet slowplayen. Dat 2e volgt echter helemaal niet uit het eerste. Hoewel je best kans hebt dat villain preflop fold als je raised, als hij zo bizar loose is is de kans niet per se groter dat hij preflop fold, dan een tighte speler die vanuit late positie raised. Die kan immers ook veel zwakke azen, K9s-achtige handen, 22-77 hebben, die zal hij allemaal gemakkelijk mucken, terwijl een speler die uit elke positie loose speelt misschien 22 preflop de nuts vindt (hij zou niet de eerste zijn).

Verder, zoals edwardwelsh al zegt, als villain preflop loose is hoeft hij niet postflop loose te zijn. Ik heb in een mtt regelmatig 50/40 gespeelt (idd, met 50 vpip en 40 pfr). Hoe looser ik in een mtt preflop speel, hoe tighter ik postflop speel. Dit heeft voor mij weliswaar alles te maken met het feit dat ik looser speel als mijn tegenstander tighter zijn, dus als ik looser speel zit ik vaker tegen sterke handen, dus speel ik tighter postflop, maar het is iig niet zo dat postflop loose spel automatisch volgt uit preflop loose spel, ook voor fishes.

Gewoon preflop raisen dus, want zelfs een sterke hand als AKo raakt maar 35% van de tijd TPTK of beter op de flop. Je geeft je tegenstanders eerder een kans handen te folden die ze preflop nooit hadden gefold, dan dat je ze echt effectief trapped.
    • rob181502
      rob181502
      Bronze
      Helder..bedankt allen.

Ik handhaaf mijn stats weliswaar maar baseer er nu veel minder mijn spel op dan eerst. Ik kijk nu vooral naar de stats en probeer ze te zien in het licht van het getoonde spel. Op deze manier hoop ik ook gevoel te ontwikkelen voor wat ik zie.

maw geen 'fancy' plays voorlopig maar ABC-poker...