NL10 A9o

• eruk
      eruk
      Bronze
      0,05/0,10 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with A:spade: , 9:club:
      UTG+2 calls $0,10, MP1 folds, MP2 calls $0,10, MP3 folds, CO calls $0,10, BU calls $0,10, Hero raises to $1,55 (All-In), ??????????

Ik hou niet van een stel limpers, en ik dacht dat ik hier niet vaak achterlig. Misschien dat er gelimpt wordt met 99 of AT/AJ ofzo, maar beter ook niet, en de reverse-implied odds zijn toch niet zeer ernstig met al die donkeygokkers hier. En ik had wel zin in een coinflip met als inzet al die blinds in verhouding tot mijn kleine stack.

Nu mijn vraag, kan ik dit flikken op de microlimieten? En op 50NL is dit zeker niet meer verstandig ofwel?
  • 3 antwoorden
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je kan dit imho juist niet flikken op de micros omdat mensen vaak te loose spelen. Je wordt dus vaker gecallt en door dit soort moves zal je je variance vergroten.
      Wat niet je bedoeling is...
    • eruk
      eruk
      Bronze
      Variance vind ik niet zo erg, dat kan ik wel hebben. Ik weet dat PokerStrategy een stel tighte veilige SSS pokermachines van ons wil maken voor een veilige inkomstenbron. Maar ik wil leren om maxEV te spelen hier.

Dus nogmaals de vraag: Welke move is maxEV op nl10 en welke move is maxEV op nl50-100?
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Mijn reply op je vraag is niet om PS een veilige inkomstenbron te geven. Veilig SSS wordt aangeraden om de kans op busto te verkleinen. Dit soort moves met een 50$ BR is gewoon niet verstandig.

Zoals altijd bij poker kan ik je hier alleen maar antwoorden met "het hangt ervan af". Je kan niet zeggen move A is meer +EV dan move B.
      Het is afhankelijk van omstandigheden. Wat is je stacksize, wie zijn je tegenstanders, hoe speelt de tafel, wat is je image, etc.

Met dit soort moves moet je het hebben van FE en dat heb je simpelweg veel minder op 10NL omdat ze te loose callen. Op 10NL is het juist daarom maxEV om ABC poker te spelen en dat doe je hier niet.

Begrijp niet helemaal waarom je variance niet erg vindt. Blijkbaar heb je de BR om dat op te vangen, maar dan lijkt het me meer EV om hoger te gaan spelen...