‘Internet Explorer 6 voor mensen met lage intelligentie’ :)

• mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      AMSTERDAM – Mensen die nog Internet Explorer 6 gebruiken, hebben gemiddeld een lager IQ dan internetters die een andere webbrowser gebruiken. Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door AptiQuant.

Het onderzoeksbureau bood 100.000 mensen een gratis online IQ-test aan en keek hierbij welke webbrowser de deelnemers gebruikten bij het invullen van de test.

Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat deelnemers die de test invulden in Internet Explorer 6 gemiddeld rond de 80 punten scoorden. Ook bij mensen die een andere versie van de webbrowser van Microsoft gebruikten kwam de gemiddelde score niet boven de 100 uit.

Internetters die Chrome, Firefox of Safari hadden gebruikt, bleken over het algemeen iets boven de 100 punten te scoren.

Rug toegekeerd

De deelnemers die Opera gebruikten behaalden de hoogste score: gemiddeld rond de 130 punten. Zij werden op de voet gevolgd door gebruikers van Camino en Internet Explorer met Chrome Frame uitbreiding die een paar puntjes lager eindigden.

Volgens de onderzoekers blijkt uit de resultaten dat internetters met een hoger dan gemiddelde intelligentie Internet Explorer de afgelopen vijf jaar de rug hebben toegekeerd en zijn overgestapt op andere browsers.
  • 128 antwoorden
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Lol...het blijkt nogal te leven:

Domme' IE-gebruikers belagen onderzoeker
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      hmmm, wat zegt het als je wel IE6 op je PC hebt maar deze nooit gebruikt alleen voor testpurposes? :s_biggrin:

Moet ik dan ook gaan klagen?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
      hmmm, wat zegt het als je wel IE6 op je PC hebt maar deze nooit gebruikt alleen voor testpurposes? :s_biggrin:

Moet ik dan ook gaan klagen?
      Je moet dan eerst het onderzoek lezen om te kijken wat de definitie van 'gebruiker' is. Ik vermoed dat een 'gebruiker' van een browser iemand is die die browser opstart als hij iets wilt opzoeken op internet.

EDIT: vervelend he, zo'n rationeel antwoord op een grappig bedoelde opmerking? Sorry, ik kan het niet laten wetenschappelijk correct te reageren op dit soort dingen. :coolface:
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Het feit dat ik dan weer te lui ben om een heel onderzoeksrapport te lezen en te analyseren zegt dan ws meer dan het al dan niet gebruiken van IE :s_biggrin:
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat je dom bent. -> klaag wetenschapper aan want dan ben je niet dom!
    • 12disciples
      12disciples
      Bronze
      Great, dus als je geen geld heb voor een uptodate pc'tje maar op een jurassic mormel moet werken, ben je automatisch dom.
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Waarom zou je geen firefox op een computer uit de steentijd kunnen zetten?
    • KKoen3
      KKoen3
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door wauss
      Waarom zou je geen firefox op een computer uit de steentijd kunnen zetten?
      omdat downloaden een jaar duurt :coolface:
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik denk dat als je zo`n oude computer hebt dat je dan ook niet erg fijn op pokersites kunt spelen.
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Net alsof je ook maar iets kan doen op zo'n computer :facepalm:

Edit: Over wat voor een computer gaat het precies voordat ik mensen beledig ;(
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Een 486dx2 ? :s_biggrin:

-> omg wat was ik ooit blij toen ik die kocht van mn gespaarde centjes. Met maar liefst 500MB schijfruimte!!
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik dacht dat internet explorer de digitale afdeling van de padvinderij was :coolface:

Maarja, ik val dan ook in de categorie onder een IQ van 60, die firefox installeerde omdat hij dacht dat het dat spelletje was met die springende vos.

Heb nooit voor Opera gekozen omdat het zo'n beetje de enige muziek is waaraan ik echt een grondige hekel heb.

Ik dacht dat Chrome vooral geliefd was bij bezitters van klassieke auto's...

Misschien moet ik maar overstappen op zo'n racestuurtje, dat lijkt me een veel gemakkelijker besturingssysteem.
    • 12disciples
      12disciples
      Bronze
      Misschien was ik wat onduidelijk,

Ik werk zelf op een prima beestje met firefox (een dualcore 1,8 ghz).
      Waar het mij om gaat is, het feit dat dit een rare vorm van wetenschappelijke berichtgeving is. Mensen die met IE6 werken worden in principe gediscrimineerd.
      Neem mijn ouders b.v. Die hebben geen verstand van PC's en downloaden niet iedere nieuwste versie van IE of allerlei andere updates. Toch zijn ze niet dom.

Ze zijn wel zo slim dat ze mij daarvoor vragen.

Mijn punt:

Mag je via wetenschap op deze manier mensen discrimineren? Volgens mij niet.
    • Joris1973
      Joris1973
      Bronze
      Dommere gebruikers Internet Explorer bestaan niet
      Onderzoek is grap
      03 augustus 2011 | Jibbe Van Oost Een onderzoek dat aantoont dat gebruikers van Internet Explorer een lager IQ hebben, blijkt vals. Desondanks hebben veel media over het onderzoek bericht.

De vraagtekens die de redactie van ZDNet bij het onderzoek plaatste, waren blijkbaar terecht. Al moest de studie nog met een grotere korrel zout worden genomen, want er bleek niets van waar. Onder andere BBC, CNN en Forbes hebben over de 'onderzoeksresultaten' bericht.

De onderzoekers beweerden dat gebruikers van Internet Explorer een lager IQ hebben dan andere surfers. Het bedrijf beweerde online IQ-tests te hebben uitgevoerd en de gegevens te hebben vergeleken met de browser die de mensen gebruikten.

Ondanks de uitvoerige gegevens die het onderzoeksbureau vrijgaf, blijkt er toch niets te kloppen van het verhaal. Het is niet bekend wat de valse onderzoekers wilden bereiken.

Ben benieuwd welke browsers ze bij CNN en BBC gebruiken ;)
    • 12disciples
      12disciples
      Bronze
      Zo zie je maar weer. De invloed van de media op mensen is ziekelijk groot, op het gevaarlijke af zo nu en dan.
      Reden te meer om allerlei media met een korreltje zout van een ton te nemen.
      Media van nu past dus prima bij ons huidige kabinet.

Hoe gevaarlijk Nederland dus is op het moment blijkt hier dus weer duidelijk.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      waarom nemen mensen onderzoeken uberhaupt altijd zo serieus.
      meeste onderzoeken zitten toch slecht in elkaar.

staat er weer iets op de voorpagina, kun je op je klompen al aanvoelen dat het een slecht onderzoek is omdat ze een factor hebben overgeslagen die enorm belangrijk is.
      is gewoon de valkuil van statistisch onderzoek, ze kunnen vaak maar een aantal factoren meenemen en zo krijg je dus altijd onderzoeken waar je maar een aantal deelconclusies kunt uittrekken.
      echter wordt er al snel overgegaan tot een hoofdconclusie, wat meestal een baggerconclusie is.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik vind zelf al gebruikers van firefox beetje vreemd.
      Als je ziet hoeveel sneller chrome is...
    • harrythehipster
      harrythehipster
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      waarom nemen mensen onderzoeken uberhaupt altijd zo serieus.
      meeste onderzoeken zitten toch slecht in elkaar.

staat er weer iets op de voorpagina, kun je op je klompen al aanvoelen dat het een slecht onderzoek is omdat ze een factor hebben overgeslagen die enorm belangrijk is.
      is gewoon de valkuil van statistisch onderzoek, ze kunnen vaak maar een aantal factoren meenemen en zo krijg je dus altijd onderzoeken waar je maar een aantal deelconclusies kunt uittrekken.
      echter wordt er al snel overgegaan tot een hoofdconclusie, wat meestal een baggerconclusie is.
      Ik heb even onderzoek gedaan en kan concluderen dat je gelijk hebt :coolface:
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      gaat op voor 90% van de onderzoeken he :D

behalve als het gebruikt wordt in de politiek, dan komen ze makkelijk op 105