Hem Sng

• kruujer
      kruujer
      Bronze
      Ik speel STT SNG's van $15 en vraag me af of het zinvol is om HEM aan te schaffen. Zoja, welke stats zijn dan nuttig en welke kosten me de kop door change in plays in de verschillende stadia.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
  • 1 antwoord
    • SUKIT
      SUKIT
      Bronze
      De meningen zijn wat verdeeld over het nuttig zijn van HEM bij sng's.
      De contras beweren net zo goed of beter zonder te spelen. Het gevaar bij HEM is dat het je veel extra data geeft die je juist moet kunnen beoordelen. Je moet ook kunnen inzien welke stats een vertekend beeld kunnen geven door bv samplesize of de formule zelf die bepaalde nuances verkeerd voorstelt. Het bijeensprokkelen van die samplesize is op de drukste sites niet simpel omdat de spelersgroep zo groot is.
      Het leren gebruiken en kiezen van de juiste HUD stats is een nieuwe skill en je kan hierdoor ook fouten beginnen maken.

De pro's zullen vooral benadrukken dat het bij multitablen, zeker als je er echt veel speelt HEM onmisbaar is om alles overzichtelijk te houden. Zo kan je bv een speler zen naam een kleurcode geven die bepaald wordt door het aantal BB's hij heeft waardoor je in een oogopslag kan beslissen. Alle stats kunnen trouwens zo ingesteld worden, met de juiste parameters kijk je dus gewoon naar de kleur, wat de contras dus juist gevaarlijk vinden.

Ik heb zelf HEM vorige week aangeschaft en ik ben een beginnende speler dus ik vermijd je vraag over welke stats. Wat ik hierboven schreef is een beetje een samenvatting van threads met deze vraag die ik gisteren gegoogled heb en oppervlakkig gelezen heb.

Persoonlijk vind ik HEM op het eerste zicht een enorme aanwinst voor elk type spel. Ik vind vooral de optie om ingame handen te flaggen om later snel te kunnen reviewen verschrikkelijk handig als leerling speler. Heb je dan ook SNG wizard kun je deze daarin ook nog eens reviewen.
      Ook interessant is de optie om de HUDstats van de tegenstander automatisch aan te passen aan shorthanded play. Dus als je op de buble zit krijg je de stats te zien die ze bij 4 handed play hebben.
      Het houdt ook je ROI etc bij met leuke grafieken, ik ben alvast verkocht ;-)

Tijdens men gegoogle gisteren kwam ik dit tegen : http://pokerhuds.com/sng-pro-holdem-manager-hud/ .

Een mooi voorbeeld van hoe je zelf je HUD kan instellen en aanpassen.
      Ik ga nu zelf eerst al die threads nog eens uitpluizen en alle voorgestelde stats vergelijken, nakijken wat ze doen en dan zelf kiezen wat ik van men HUD ga maken. waarschijnlijk ga ik met iets simpel beginnen tot ik voldoende sessies gereviewed hebt om dan uit te kunnen maken welke extra stats mij zouden kunnen helpen.

http://forumserver.twoplustwo.com/36/stt-strategy/discussion-hud-use-sngs-422576/

http://www.cardschat.com/f59/best-hud-stats-mtt-sngs-187772/

Als iemand anders hier een aangepaste HUD heeft voor SNG, post gerust een picje of gewoon welke stats je gebruikt en waarom (of waarom sommige niet) .