JJ $0,25 MTT-SnG (45 man)

• fakethat
      fakethat
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, 0.25 Tournament, 15/30 Blinds (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop

BB (t1310)
      UTG (t1470)
      UTG+1 (t2140)
      MP1 (t1600)
      MP2 (t3670)
      Hero (MP3) (t1310)
      CO (t1440)
      Button (t870)
      SB (t2440)

Hero's M: 29.11

Preflop: Hero is MP3 with J, J
      4 folds, Hero bets t100, 2 folds, SB raises to t210, 1 fold, Hero calls t110

Flop: (t450) K, J, Q (2 players)
      SB bets t240, Hero raises to t720, SB calls t480

Turn: (t1890) 7 (2 players)
      SB checks, Hero bets t380 (All-In), SB calls t380

River: (t2650) 3 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t2650

Vroeg me af wat jullie van deze hand vinden? Met name de pre flop call.
      Let maar even niet op het feit dat ik een reraise maakte op de flop en ik 380 over hield. Had dus een all in moeten zijn op de flop.

Ik vond het zo onnodig om te gaan reraisen zo vroeg met zoveel blinds over. Want mensen gaan in deze fase nog zo vaak all in met zoveel stomme handen. Misschien moet ik dan juist wel shoven maar ja. Ik wilde gewoon niet all in met JJ. Is dan een call met het voordeel dat ik in positie ben niet wat beter? Ik vind het eigenlijk wel goed spel. Aangezien mensen toch meestal wel all in gaan met 2 plaatjes en basically any plaatje mij zou beaten. Tenzij ik dus een set hit.
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi,

Je wilt met name weten wat we van je preflop call vinden. Je called voor setvalue neem ik aan. Je legt 110 bij, op dat moment heb je 1100 over. Als je deze hand gewonnen hebt, heb je dus 2650 - 1100 = 1550 gewonnen. Op zich zie je dan al, dat als je weet dat villain broke gaat, je de juiste call maakte.

Je weet dat echter niet, maar een 3bet preflop, tegen iemand in mp (jij dus) uit positie, en ook op zo'n manier alsof hij wilt dat je called... het lijkt er wel sterk op dat hij een hele sterke hand heeft. Ik denk dus dat hij erg vaak broke gaat, en zelfs als hij niet broke gaat, zal hij iig altijd cbetten. Gemiddeld moet je 1100 winnen, en de pot is al 340. 760 moet je dus gemiddeld nog winnen, puur aan postflop bets/calls, om de juiste call te hebben gemaakt voor de flop. Als villain 240 cbet, dan kom je maar 500 te kort. Als villain dus de helft van de tijd broke gaat, dan maak je dus al de juiste call preflop. Dat lijkt me echt een nobrainer :) .

Je zou misschien zeggen, er bestaat toch ook een kans dat villain een nog betere set hit? En dat is ook wel zo, maar dat is al min of meer ingecalculeerd bij mijn 1:10 setvalue call. Je kans om een set te hitten is eigenlijk 1/9 namelijk, dus daar zit een stukje speling om rekening te houden met de kans dat je verliest met een set.

Ik vind het dan ook een prima call, was de 3bet naar 300 geweest, dan denk ik dat een fold preflop beter was geweest.

NH.