NL2 - AA - set floppen - max value river ?

• KennyB
      KennyB
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP2 (Hero):
      $3.27
      MP3:
      $1.60
      CO:
      $6.73
      BU:
      $0.80
      SB:
      $2.00
      BB:
      $1.96
      UTG2:
      $2.11
      MP1:
      $2.17

Preflop: Hero is MP2 with A, A.
      2 folds, Hero raises to $0.08, MP3 folds, CO calls $0.08, 3 folds, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.19) A, 5, 3 (2 players)
      Hero bets $0.19, CO calls $0.19.

Turn: ($0.57) J (2 players)
      Hero bets $0.55, CO calls $0.55.

River: ($1.67) Q (2 players)
      Hero bets $2.45(All-In)

Preflop: Standaard raise
      Flop: Standaard value/protectie bet
      Turn: standaard value/protectie bet

River: Hoe haal ik hier de meeste value uit ?

Ik redeneerde:

Villain fold met draws
      Villain gaat broke met lager set
      Villain calls met Ax / twee paar

Daarom push ik dadelijk zodat ik max value haal uit Ax en twee paar.
  • 4 antwoorden
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Doe ik ook weleens op de river, als ze blij zijn met hun TP/two pair dan callen ze alles :P . Het ligt een beetje aan wat voor speler villain is.
      Hoe liep het af?
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      Hoe liep het af?
      Wacht even met antwoord geven op deze vraag als je wilt, tot de hand officieel beoordeeld is. Dit soort informatie kan de mening van de judge namelijk beïnvloeden. Het is goed dat je dit nog niet gepost hebt!

Mijn eigen ideeën hierbij: je zit hier met het nadeel dat je een éénmaal geraisede pot hebt en je uit positie zit. In een 3bet-pot is de pot op de flop al groter en kun je je hand gemakkelijker plannen om op de river goed all-in te kunnen komen. Doordat je uit positie zit kom je niet in de gelegenheid je tegenstander eerst te laten betten en vervolgens te raisen om zo meer value van hem te krijgen (op een droge flop zou dit uiteraard anders zijn, dan kun je hem gemakkelijker laten bluffen omdat je minder hoeft te beschermen). Dit zijn feiten waardoor het moeilijker wordt om erg veel value uit je goede made hand te krijgen. Doe je helaas niets aan.

As played:
      Preflop: uiteraard prima, standaard openraise naar 4bb.

Op de flop moet je inderdaad toch wel pot betten om tegen de flushdraw te beschermen. Goede bet dus.

Op de turn hoef je in principe niet meer potsized te betten, omdat de kans dat een draw op de river aankomt nu kleiner is geworden. Toch wil je value uit je nutshand halen, dus is checken geen optie. Dit hangt overigens wel af van de speelstijl van je tegenstander. Door op de flop te cbetten en te checken op de turn toon je zwakte (je bluf-cbet kun je immers op de turn opgeven omdat je weerstand kreeg). Als je denkt dat je tegenstander een hand heeft die hij zelf op de turn bij getoonde zwakte nog kan betten kan dit een argument voor een check/raise op de turn zijn, alleen moet je je dan goed bewust zijn van het risico dat je loopt. Ik weet dus niet of dat heel verstandig is (laat ik maar aan de judge over :) ).

Op de river is er maar twee handen die je verslaan: KT en 42. 42 zal na zijn preflop call niet in zijn range zitten, dus houd je effectief één hand over die jou beat heeft. Zijn range bevat echter zelf nog veel meer handen die hij preflop, op de flop en op de turn callt. Welke handen denk je dat dit zijn? Stel eens preflop-, flop- en turnrange op en post die hier, dan kan de judge hiernaar kijken.

Aan de hand van de range die je op de turn overhoudt kun je kijken welke handen je denkt dat voor je tegenstander erg blij mee is en een overshove mee zal callen. Met welke handen denk je dat hij iedere bet zal folden? Met welke handen denk je dat hij wél een kleinere valuebet (bijvoorbeeld een blockbet of een halve potbet) mee zal callen, maar geen overshove?

Samenvattend: De speelstijl en range van je tegenstander zijn hier erg belangrijk. Allemaal zaken om goed over na te denken. Misschien een idee om die analyse zelf eens uit te voeren en hier te posten!

Succes en als je vragen hebt: just ask!
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Denk dat een push prima is en je redenatie wel goed is. Moet het wel een redelijk fishy speler zijn.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door KennyB
      Villain fold met draws
      Villain gaat broke met lager set
      Villain calls met Ax / twee paar

Daarom push ik dadelijk zodat ik max value haal uit Ax en twee paar.
      :s_thumbsup:

Nh, goede shove en om de juiste reden.

Orodin: een check op de turn vind ik niet zo goed hier omdat villain normaal heel veel fold op dit soort A-high flops en zijn call op de flop toch wel aangeeft dat hij iets heeft. Daarom valuebet ik hier gewoon door, je wilt ook niet dat hij een draw behind checked op de turn.