NL2 ATs tegen minraise

• jugglingbirdy
      jugglingbirdy
      Bronze
      Hallo allemaal,

een vriend van mij en ik hadden een meningsverschil over hoe deze hand gespeeld had moeten worden, met name de turn. Het was eigenlijk een kwestie van protection vs potcontrol. Aangezien je nog aardig wat showdownvalue had, en beter nooit zou folden, en je alleen value kreeg van draws (maar met welke hand 3bet hij preflop waarmee hij nu alleen een draw heeft?), leek mij potcontrol beter.

Hij dacht echter door zijn lage WTSD dat je nog veel foldequity had, en dat je moest protecten tegen draws.

Wat denken jullie hierover?

Alvast bedankt :)

EDIT: ow ik zie nu dat het maar 5 handed was, maar het was wel aan een full ring tafel, vandaar dat ik 'm hier heb gepost. Verplaats maar als het moet :) )

Villain stats over 50 handen: vpip:8 pfr:0 WTSD: 10

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.02 BB (5 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button ($6.66)
      SB ($1.03)
      BB ($1.54)
      UTG ($1.11)
      Hero (MP) ($2.08)

Preflop: Hero is MP with A:heart: , 10:heart:
      1 fold, Hero bets $0.08, 2 folds, BB raises to $0.14, Hero calls $0.06

Flop: ($0.29) Q:diamond: , 6:heart: , A:diamond: (2 players)
      BB bets $0.10, Hero raises to $0.30, BB calls $0.20

Turn: ($0.89) K:diamond: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.48, BB calls $0.48

River: ($1.85) K:spade: (2 players)
      BB checks, Hero checks

Total pot: $1.85 | Rake: $0.09
  • 5 antwoorden
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Welke handen denk je dat hij zal 3betten preflop?
      Volgens mij ga je vaak dominated zijn of achter staan met je ATs,
      er zijn niet echt veel flops waar je echt blij mee gaat zijn.

Welke handen in zijn 3bet range ga je nog beaten op deze turn?
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Je hebt in een 3bet pot (vs een nit) niet een hele sterke hand op dit board lijkt me. Protection is dus niet echt aan de orde. Hij heeft idd een hele lage WTSD (zegt niet zoveel natuurlijk over 50 handen, hij heeft er waarschijnlijk nog maar een paar gespeeld) maar dat betekend dat hij echt wel een hand heeft na zijn flop call. Door T te betten isoleer je jezelf alleen maar.

Wat had hij? :P
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Hi Jugglingbirdy,

Ik heb deze hand inderdaad toch even verplaatst naar het Shorthanded-forum. De speelstijl kan shorthanded dermate verschillen dat het verstandiger is dat een 6-max judge hiernaar kijkt :) .

Succes!
      Orodin
    • jugglingbirdy
      jugglingbirdy
      Bronze
      @EevQQ

Hij had KQ. Dat verbaasde mij eigenlijk wel
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Vr een min 3bet ga ik hier ook wel naar de flop.

Op de flop vind ik je play maar niets. Vergeet niet dat hij ge3bet heeft en nu ga jij even zen cbet raisen met een hand van welke je niet eens weet of ze wel de beste is. Je probeert hier eig je hand in een bluf te veranderen. Ik call zen bet op de flop gwn.

De turn is echt een lelijke kaart, als hij fishy genoeg is call ik prob ng 1 keer en geef de river op. Maar turn hit ong alles wat jij niet wil dat hij hit.

QK flush straight en azen die jou al beat hebben worden er sterker door tenzij hij AJ heeft. Dus denk dat ik het niet erg zou vinden als je hier de turn gwn zou opgeven:) .