NL5 - AKo in SB

• Orodin
      Orodin
      Bronze
      Onderstaande hand zat ik me erg af te vragen wat op de flop de beste betsize zou zijn.

Preflop is er een limper, een deadblindposter die checkt en een gast die naar 3bb raiset. Vanuit SB wil ik uiteraard raisen. Ik raise dus naar 3 x de openingsraise + 1bb per limper + 1bb omdat ik uit positie zit, dus $0,60 (werd door een misklik 1 bb meer, maar soit).

Ik krijg twee callers en moet op de flop beslissen wat ik doe. Ik heb TPTK en wil die uiteraard beschermen tegen de flushdraw, dus checken is wat mij betreft geen optie.

CO heeft nog maar $0,74 behind en zal ik dus sowieso allin zetten. De vraag is dus welke betzide tegen UTG+2 optimaal is.

Graag inzichten, thanks :)

EDIT: Ik zit er nu nog eens verder naar te kijken, maar ik geloof dat het eigenlijk niet zo heel ingewikkeld is. CO zet ik sowieso wel all-in, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden verder. Daar komt bij dat CO moet reageren na UTG+2, dus op het moment dat UTG+2 de keuze moet maken zit het geld van CO nog niet in de pot, waardoor zijn odds misschien wat beter zouden worden. Wel zou UTG+2 wat implieds van CO kunnen hebben, maar dat vind ik lastig in te schatten.
      UTG+2 heeft $3,35 behind en op de flop is de pot $2. Normaal gesproken wil je richting pot betten (zeker multiway) om goed tegen de flushdraw te kunnen beschermen. Als ik dat hier zou doen, moet UTG+2 eigenlijk direct de keuze tussen pushen of folden al maken. Is dat ook de bedoeling? Of mis ik nu iets in m'n gedachtengang?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.05(BB) Poker Stars
      Hero ($5.11)
      BB ($2)
      UTG ($6.09)
      UTG+1 ($12.50)
      UTG+2 ($4)
      MP1 ($4)
      MP2 ($5.14)
      CO ($1.39)
      BTN ($7.05)

Dealt to Hero K:spade: A:club:

UTG calls $0.05, fold, UTG+2 checks, fold, fold, CO raises to $0.15, fold, Hero raises to $0.65, fold, fold, UTG+2 calls $0.60, CO calls $0.50

FLOP ($2.05) K:heart: 3:diamond: 9:diamond:

[color=red]Hero bets $????[/COLOR]
  • 6 antwoorden
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik zou redelijk groot betten. Rond de $1,75 a $1,85. Het gevaar hier schuilt namelijk dat als de CO AI gaat je UTG+2 geen odds will geven om te callen voor een eventuele FD. Mja eerlijk gezegd denk ik dat ze beide pockets hebben :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Het maakt eerlijk gezegd niet zo heel veel uit. Ik zou het omdat het multiway is ook groter dan normaal maken, maar of je nou $1.30 bet of $1.80, het geld gaat er toch wel in op de turn, zelfs op een . In 3-betpotten tegen <100bb stacks moet je je niet te druk maken om flushdraw boards omdat die niet zo veel in hun range zitten.

Ik zou het waarschijnlijk rond de $1.40 maken ofzo, om UTG2 nog het idee te geven dat hij foldequity heeft. Het geld gaat er waarschijnlijk toch in op de flop en zelfs als dat niet zo is dan is de pot zodanig groot en heb je relatief nog zo weinig behind dat het er op elke turn in gaat.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      In 3-betpotten tegen <100bb stacks moet je je niet te druk maken om flushdraw boards omdat die niet zo veel in hun range zitten.
      Hm, leg eens uit?? :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Nouja, aangezien je maar ongeveer 11% van de tijd (uit m'n hoofd) een flushdraw flopt en het een 3-betpot is waar men minder vaak doorspeelt met suited connectors en je tegenstander daarnaast zo'n stack hebben dat je ze binnen 2 straten all-in kan krijgen...;)

Het is een beetje hetzelfde als niet geloven in geflopte flushes in een heads-up pot, als je snapt wat ik bedoel. Je tegenstanders zullen niet vaak de flushdraw hebben, zelfs als ze 'm wel hebben dan moeten ze te veel betalen en ze zullen 'm vaker missen dan hitten.

Als 't niet duidelijk is moet je het gewoon zeggen hoor.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Mja, ik geloof dat ik de essentie van wat je zeg wel snap... Ik moet het alleen in m'n hoofd nog even concreet zien te krijgen.

Kun je een voorbeled geven eventueel?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Deze hand is op zich een goed voorbeeld; hoe veel -draws zie je in villain's range zitten? Normaal gesproken geen of nauwelijks, en dus is protectie ook minder belangrijk. Het enige waar je je druk om moet maken is hoe je van beide villains zo veel mogelijk geld krijgt. Omdat ze allebei niet full-stacked zijn en het een 3-betpot is, kom je op de turn toch wel all-in. Zelfs als de turn een is. Hun stacksizes zijn te klein om ze credit te geven voor een flush in een 3-betpot. Mocht je 200bb diep zitten dan is het een ander verhaal. :)