all-in vanuit SB

• nuttes
      nuttes
      Bronze
      Wat moet je doen als BB bent, en iedereen fold, en de gast in de SB gaat iedere keer all-in?

Net meegemaakt, en doordat ik de SB steeds klote kaarten had (2-6; 3-7 etc...)
      durfde ik nooit callen, terwijl ik nochtans wist (na de derde keer) dat hij gewoon mijn blind wou stelen met gelijk welke hand hij had...
  • 28 antwoorden
    • Bierpokkel
      Bierpokkel
      Bronze
      laat hem maar iedere keer de BB oprapen. Zogauw je een A oppikt in de Bigblind, call je en heb je heel zijn stack in 1x binnen.
    • nuttes
      nuttes
      Bronze
      ja, als je geluk hebt... ik had op een bepaald moment aas-vier suited, callde en hij bleek 6-8 off-suit te hebben. "yes" dacht ik, waarna er op de river doodleuk een 8 te voorschijn kwam... :( :(

hatelijk zulke spelers...
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door nuttes
      snap je niet dat deze spelers super winstgevend zijn voor jou op lange termijn...
    • TheErwin
      TheErwin
      Bronze
      heerlijk zulke spelers...
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      plz gimmie zulke spelers in mijn sb :P
    • jajaja112
      jajaja112
      Bronze
      Ja vind ook ook super, A/K/Q high=nuts in de bb tegen zulke spelers.
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door shevas7
      snap je niet dat deze spelers super winstgevend zijn voor jou op lange termijn...
      Precies : het is FISH in optima forma ! :)
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Tenzij het om sng gaat dan is de speler id sb wrs vrij goed :)
    • embe2011
      embe2011
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Pakichu777
      Tenzij het om sng gaat dan is de speler id sb wrs vrij goed :)
      Die snap ik niet.
      In dat geval is hij op een gegeven moment toch ook zijn stack kwijt ? :)
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Er zijn vaak situaties waar het erg profitabel is om any two te pushen in de sb vs de bb :) zie push/fold fase & icm

bijvoorbeeld op de bubble met een bigstack vs midstack
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ik push met 8bb of minder sowieso any two. In een cashgame kan het met 11bb's ook al profitabel volgens mij.
    • Varune
      Varune
      Silver
      Wat moet je doen als BB bent, en iedereen fold, en de gast in de SB gaat iedere keer all-in?

durfde ik nooit callen, terwijl ik nochtans wist (na de derde keer) dat hij gewoon mijn blind wou stelen met gelijk welke hand hij had...
      In Cashgame kun je dan gewoon wachten op, zoals al is gezegd, een Dikke hand. Denk aan een Dikke A of hoge pocket om het 'veilig' te houden.
      Met een lage A kan je vaak ook wel callen, maar kans dat hij dan betere hand maakt is groter etc.

Je moet zo denken, Hij riskeert 100bb om 1,5bb te winnen. Je moet hem misschien 10x folden, maar dan ben je maar 10bb kwijt, 1x callen en je wint 100 :D
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      lol veilig. als iemand met 100bb elke hand op je loopt in te schuiven is QT een snapcall :P
    • Varune
      Varune
      Silver
      Elke hand dan kun je dat ook wel callen ja, maar als hij dan Kx Ax heeft is natuurlijk vrij zuuur.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune

In Cashgame kun je dan gewoon wachten op, zoals al is gezegd, een Dikke hand. Denk aan een Dikke A of hoge pocket om het 'veilig' te houden.
      Met een lage A kan je vaak ook wel callen, maar kans dat hij dan betere hand maakt is groter etc.

Je moet zo denken, Hij riskeert 100bb om 1,5bb te winnen. Je moet hem misschien 10x folden, maar dan ben je maar 10bb kwijt, 1x callen en je wint 100 :D

je weet wel dat dit natuurlijk niet klopt. de verwachtingswaarde van pocket AA is geen 100BB.
    • Varune
      Varune
      Silver
      Ja nou, je snapt wel wat ik bedoel, Daarom zeg ik ook dat 't misschien beter is om te wachten op een dikke A ofzo, zodat je EV zo hoog mogelijk is.

Ikzelf call namelijk ook niet echt fijn met een hand die misschien maar 55/45 is. Het is dan wel een goede call, maar erg variance gevoelig.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ja nou, je snapt wel wat ik bedoel, Daarom zeg ik ook dat 't misschien beter is om te wachten op een dikke A ofzo, zodat je EV zo hoog mogelijk is.

Ikzelf call namelijk ook niet echt fijn met een hand die misschien maar 55/45 is. Het is dan wel een goede call, maar erg variance gevoelig.
      Huh? Maar je zegt tegen mij dat variance er nu eenmaal bij hoort, en vervolgens ga je het zelf als argument gebruiken tegen een overduidelijk profitabele situatie (55-45 betekent gemiddeld 10bb(!!) winnen).

Ik klaag weliswaar dat variance niet lief tegen me is de laatste 1.5 maand, maar ik ga er dan nog niet mijn spel op aanpassen.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

Huh? Maar je zegt tegen mij dat variance er nu eenmaal bij hoort, en vervolgens ga je het zelf als argument gebruiken tegen een overduidelijk profitabele situatie (55-45 betekent gemiddeld 10bb(!!) winnen).

Ik klaag weliswaar dat variance niet lief tegen me is de laatste 1.5 maand, maar ik ga er dan nog niet mijn spel op aanpassen.
      #2, nits zijn juist de reden dat je zo wijd kan pushen met 12bb :P
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oh, oops, je wint gemiddeld natuurlijk niet 10, maar tussen 10 en 11bb, omdat je 99 to call krijgt voor 101, maar het idee is duidelijk.
    • 1
    • 2