Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

NL50 A6s resteal

• Vice1
      Vice1
      Bronze
      Villain fold to 3bet is 69%. Het probleem met een bet hier op de flop is dat ik me wss alleen tegen beter isoleer.. Maar hij zou me wel makkelijk van mn hand kunnen zetten met bv 2 barrels.. Dus wat moet ik hier doen op de flop en wat zou mn plan op de turn/river zijn?

Poker Stars $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1391728
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

UTG: $24.25
      CO: $50.00
      BTN: $50.00
      SB: $99.80
      Hero (BB): $50.00

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with 6 :heart: A :heart:
      2 folds, BTN raises to $1.50, 1 fold, Hero raises to $5, BTN calls $3.50

Flop: ($10.25) A :spade: J :spade: 5 :heart: (2 players)
      Hero...
  • 9 antwoorden
    • Pakichu777
      Pakichu777
      Bronze
      Ik denk dat als je hier niet bet de hand onspeelbaar wordt, ik zou zeker de flop betten en een non-spade turn eventueel ook. Mensen floaten de flop nogal vaak in een 3-bet pot, maar de turn is wel wat villain afhankelijk. Als hij de flop raised muck ik mijn hand wel.

Ik denk dat hij trouwens best called met minder, QQ/KK, KJ, KQ. Moeilijk te zeggen als je zijn prf van btn niet weet, het maakt wel veel uit of dat 25 of 40 is. En hoe goed villain is.
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      waarom reraise je deze hand uit positie?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      preflop zou ik enkel 3betten met deze hand als zijn fold to resteal ook daadwerkelijk zo hoog is, anders fold ik hem gewoon omdat zulke suited aces redelijk vervelend spelen postflop.
      Op de flop sluit ik mij aan bij pakichu, als je hier niet cbet geef je de hand eigenlijk op dus moet je hier gewoon standaard cbetten, turn is dan meestal een moeilijke beslissing maar ga je vaak moeten check/folden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      Als Villain hier 69% van zijn handen foldt tegen een 3bet en je hebt een A als blocker in je hand (en hij heeft een redelijk steal-percentage), dan is dit volgens mij een prima 3bet. Hij zal heel vaak folden én als je enkel maar gaat 3betten met nuthanden, dan ben je best exploitable.

Dit gezegd zijnde...ik denk inderdaad dat je hier op de flop moet doorbetten. Ik zou ongeveer 6-6.5 betten. Ik weet verder geen stats over zijn fold to c-bet,...
      -als hij erg weinig foldt en bv. vaak bet als er naar hem toe wordt gecheckt...dan zou ik wel checken.
      - als hij sowieso erg weinig foldt zou ik ook c-betten voor value. (en ook kijken hoe vaak hij op de turn foldt)
      - Heeft hij een hoge fold to c-bet dan zou ik overwegen om te checken aangezien je niet gecalled gaat worden door slechter (tenzij de draws).

Daarnaast vind ik het ook wel relevant of die gast agressief of passief is. Is hij het type dat twee barrels vuurt of checkt hij zijn 2nd of 3rd pair behind? Het zou anders inderdaad kunnen zijn dat hij je van je hand af kan zetten.

I hope this all makes sense :)
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Ik heb hier beetje over nagedacht en ik denk dat c/c flop helemaal niet zo slecht is. Naast dat redelijk trappy uitziet denk ik dat je nog alle pockets in zjin range houd right? En als hij een pocket heeft zou hij die niet zo snel in een bluf veranderen door flink te gaan barrelen omdat hij SD value heeft.. dnek ik.

Dus mssn kun je 1x callen en als hij meer dan 1 barrel vuurt folden. Als hij geen enkele straat bet mssn river wel betten?

Het maakt hier wel uit, net wat darko zegt, of opponent passief of aggresief is en/of hij regular is die je makkelijker van je hand kan zetten :)

mee eens of totaal mee oneens?
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      welke hand represent je door te check/callen? enkel weak made hands en iedere degelijke speler zal dan ook 2 barrels vuren, tegen passieve tegenstanders is c/c miss wel een goed idee maar niet tegen degelijk spelers imo
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      69% is niet zon hoge f3b imo als hij de BTN 35 a 45% van de tijd raised zodra het unopend is heeft hij nog een defending range van tussen de 11 en 15%. Dan moeten we daar ofc nog wat % van af halen voor de keren dat hij 4bet dus laten we van 13 naar 9% gaan. die range zou er zo uit zien: KK+,TT-66,ATs+,KTs+,QJs,AJo+,KQo. Ik heb QQ en JJ er uit gehaald om te compenseren voor 4bets. we hebben 38% tegen ze calling range (wss wel wat meer) terwijl we gewoon makkelijk een depolarized range van 8% kunnen 3betten (TT+,A9s+,KTs+,AJo+,KQo) en waarmee we ook nog voorstaan op zijn flatting range (52 en een kwart).
      Als hij er achter komt dat we dit zijn gaan doen moeten we ofc weer verder aanpassen maar wss gaat hij ons niet eens kapot 4betten en ofc moet je post flop wel goed kunnen spelen wil je handen als KTs en A9s winstgevend spelen maar liever dat dan A6s is wat ik wil zeggen i guess
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      69% is genoeg om profitabel te kunnen restealen.. Als hij 69% fold en jij flopt nooit wat de keren dat ie called maak je nog steeds winst. Verder heb je nog veel meer redenen om af en toe te restealen met dit soort handen:

- Je flopt alleen af en toe nog wat wat ook weer extra monies is.
      - Je krijgt een looser image waardoor je echt sterke handen ook worden uitbetaald
      - Je pakt vaak genoeg de pot op met cbets op T high flops bv (moet je wel goede opponenten voor uitkiezen).
      - Ook blocked jouw A weer wat Ax combinaties waardoor zijn fold to resteal in deze situatie iets hoger ligt dan 69%.
      -Je blind word minder gestealed waardoor je af en toe gwn gratis de blinds krijgt :)

Al met al genoeg redenen om hier af en toe met dit soort handen te restealen :)
    • kalakaja
      kalakaja
      Bronze
      Ik wil ook niet beweren dat het een -EV move is zeer zeker niet, Axs zijn een van de beste handen voor een soort van semi-bluff3bet